مايكروسافت مجموعه آفيس را براي آيپد به‌روز كرد

چهارشنبه ۲۴ دي ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت برنامه‌هاي وُرد، اكسل و پاورپوينت را براي همراهي از ماوس، صفحه‌كليد و قابليت‌هاي ديگر آيپد، به‌روز كرده است.
تبليغات

به گزارش 9To5Mac، مايكروسافت در سكوت خبري برنامه‌هاي مجموعه آفيس (Office) را با برخي از ويژگي‌هاي جالب براي متخصصان آيپد به‌روز كرده است. با به‌روزرساني مذكور، وُرد (Word) از تعامل ماوس و پد لمسي بهره‌مند مي‌شود و اكسل در نهايت، از حالت چندپنجره‌اي همراهي مي‌كند.

مايكروسافت اين ويژگي‌ها را در ماه مي ۲۰۲۰ (ارديبهشت ۱۳۹۹) معرفي و به‌صورت مرحله‌اي براي هر يك از برنامه‌هاي آفيس منتشر كرده‌ است. وُرد مدتي است از قابليت چندپنجره‌اي بهره مي‌گيرد و اكنون به‌صورت كامل از ماوس و صفحه‌كليد همراهي مي‌كند؛ از اين‌رو، متخصصان مي‌توانند هر نوع موس يا پد لمسي، از جمله مجيك ماوس و مجيك كيبورد را به آيپد متصل كنند و با استفاده از آن‌ها، متن را انتخاب و دقيقا مانند رايانه، روي دكمه‌هاي رابط برنامه كليك كنند. متخصصان مي‌توانند براي تعامل با اسناد از پد لمسي تعبيه‌شده در مجيك كيبورد و تمامي ژست‌هاي حركتي آن بهره‌مند شوند.

با استناد به گزارش يادشده، اِكسل با همراهي از حالت چندپنجره‌اي به‌روز شده است كه به متخصص امكان مي‌دهد چندين سند را هم‌زمان باز كند و از دو صفحه‌ي گسترده‌ اكسل بهره‌مند شوند. پاورپوينت هيچ يك از اين ويژگي‌ها را دريافت نكرده؛ اما با راهنماي جديدي به‌روز شده است كه به متخصصان بازخورد مي‌دهد و آن‌ها را در بهبود ارائه‌هاي خود ياري مي‌كند.

اكسل، وُرد و پاورپوينت به‌رايگان در اپ استور موجود و قابل بارگيري هستند؛ اما براي دسترسي به تمامي ويژگي‌ها، بايد اشتراك آفيس ۳۶۵ تهيه كنيد. براي همراهي از ماوس و ويژگي چندپنجره‌اي، به سيستم‌عامل iPadOS 13 يا بالاتر نياز خواهيد داشت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات