همراهي از نسخه ويندوز ۷ مرورگر گوگل كروم ۶ ماه تمديد شد

يك‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل همراهي از مرورگر كروم نسخه ويندوز ۷ را شش ماه تمديد كرد و تا ژانويه ۲۰۲۲ آن را به‌روزرساني خواهد كرد.
تبليغات

مايكروسافت همراهي از ويندوز ۷ را از ژانويه سال جاري ميلادي متوقف كرد؛ اما بسياري از شركت‌هاي بزرگ و حتي متخصصان خانگي هنوز كامپيوترهاي خود را به ويندوز ۱۰ ارتقا نداده‌اند. پس از اينكه مايكروسافت همراهي از اين سيستم‌عامل را قطع كرد، ساير شركت‌ها هم ديگر نرم‌افزار جديدي براي آن عرضه نمي‌كنند و همراهي ويندوز ۷ را پايان داده‌اند كه گوگل يكي از اين شركت‌ها است. گوگل قبلا برنامه‌ريزي كرده بود كه تا تاريخ ۱۵ جولاي سال ۲۰۲۱ از كروم روي سيستم‌عامل ويندوز ۱۰ همراهي كند؛ اما شرايط به‌وجودآمده در سال ۲۰۲۰ باعث شد چند ماه ديگر به همراهي از كروم روي ويندوز ۷ ادامه دهد.

براساس اطلاعات منتشرشده، ۲۱ درصد شركت‌هاي بزرگ همچنان درگير به‌روزرساني كامپيوترهاي خود به ويندوز ۱۰ هستند. گوگل با مطالعه شرايط جديد به اين نتيجه رسيده است كه همراهي از كروم براي ويندوز ۷ را تا تاريخ ۱۵ ژانويه ۲۰۲۲ ادامه دهد؛ درواقع همراهي از اين مرورگر ۶ ماه تمديد شد.

اين همراهي به شركت‌ها فرصت مي‌دهد كامپيوترهاي خود را به ويندوز ۱۰ ارتقا دهند و از مزيت‌هاي امنيتي كروم استفاده كنند. از طرف ديگر مايكروسافت اعلام كرده بود كه همراهي از مرورگر اج روي ويندوز ۷ را در تاريخ ۱۵ جولاي سال ۲۰۲۱ خاتمه مي‌دهد؛ حالا مشخص نيست كه اين همراهي از اج براي ويندوز ۷ تمديد مي‌شود يا خير.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات