مدير «پيمنت۲۴» در آمريكا به ۲۳ ماه زندان محكوم شد

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مدير «پيمنت۲۴»، سايت پرداخت اينترنتي براي مشتريان ايراني، به جرم نقض تحريم‌هاي آمريكا به ۲۳ ماه زندان در امريكا محكوم شد.
تبليغات

پيمنت۲۴ از موفق‌ترين سايت‌هاي پرداخت اينترنتي و حواله پول و همچنين از فروشندگان اصلي گيفت‌كارت‌هاي اپل، گوگل و آمازون به شهروندان ايراني، يك بهمن ۹۷ پس از ۹ سال فعاليت، به دلايل نامعلومي بسته شد. سجاد شهيديان، مدير و بنيانگذار ۳۳ ساله‌ي آن، پاييز همان سال به جرم نقض تحريم‌هاي آمريكا، در لندن دستگير و ارديبهشت‌ماه امسال با رضايت خودش به آمريكا مسترد شد.

حال وب‌سايت وزارت دادگستري ايالات متحده آمريكا گزارش مي‌دهد كه شهيديان در دادگاه آمريكايي، به ۲۳ ماه زندان محكوم شده است. دادستان پرونده‌ي شهيديان، او را به دروغگويي به شركت‌هاي آمريكايي، استفاده از گذرنامه‌هاي جعلي و ديگر مدارك ساختگي براي انتقال پول از ايران متهم كرد. اريكا مك‌دونالد بر همين اساس اعلام كرد: «شهيديان با تجارت غيرقانوني خود در ايران، يك مديراجرايي رده‌بالا و ميليونر به‌شمار مي‌آمد».

مرجع متخصصين ايران عكس مدير پيمنت۲۴ سجاد شهيديان روي مجله شنبه

شهيديان افتتاح صدها حساب پي‌پل به نمايندگي از مشتريان ايراني «پيمنت۲۴» و همچنين انتقال ميليون‌ها دلار به ايران را پذيرفته است. بر اين اساس، مدير پيمنت۲۴ متهم به كمك به شهروندان ايراني در انجام مبادله‌هاي مالي غيرقانوني و خريد كالاها و محصولات تحريم‌شده از شركت‌هاي آمريكايي است. وحيد والي، ديگر متهم پرونده هنوز دستگير نشده و محل زندگي او مشخص نيست.

پيمنت۲۴ حساب متخصصي بسته‌اي حامل حساب پرداخت اينترنتي PayPal را به‌همراه آدرسي اينترنتي از امارات متحده عربي، كارت هديه ويزا، كارت هويت جعلي و قبض اعلام وصول به مشتريان ايراني خود مي‌فروخته تا خدمات و كالاها را از آمريكا خريد كنند.

در اين مجموعه همچنين پرداخت‌هاي دانشجويي مانند ثبت‌نام آزمون‌هاي بين‌المللي، پرداخت‌هاي ارزي، بيت‌كوين و اسكريل، خريد از وب‌سايت‌ها و فروشگاه‌هاي خارجي و نقد كردن درآمدهاي ارزي ارائه مي‌‌شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات