مجلس درصدد واگذاري مديريت بر محتواي فضاي مجازي به صداوسيما

سه‌شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۰ مصوبه‌اي به مجلس فرستاد كه مديريت و نظارت بر محتواي فضاي مجازي را به سازمان صدا و سيما مي‌دهد.
تبليغات

كميسيون تلفيق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شوراي اسلامي طي مصوبه‌ي جديدي، مديريت و نظارت بر محتواي فضاي مجازي را به سازمان صدا و سيما سپرده است. به گزارش فارس، اعضاي كميسيون تلفيق مجلس ۲ هزار ميليارد تومان اعتبار براي توليد محتوا در فضاي مجازي تخصيص داده‌اند كه در اختيار سازمان صدا و سيما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبليغات اسلامي و... قرار مي‌گيرد.

هنوز جزئيات بيشتري در مورد مصوبه‌ي جديد كميسيون تلفيق مجلس كه دوشنبه، ۲۲ دي‌ماه اتخاذ شده، منتشر نشده است. البته اين تصميم ابتدا بايد در صحن علني مجلس تصويب و سپس به تأييد شوراي نگهبان برسد تا به قانون تبديل و براي اجرا ابلاغ شود.

پيش از اين، مسئوليت نظارت بر صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي در قالب واحدي با نام سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير (ساترا) بر عهده‌ي صدا و سيما قرار گرفت. نظارت بر توليدات رسانه‌هاي ويدئويي در سال گذشته عامل اختلافات بسياري با وزارت ارشاد و ديگر هنرمندان بوده است. حال بايد ديد آيا نظارت صدا و سيما بر توليد كلي محتوا در فضاي مجازي نيز اعمال خواهد شد و اين سازمان قدرت جامع‌تري براي كنترل محتوا پيدا خواهد كرد يا خير.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات