برايان فولر و تيمش در فولرموتو، «مجستيك» طرحي شكست‌خورده‌ در سال ۱۹۲۹ را، با بكارگيري تكنولوژي‌هاي مدرن به شاهكاري ماندگار در دنياي طراحي بدل كرده‌اند.

«سبك‌ها مي‌آيند و مي‌روند، طراحي خوب يك زبان است نه يك سبك»

ماسيمو واگنلي طراح ايتاليايي

مجستيك طرحي انقلابي و جسورانه بود، اداي ديني تمام و كمال به سبك آرت‌دكو در سال‌هاي پاياني عمرش. بااينكه براي جورج روي (Georges Roy) مهندس و صنعت‌گر فرانسوي كه موفقيت‌هاي بسياري را در صنعت نساجي و به‌طور خاص ساخت تجهيزات بافندگي تجربه كرده‌بود مجستيك يك شكست تجاري محسوب مي‌شد، اما پنل‌هاي فولادي بهم پرچ‌شده و شكل‌هاي هندسي منظم بكاررفته در طراحي بدنه‌ي اين شكوه آرت‌دكوئي، گويي ميراث ماندگار روي بود براي برايان فولر (Bryan Fuller) و تيمش.

مجستيك ۱۹۲۹

فولرموتو (Fuller Moto)، مجستيك ۲۰۲۹ را به سفارش موزه‌ي موتور هاس ساخته‌است، طرحي مفهومي از يك موتورسيكلت مدرن با الهام از مجستيك ۱۹۲۹. اين موزه ميزبان بيش از ۱۹۰ موتورسيكلت‌ منحصربفرد از سال ۱۹۰۱ تاكنون است، بااين‌حال مجستيك ۲۰۲۹ دركنار دو ساخته‌ي ديگر تيم فولر ShoGun و Chief طرح‌هاي شاخص اين مجموعه‌اند؛ چراكه نُرم را جسورانه به مبارزه مي‌طلبند.

تيمِ فولر مدل‌سازي سه‌بعدي قطعات تيتانيومي مورد استفاده در ساخت اين موتورسيكلت الكتريكي را به نيك پيو (Nick Pugh) سپرد؛ هنرمند نام‌آشناي فرانسوي كه طراحي و ايده‌پردازي براي فيلم‌هاي علمي-تخيلي مشهوري مانند جنگ ستارگان و همكاري با استوديوهاي فيلم‌سازي شناخته‌شده‌اي همچون Universal ،Sony ،Fox و Disney را در كارنامه دارد. پرينت سه‌بعدي قطعات نيز توسط كمپاني سوئيسي Oerlikon انجام گرفت. مجستيك، شكوهِ جسارتي است به‌عمر يك قرن، كه طرحي شكست‌خورده در سال‌هاي رفته را، به شاهكاري ماندگار براي روزهاي نيامده بدل كرده‌است.

موسيقي پس‌زمينه : «من بايد خودم باشم» شاهكار ماندگار «سمي ديويس جونيور»


از سراسر وب

  انديشه متخصصينات
كاراكتر باقي مانده

بيشتر بخوانيد