رئيس سازمان پدافند غير عامل: شبكه ملي اطلاعات، سلسله مراتب دسترسي به اينترنت را ايجاد مي‌كند

شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
رئيس پدافند غير عامل كشور با اشاره به اينكه شبكه ملي اطلاعات به‌ دنبال قطع كردن اينترنت بين‌الملل نيست، گفت اين طرح، سلسله مراتب دسترسي به اينترنت را دنبال مي‌كند.
تبليغات

رئيس پدافند غير عامل كشور با حضور در ويژه‌برنامه بهارانه شبكه خبر، به سؤالاتي در مورد شبكه ملي اطلاعات پاسخ داد. به گزارش شبكه خبر، سردار غلامرضا جلالي با رد كردن قطع اينترنت بين‌الملل در صورت اجراي شبكه ملي اطلاعات گفت: «در طرح شبكه ملي اطلاعات قطعي اينترنت مطرح نيست، بلكه ما سلسله مراتب دسترسي داريم.»

سردار جلالي افزود كره جنوبي همچنين كاري انجام داده است و ايران با مطالعه اين نمونه، مي‌خواهد در داخل كشور سرعت حداكثري و خدمات مبتني بر ديتاسنترهاي داخل كشور داشته باشد و در مرزهاي كشور سرعت حداقلي ارائه كند. وي گفت:

اين يك الگوي نمونه از اينترنت است كه حداكثر خدمات را با كمترين هزينه و همچنين ايمني در خدمت مردم قرار مي‌دهد.

ماه گذشته، دبير شوراي عالي فضاي مجازي از طرح مديريت VPN و اينترنت كشور خبر داد كه با همكاري وزارت ارتباطات، نيروي سادهوه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه و معاونت فضاي مجازي دادستاني در حال طي كردن مراحل نهايي است و به‌زودي عملياتي مي‌شود. ابوالحسن فيروزآبادي گفته بود طرح مديريت VPN و اينترنت كشور با هدف طبقه‌بندي دسترسي متخصصان به اينترنت در جهت صيانت از آن‌ها در فضاي مجازي و ارائه‌ي سرويس با شرايط بهتر اجرايي مي‌شود. وي در اين مورد توضيح داد:

بر اساس اين طرح، دسترسي متفاوت به اينترنت براي چهار دسته از افراد شامل خبرنگاران، پزشكان، دانشجويان و حوزه‌هاي علميه تعريف شده است تا از كودك خردسال تا فرد ۹۰ ساله، به يك اندازه به محتواي اينترنت دسترسي نداشته باشند.

رئيس پدافند غير عامل كشور توضيح داد كه رويكرد ايران، استفاده حداكثري از فضاي سايبري و مجازي است؛ اما بايد مراقب آسيب‌هاي آن نيز بود. جلالي در پاسخ به سؤال مجري در مورد زمان اجرايي ‌شدن شبكه ملي اطلاعات به‌نوعي كه هم مخاطب راضي باشد و هم ساختارهاي ايمني رعايت شده باشد، گفت:

وزارت ارتباطات مسئول اجراي اين طرح است و وزير ارتباطات بايد در اين زمينه پاسخگو باشد. سازمان پدافند غير عامل وظيفه داشت الزامات پدافند را بر اين موضوع تنظيم، ابلاغ و راهبري كند تا طرح به اجرا برسد. ما هم طي يك ارتباط خوب با مركز ملي فضاي مجازي، الزاماتي را تنظيم كرديم مبتني بر اينكه در كجا بايد تضمين كاركرد داشته باشد و امنيت مورد نياز براي متخصصان و داده‌هايشان ايجاد شود.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات