اولين عكس پورتره دنيا

چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اولين عكس از چهره انسان در سال 1839 يعني يك سال پس از اولين عكسي كه انسان در آن حضور داشت گرفته شد عكاس خلاق اين اثر Robert Cornelius نام دارد. Daily به تازگي اين عكس را به همراه داستان جالبي از عكاس آن منتشر كرده است. در ادامه اولين عكسي كه در كل تاريخ گرفته شده است را به همراه اولين عكس پورته از چهره انسان مشاهده خواهيد كرد.
تبليغات

اولين عكس پورتره دنيا در سال 1839 توسط Robert Cornelius و در يك روز خورشيدي گرفته شد. او دوربين خود را در پشت لامپ گازي پدرش نصب كرد و پس از برداشتن پوشش لنز به سرعت داخل فريم شد و پس از يك دقيقه عكس پورتره را از خود گرفت. اين عكس كه عنوان اولين پورتره دنيا را از آن خود كرده در حال حاضر در جزوه رايگانخانه كنگره Daguerreotype نگهداري مي شود.

مرجع متخصصين ايران firstportrait

اولين عكسي كه در كل تاريخ با حضور انسان گرفته شد يعني در اين عكس يك انسان وجود دارد در سال 1838 توسط Louis Dauerre و از بلواري به نام Du Temple در پاريس گرفته شد.

مرجع متخصصين ايران  Boulevard du Temple

چون مدت زمان نوردهي (Exposure Time) در اين عكس بيش از 10 دقيقه بوده تقريبا هيچ انسان و يا شي متحركي در اين عكس وجود ندارند به جز يك نفر كه در قسمت پايين و چپ تصوير بصورت ثابت ايستاده است.

مرجع متخصصين ايران Boulevard du Temple

متاسفانه هيچ اطلاعاتي در رابطه با هويت اين شخص در دسترس نيست.

منبع: PetaPixel

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات