رشد تعداد متخصصان مايكروسافت اج همچنان ادامه دارد

سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق آمار، سهم مايكروسافت اج از بازار مرورگر وب دسكتاپ افزايش يافته و در همين حين، سهم فايرفاكس با كاهش روبه‌رو شده است. در پلتفرم دسكتاپ، سافاري پس از كروم در رتبه‌ي دوم قرار دارد.
تبليغات

مايكروسافت اج (Microsoft Edge) در سال‌هاي نه‌چندان دور به‌شدت با اشكال محبوب نبودن مواجه بود؛ اما ردموندي‌ها در تصميمي هوشمندانه اين مرورگر را با استفاده از موتور كروميوم بازسازي كردند. آن‌طور كه تك‌اسپات مي‌نويسد، تعداد متخصصان نسخه‌ي جديد مايكروسافت اج در زمان كوتاهي افزايش يافت و بر اساس آمار، در سال گذشته‌ي ميلادي مايكروسافت اج توانست جاي موزيلا فايرفاكس (Mozilla Firefox) را به‌عنوان دومين مرورگر محبوب بازار پس از گوگل كروم بگيرد.

ظاهرا وضعيت بازار مرورگر به همين صورت ادامه پيدا مي‌كند و به‌تدريج افراد بيشتري به استفاده از مايكروسافت اج تمايل نشان مي‌دهند. گزارش سال ۲۰۲۰ مؤسسه‌ي NetMarketShare نشان داد اج ۷٫۵۹ درصد از سهم بازار مرورگر دسكتاپ را از آن خود كرده است. اكنون شركت تحليلي ديگري با نام StatCounter مدعي شده كه طي ماه‌هاي اخير تعداد متخصصان مرورگر مايكروسافت اج افزايش و تعداد متخصصان مرورگر فايرفاكس كاهش يافته است.

داده‌هاي StatCounter لاخبار تخصصيا بدين معني نيستند كه متخصصان جداشده از فايرفاكس مستقيما سراغ اج رفته‌اند؛ اما طبق آمار، سهم مايكروسافت اج از ۷٫۸۱ درصد در سال گذشته‌ي ميلادي، به ۸٫۰۳ درصد در سال جاري ميلادي رسيده است و در همين حين شاهد كاهش سهم فايرفاكس از ۸٫۱ درصد به ۷٫۹۵ درصد بوديم. طبق ادعاي StatCounter، اين نخستين باري است كه مايكروسافت اج به سهم ۸٫۰۳ درصد از بازار مرورگر دسكتاپ دست پيدا مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران سهم مرورگرها از بازار مرورگر وب دسكتاپ از نگاه StatCounter

با وجود افزايش تعداد متخصصان، مايكروسافت اج نتوانسته است رتبه‌ي دوم محبوب‌ترين مرورگرهاي دسكتاپ را از آن خود كند. رتبه‌ي دوم اكنون در اختيار سافاري اپل قرار دارد كه ۱۰٫۱۱ درصد از سهم بازار را به تصاحب خود درآورده است. البته آمار نشان مي‌دهد از ماه پاياني سال گذشته‌ي ميلادي تاكنون، سهم سافاري از بازار مرورگر وب روندي نزولي تجربه كرده است. به همين دليل پيش‌بيني مي‌شود كه مايكروسافت اج به‌زودي جاي سافاري را در رتبه‌ي دوم بگيرد.

همچون ويندوز 7، به انديشه متخصصين مي‌رسد شماري از متخصصان قصد ندارند استفاده از مرورگر منسوخ‌شده‌ي اينترنت اكسپلورر را كنار بگذارند. طبق آمار StatCounter، اينترنت اكسپلورر ۱٫۷ درصد از سهم بازار را در اختيار دارد و اين سهم به‌آرامي كاهش پيدا مي‌كند. 

در انديشه متخصصين داشته باشيد داده‌هاي يادشده صرفا مختص پلتفرم دسكتاپ است. با نگاهي به تمامي پلتفرم‌ها شامل دسكتاپ، تبلت و موبايل متوجه مي‌شويم آيفون‌ و آيپد باعث شده‌اند سافاري با سهم ۱۹٫۰۳ درصدي به رتبه‌ي دوم تكيه بدهد. در آمار تمام پلتفرم‌ها، فايرفاكس با اختلاف ۰٫۲۳ درصدي در بالاي اج قرار مي‌گيرد.

ماه گذشته‌ي ميلادي اعلام شد باگي در قابليت Startup Boost باعث مي‌شود جلوي بسته شدن مايكروسافت اج گرفته شود و سرعت سيستم كاهش پيدا كند. Startup Boost با باز نگه داشتن پردازش‌هاي كليدي در پس‌زمينه،‌ زمان باز شدن اج را كاهش مي‌دهد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات