مدير عامل AMD جايزه رابرت نويس را دريافت كرد

يك‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ليزا سو، مديرعامل AMD، با عملكرد شگفت‌انگيز در صنعت پردازنده‌، به جايگاه موفق‌ترين و اثربخش‌ترين رهبر صنعت نيمه‌رسانا دست ‌يافته است.
تبليغات

مدير ارشد اجرايي AMD، دكتر ليزا سو (Lisa Su) موفق شد در هفته جاري به پاس دستاوردهايش در صنعت نيمه‌رسانا، جايزه رابرت نويس سال ۲۰۲۰ را از آن خود كند. اين جايزه به‌عنوان يكي از معتبرترين جوايز در دنياي نيمه‌رسانا شناخته مي‌شود.

جايزه رابرت نويس در سال ۱۹۹۰ به‌وسيله هيئت مديره انجمن صنايع نيمه‌رسانا (SIA) براي بزرگ‌داشت رابرت نويس (كه در همان سال درگذشته بود) ايجاد شد; شخصي كه صنايع نيمه‌رساناي فيرچايلد را در سال ۱۹۵۷، شركت اينتل را در سال ۱۹۶۸ و انجمن صنايع نيمه‌رسانا را در سال ۱۹۷۷ بنيان‌گذاري كرد.

دكتر ليزا سو، سي‌امين مدير اجرايي صنعت نيمه‌رسانا است كه جايزه رابرت نويس را دريافت كرده؛ همچنين او دومين مديرعامل شركت AMD است كه پس از جري ساندرز توانسته اين جايزه را از آن خود كند.

در طول ساليان گذشته، چهار مدير از شركت اينتل، سه مدير از شركت IBM، سه مدير از تگزاس اينسترومنتز، دو مدير از اپلايد متريالز و همچنين دو مدير از شركت مايكرون جايزه مذكور را دريافت كرده‌اند. مقامات ساير شركت‌ها، جايزه رابرت نويس را تنها يك ‌بار دريافت كرده‌اند.‌

دكتر ليزا سو در سال ۲۰۱۲ به شركت AMD ملحق شد و از اكتبر سال ۲۰۱۴ به‌عنوان رئيس و مديرعامل اين شركت فعاليت كرده است. در دوران تصدي او به‌عنوان رهبر AMD، ليزا سو موفق شده است به‌صورت مؤثري مسير شركت در ارائه تعدادي از خانواده‌هاي پردازنده و ريزمعماري‌هاي جديد را به‌گونه‌اي تغيير دهد كه AMD را از يك طراح پيرو در صنعت پردازنده به يك شركت با نرخ رشد سريع تبديل كند. جديدترين دستاورد دكتر ليزا سو مربوط به توافق اخير AMD جهت دراختيار گرفتن شركت زايلينكس (Xilinx) مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران ليزا سو مدير عامل AMD به همراه جمله او در زمان برنده شدن جايزه رابرت نويس 2020

 توافقي كه بر اساس آن، شركت AMD به غول صنعت نيمه‌رسانا با مجموعه‌اي از محصولات پردازنده، كارت گرافيك و FPGA در سبد محصولاتش تبديل خواهد شد. پيش از AMD، دكتر سو در در شركت‌هاي فري‌اسكيل سميكانداكتر، IBM و همچنين تگزاس اينسترومنت در سمت‌هاي مديريتي فعاليت كرده است.

دكتر سو پس از دريافت اين جايزه اشاره كرد: «دريافت جايزه نويس و پيوستن به ليست برجسته‌ي دريافت‌كنندگان قبلي اين جايزه، افتخار فوق‌العاده‌اي است، افرادي كه بسياري از آن‌ها را با افتخار، مربي، الگو، همكار و دوست خود مي‌دانم. تلاش خواهم كرد با ادامه روند كنار زدن محدوديت‌ها، هر آنچه مي‌توانيم در صنعت نيمه‌رسانا به انجام برسانيم; صنعتي كه براي تمام جنبه‌هاي زندگي هر يك از ما بسيار مفيد واقع شده است.»

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات