توييتر بهدنبال تصاحب كلاب هاوس بوده است
بهدنبال موفقيت عظيم كلاب هاوس (Clubhouse)، شركتهايي مثل فيسبوك و توييتر كار روي نسخهي اختصاصي خودشان از پلتفرمي براي گفتوگوي الكترونيك صوتي را آغاز كردند. 9to5Mac در گزارشي جالب مينويسد توييتر قصد داشته است كلاب هاوس را با پرداخت چهارميليارد دلار ازآنِ خود كند؛ اما روند كار مطابق انتظار پيش نرفته است. منابع بلومبرگ مدعي شدهاند كلاب هاوس مذاكرات را آغاز كرده است تا بودجهي بيشتري ازطريق سرمايهگذاران تأمين كند. توييتر يكي از شركتهايي محسوب ميشود كه با كلاب هاوس مشغول مذاكره است.
بلومبرگ ميگويد توييتر و كلاب هاوس در ماههاي اخير مذاكراتي كردهاند؛ البته ظاهرا بهدلايلي نامشخص، توييتر از تصميمش منصرف شده و پروندهي خريد كلاب هاوس را بسته است. بهنوشتهي متخصص كارشناس 9to5Mac، احتمالا توييتر پس از مطالعه شرايط متوجه شده است سرويس اختصاصياش با نام Spaces ميتواند بدون نياز به خريد سرويسي مثل كلاب هاوس، به موفقيت بيشتري دست پيدا كند.
كلاب هاوس سال ۲۰۲۰ معرفي شد و اوايل سال ۲۰۲۱ بهدليل حضور افراد معروفي مثل مارك زاكربرگ و ايلان ماسك، به محبوبيت فراواني رسيد. كلاب هاوس شامل اتاقهايي مجازي است كه امكان ميدهد با افراد ديگر تبادلانديشه متخصصين كنيد. كلاب هاوس فعلا در انحصار آيفون قرار دارد و در دومين ماه از سال جاري ميلادي به بيش از هشتميليون دانلود رسيده است.
در همين حين فيسبوك و لينكدين و اسپاتيفاي نيز مشغول كار روي قابليت مشابه براي پلتفرمهايشان هستند. بلومبرگ ميگويد كلاب هاوس همچنان بهدنبال سرمايهگذار ميگردد؛ بااينحال، بهدليل تشديد رقابت در اين حوزه، نميتوان آيندهي مشخصي برايش پيشبيني كرد. اين شبكهي اجتماعي در چند وقت اخير با قابليتهايي مثل پرداخت مستقيم تلاش كرده است جلو ازدسترفتن متخصصان پرشمارش را بگيرد.
هم انديشي ها