ديسكورد ۲۲۱۲ سرور را در نيمه دوم ۲۰۲۰ مسدود كرد

پنج‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ديسكورد مي‌گويد در نيمه‌ي دوم سال گذشته‌ي ميلادي تعداد زيادي از سرورها را به‌دليل نفرت‌پراكني و گسترش ايدئولوژي‌هاي افراطي مسدود كرده است.
تبليغات

مطابق گزارش جديد انگجت، ديسكورد (Discord) مي‌گويد بيش از دو هزار سرور را صرفا در نيمه‌ي دوم سال ۲۰۲۰ به‌خاطر محتواي خشونت‌آميز يا افراطي مسدود كرده است. ديسكورد در مجموع ۲۲۱۲ سرور را كه به جنبش‌هايي مثل بوگالو بويز و گروه‌هاي مشابه مربوط بوده‌اند حذف كرده و اعضاي تيم اعتماد و ايمني ديسكورد ۱۵۰۴ مورد ديگر را به شكل فعالانه از دسترس خارج مي‌كنند. ديسكورد همچنين از حذف بيش از ۳۰۰۰۰ حساب متخصصي به دلايل مشابه خبر مي‌دهد.

آن‌طور كه انگجت مي‌نويسد، ديسكورد در مجموع در نيمه‌ي دوم سال گذشته‌ي ميلادي ۲۷۴۱۰ سرور و ۲۶۶۰۷۵ حساب متخصصي غير اسپم را حذف كرده است. طبق آمار، ديسكورد در نيمه‌ي دوم ۲۰۲۰ درمقايسه‌با نيمه‌ي اول همان سال، ۹۳ درصد سرور بيشتري را به دليل رفتار خشونت‌آميز و افراطي مسدود كرده است. ديسكورد مي‌گويد دليل اين موضوع به فعال‌تر‌شدن اعضاي تيم اعتماد و ايمني و همچنين بيشتر شدن جنبش‌هاي خشونت‌آميز ارتباط دارد.

ديسكورد مي‌گويد ۳۳۴ سرور را كه به جنبش QAnon ارتباط داشته‌اند مسدود كرده است. نماينده‌ي ديسكورد مي‌گويد: «ما همچنان اعتقاد داريم ديسكورد جاي گروه‌هايي با محوريت نفرت‌پراكني، خشونت‌پراكني و ايدئولوژي‌هاي افراطي نيست». 

ديسكورد زماني صرفا پلتفرمي براي گيمرها بود تا در حين بازي كردن با هم حرف بزنند، اما امروزه به پلتفرم گسترده‌تري تبديل شده و گروه‌هاي مختلفي در آن حضور پيدا مي‌كنند. از زمان آغاز دنياگيري ويروس كرونا، افراد بيشتري سراغ استفاده از ديسكورد رفته‌اند. گزارش جديد ديسكورد در حالي منتشر مي‌شود كه طي چند وقت اخير گفته شده مايكروسافت مي‌خواهد با پرداخت ۱۰ ميليارد دلار اين پلتفرم را تصاحب كند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات