برنامه سيگنال چيست؛ چگونه به‌راحتي از واتساپ به سيگنال مهاجرت كنيم

يك‌شنبه ۲۱ دي ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با رسانه‌اي شدن سياست حريم خصوصي واتساپ، تمايل مردم به استفاده از سيگنال بيشتر شده است؛ اما چگونه مي‌توان به سيگنال مهاجرت كرد؟
تبليغات

واتساپ (WhatsApp) محبوب‌ترين اپليكيشن پيام‌رسان دنيا است و امروزه بيش از دو ميليارد متخصص در سراسر دنيا دارد. واتساپ از سال ۲۰۱۶ سياست حريم خصوصي جديدي روي كار آورده است كه باعث مي‌شود داده‌هاي خصوصي متخصصان دردسترس فيسبوك قرار بگيرد.

اين سياست از هفته‌ي گذشته به ‌شكل شفاف‌تري به متخصصان توضيح داده شده و همين موضوع نگراني آن‌ها را به‌شدت بالا برده است . حقيقتي كه خيلي‌ها نمي‌دانند اين است كه واتساپ به ‌احتمال زياد از سال ۲۰۱۶ داده‌هاي شخصي آن‌ها را به فيسبوك مي‌دهد.

به‌ دنبال انتشار بيانيه‌ي واتساپ، استقبال مردم از پيام‌رسان‌هاي جايگزين آن نظير سيگنال (Signal) و تلگرام (Telegram) افزايش پيدا كرده است.

براساس اعلام رسمي، از تاريخ ۸ فوريه‌ي ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن ۱۳۹۹)، تمامي متخصصان بايد با سياست‌هاي جديد موافقت كنند؛ در غير اين صورت امكان كار با واتساپ را از دست مي‌دهند. امروزه پيام‌رسان‌هاي ديگري به ‌غير از واتساپ پيدا مي‌‌شوند كه امنيت بيشتري دارند و به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد ايلان ماسك، مديرعامل تسلا، با استفاده از سيگنال به ‌جاي واتساپ موافق است.

سيگنال يكي از بهترين اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان محسوب مي‌شود و از همان سيستم رمزنگاري سرتاسري (End-to-End Encryption) واتساپ استفاده مي‌كند تا امنيت بسيار زيادي براي چت‌هاي متخصصان ارائه دهد.

برخي تحليلگران مي‌گويند به ‌غير از قابليت‌هاي امنيتي جالب سيگنال، مهم‌ترين نكته درباره‌ي اين اپليكيشن، وابسته نبودن به فيسبوك است. سيگنال داده‌هاي متخصصانش را به هيچ شركت‌ تبليغاتي متفرقه نمي‌فروشد. سيگنال توسط جك دورسي، مديرعامل توييتر نيز مورد تمجيد واقع شده است.

سيگنال افزون ‌بر چت‌هاي دونفره و گروهي، يك‌ سري قابليت ديگر نظير تماس صوتي و تماس ويدئويي ارائه مي‌دهد. مي‌توانيد از سيگنال به‌عنوان اپليكيشن پيش‌فرض براي ارسال SMS در موبايل استفاده كنيد. نكته‌ي ديگر اين است كه استفاده از سيگنال هيچ هزينه‌اي در پي ندارد. سيگنال شركتي غيرانتفاعي است و براي ادامه‌ي توسعه‌ي اپليكيشن، تهيه‌ي سرور و تأمين هزينه‌هاي پهناي باند، به كمك‌ مالي تكيه دارد.

اكنون كه اطلاعات كافي درباره‌ي سيگنال داريد، مي‌توانيد بهتر درباره‌ي استفاده از آن تصميم بگيريد. اگر به استفاده از سيگنال تمايل داريد و مي‌خواهيد به‌راحتي از واتساپ به آن مهاجرت كنيد، با اين مقاله كه در اندرويد سنترال منتشر شده است ما را همراهي كنيد.

پيش از اينكه بتوانيد به سيگنال مهاجرت كنيم، بايد آن را دانلود و نصب كنيد. سيگنال به‌رايگان در پلي استور قابل ‌دسترس است و بعد از نصب اپليكيشن، تمامي كارهايي كه بايد كنيد اضافه كردن شماره موبايل و قرار دادن PIN روي حساب متخصصي است. پس از اينكه فرايند راه‌اندازي اپليكيشن تمام شد، مراحلي كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم انجام بدهيد.

۱) سيگنال را روي موبايل خود باز كنيد.

۲) روي سه‌ نقطه‌ي عمودي بالاي صفحه ضربه بزنيد تا وارد منو شويد.

۳) گزينه‌ي New group را انتخاب كنيد

۴) در اين مرحله بايد حداقل يك ورودي به فهرست مخاطبان خود بيفزاييد تا بتوانيد گروهي در سيگنال ايجاد كنيد.

۵) روي آيكون پيكان آبي‌رنگ (كه جهتش به سمت راست است) ضربه بزنيد.

۶) نامي براي گروه انتخاب كنيد و روي گزينه‌ي Create ضربه بزنيد تا فرايند تشكيل گروه در سيگنال تمام شود.

۷) در پنجره‌ي مربوط به گروه، روي سه نقطه‌ي سمت راست بالاي صفحه ضربه بزنيد تا منو باز شود.

۸) روي گزينه‌ي Group settings ضربه بزنيد.

۹) روي گزينه‌ي Group link ضربه بزنيد.

۱۰) وضعيت گزينه‌ي Group link را به ‌حالت روشن (On) تغيير دهيد.

۱۱) روي گزينه‌ي Share ضربه بزنيد تا لينك ويژه و قابل‌ اشتراك‌گذاري براي گروه شما ايجاد شود.

۱۲) روي گزينه‌ي Copy ضربه بزنيد تا URL منحصربه‌فرد گروه سيگنال شما كپي شود.

در اين‌جا بايد URLـي كه در مرحله‌ي دوازدهم كپي كرده‌ايد، در گروه واتساپ خود پيست كنيد تا همه‌ي متخصصان بتوانند به‌راحتي با كليك روي لينك وارد گروه سيگنال شوند.

يكي از سخت‌ترين كارها در رفتن به سراغ پلتفرم‌هاي پيا‌م‌رسان جديد، متقاعد كردن اطرافيان به استفاده از پلتفرم جديد است. در ايران واتساپ به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرد و قطعاً كمتر كسي پيدا مي‌شود كه به‌راحتي به كنار گذاشتن آن متقاعد شود.

خوشبختانه سيگنال فرايند راه‌اندازي بسيار ساده‌اي دارد و نكته‌ي مهم‌تر اين است كه به‌خوبي روي موبايل‌هاي ارزان‌ارزش اندرويدي هم كار مي‌كند. به‌علاوه علاقه‌مندان مي‌توانند از سيگنال روي iOS و ويندوز و مك استفاده كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات