اپل واچ سري ۶ اولين و تنها ساعت اپل مجهز به چيپ U1 است

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۴
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل در مراسم ديروز به‌طرز عجيبي به يكي از ويژگي‌هاي جالب و مهم ساعت هوشمند جديد خود اشاره نكرد.
تبليغات

سال پيش در چنين روزهايي شاهد رونمايي از خانواده‌ي موبايل‌هاي هوشمند آيفون ۱۱ اپل بوديم. اپل در آن رويداد به يكي از ويژگي‌هاي مهم آيفون‌هاي جديد اشاره‌اي نكرد و به‌انديشه متخصصين مي‌رسد امسال نيز در معرفي اپل واچ سري ۶ همان حركت را تكرار كرده است.

ويژگي مذكور، استفاده از چيپ باند فوق وسيع (Ultra-Wideband) اختصاصي اپل با نام U1 است. اين تراشه به دستگاه‌ها اين امكان را مي‌دهد تا هم‌ديگر را پيدا و به‌صورت امن قفل‌هايي مانند قفل در خودرو را باز كنند.

اين ويژگي تنها براي لحظه‌اي در گوشه‌ي يكي از اسلايدهاي رويداد ديشب به‌نمايش گذاشته شده بود.

با مراجعه به قسمت مقايسه‌ي مشخصات در وب‌سايت اپل متوجه مي‌شويم كه تنها اپل واچ سري ۶ به اين تراشه مجهز شده و اپل واچ SE از آن محروم است.

مرجع متخصصين ايران مقايسه اپل واچ سري ۶ و اس اي

شايد يكي از دلايل خودداري كردن اپل از اشاره‌ي مفصل و واضح به اين تراشه اين باشد كه كوپرتينويي‌ها هنوز راهكار راضي‌كننده‌اي براي استفاده از پتانسيل اين تراشه نيافته‌اند.

اپل اميدوار است كه بتواند در آينده ايده‌ي استفاده از كليدهاي ديجيتال براي بازكردن در خودرو را متخصصدي كند و براي همين است كه عضو كنسرسيومي براي استانداردسازي رايج‌كردن اين فناوري است.

هنوز مشخص نيست كه خودروسازان از اين ايده استقبال كنند. نسل اول كليدهاي ديجيتال هنوز از تماس فيزيكي دستگاه مجهز به NFC به بدنه‌ي خودرو استفاده مي‌كنند.

استفاده از چيپ U1 همچنين به اپل كمك مي‌كند تا قابليت پيداكردن وسايل گمشده و شبكه‌ي Find My خود را قوي‌تر كند. براي مدت طولاني شايعات متعددي از دستگاه ردياب تايلي اپل با نام ايرتگ (AirTag) به گوش مي‌رسيد و خيلي‌ها حتي انتظار معرفي آن در رويداد Time Flies را داشتند. چنين دستگاه رديابي مي‌تواند با استفاده از تراشه‌ي باند فوق وسيع، به پيدا كردن وسايلي كه معمولاً زياد كم مي‌شوند، كمك كند.

با وجود پتانسيل فراوان، هم‌اكنون استفاده از چيپ U1 تنها به به‌اشتراك‌گذاري تصاوير بين دو آيفون در فاصله‌اي نزديك محدود مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات