مرجع متخصصين ايران

مطالعه گير اسپرت سامسونگ

يك‌شنبه ۱۷ دي ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 11 دقيقه
سامسونگ با عرضه‌ي نسل جديد ساعت هوشمند خود با نام گير اسپرت به‌جاي تغييرات راديكال، آن را با رويكردي ورزشي و بهبودهايي جزئي در مقايسه با گير اس ۳ راهي بازار كرده است.
تبليغات

سامسونگ طبق سنت چند سال اخير خود، تابستان امسال نيز نسل جديدي از ساعت‌ هوشمندش را مبتني بر سيستم‌عامل تايزن رونمايي كرد. گير اسپرت، نسل جديد ساعت هوشمند كمپاني كره‌اي است كه با بهره‌گيري از فرم‌فكتوري بسيار شبيه به گير اس ۳ راهي بازار شده است. اين ساعت هوشمند را نمي‌توان به‌عنوان نسلي جديد كه از پايه تغيير يافته در انديشه متخصصين گرفت؛ بلكه گير اسپرت را بايد به‌عنوان يك عضو جديد از محصول سال پيش اين كمپاني يا گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير خواند كه با بهبودهايي همراه شده و ظاهري اسپرت و ورزشي به خود گرفته است. البته از جمله‌ي تفاوت‌هاي گير اس ۳ و گير اسپرت بايد به كاهش سايز ساعت هوشمند جديد سامسونگ اشاره كرد كه آن را به گزينه‌اي ايدئال‌تر براي استفاده توسط خانم‌ها تبديل كرده است. باتوجه‌به كاهش سايز گير اسپرت در مقايسه با گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير، وزن اين ساعت هوشمند نيز سبك‌تر شده است.

مرجع متخصصين ايران ساعت سامسونگ گير اسپرت / Samsung Gear sport

باتوجه‌به‌نام گير اسپرت، ويژگي‌هاي مربوط به دستبند‌هاي هوشمند سلامتي نظير ثبت ركوردها و فعاليت‌هاي ورزشي آن در مقايسه با گير اس ۳ پررنگ‌تر شده و در عوض شماري از ويژگي‌ها از گير اسپرت خداحافظي كرده است. مهم‌ترين اين ويژگي‌ها را بايد نبود قابليت برقراري تماس‌هاي صوتي خواند كه در نسخه‌ي LTE اپل واچ سري ۳ و همچنين گير اس ۳ سامسونگ وجود دارد. سامسونگ در مقابل با حذف برخي ويژگي‌ها، قابليت‌‌هاي ديگري به گير اسپرت اضافه كرده كه اين ساعت هوشمند را بيش‌ازپيش به يك ساعت هوشمند شبيه به دستبند سلامتي نزديك‌ كرده است.

سامسونگ را بايد در زمره‌ي اولين كمپاني‌هايي قرار داد كه فعاليت در بازار پوشيدني‌ها و مخصوصا ساعت‌هاي هوشمند را آغاز كرد. اين كمپاني كهنه‌كار پس از عرضه‌ي ساعت‌هاي هوشمندي مبتني بر اندرويد ور، استفاده از سيستم‌عامل اختصاصي خود يا همان تايزن را در دستور كار قرار داد و تا پس از به‌روزرساني نسخه‌هاي مبتني بر اندرويد ور، نسل‌هاي بعدي ساعت‌ها و دستبندهاي هوشمند خود را مبتني بر اين سيستم‌عامل راهي بازار كند و روز‌به‌روز قابليت‌هاي پلتفرم خود را افزايش بدهد.

گير اسپرت از انديشه متخصصين ظاهري شبيه به گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير است؛ اما تفاوت‌هاي بسياري بين اين دو نسل از ساعت‌هاي هوشمند وجود دارد كه در ادامه به تشريح و مطالعه آن‌ها خواهيم پرداخت.

مشخصات/ساعت‌ هوشمند

گير اسپرت

گير اس ۳

تراشه

NA

اكسينوس ۷۲۷۰

سيستم‌عامل

تايزن ۳.۰

تايزن ۳.۰

حافظه‌ي رم

۷۶۸ مگابايت

۷۶۸ مگابايت

نمايشگر

۱.۲ اينچ

سوپر امولد

رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ در پيكسل

۱.۳ اينچ

سوپرامولد

رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پيكسل

محافظ نمايشگر

گوريلا گلس ۳

گوريلا گلس اس آر پلاس

تراكم پيكسلي

۴۲۴ پيكسل بر اينچ

۲۷۸ پيكسل بر اينچ

حافظه ذخيره‌سازي

۴ گيگابايت

۴ گيگابايت

باتري

۳۰۰ ميلي‌آمپر ساعت

۳۸۰ ميلي‌آمپر ساعت

وزن

۶۷ گرم

۶۳ گرم

ابعاد

۴۴.۶ * ۴۲.۹ * ۱۱.۶ ميلي‌متر

۴۹ * ۴۶ * ۱۲.۹ ميلي‌متر

ارزش پايه

۱.۴ ميليون تومان

۱.۵۴ ميليون تومان

طراحي

همان‌طور كه اشاره كرديم، گير اسپرت در مقايسه با گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير كوچك‌تر شده و حتي وزن آن كاهش پيدا كرده است. طراحي گير اسپرت نيز در مقايسه با نسل گذشته تغييرات اندكي به خود ديده و به‌نوعي به‌روزتر شده است. با نگاهي به گير اسپرت مي‌توان ديد كه با وجود استفاده از يك نمايشگر ۱.۲ اينچي دايره شكل، ساختار خود ساعت هوشمند كمي تغيير كرده و حالتي مربعي شكل گرفته است؛ به‌طوري‌كه ساختار پاييني ساعت كه دايره‌ي چرخان روي آن قرار گرفته، در گوشه‌ها كمي زاويه دارد.

زاويه‌دار شدن ساختار پاييني ساعت باعث شده دايره‌ي چرخان گير اسپرت كه مشخصه‌ي اصلي ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ است، بيشتر به چشم بيايد. سامسونگ در گير اسپرت نيز همچون گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير، حالتي دندانه‌دار به دايره‌ي چرخان داده كه استفاده از آن را بسيار ساده‌تر كرده است.

مرجع متخصصين ايران ساعت سامسونگ گير اسپرت / Samsung Gear sport

ابعاد گير اسپرت ۴۲.۹ در ۴۴.۶ در ۱۱.۶ ميلي‌متر است و در مقايسه با گير اس ۳ كوچك‌تر شده است. دركنار كوچك‌تر شدن گير اسپرت، صفحه‌ي نمايش اين ساعت هوشمند نيز كمي كوچك شده كه نتيجه‌ي آن كاهش نسبت مساحت صفحه‌ي نمايش به پنل جلويي ساعت در مقايسه با گير اس ۳ است. يكي از تغييرات ظاهري ساعت هوشمند كه البته نمود ظاهري چنداني ندارد و شايد بيشتر براي متخصصاني كه اين ساعت هوشمند را خريداري مي‌كنند نمود ظاهري و خاصي داشته باشد، بيرون‌زدگي حسگر ضربان قلب در پشت اين ساعت است. حسگر ضربان قلب در گير اسپرت نزديك به يك ميلي‌متر بيرون‌‌زدگي دارد. در نسل‌هاي پيشين ساعت هوشمند دايره‌ي سامسونگ كه شامل گير اس ۲ و گير اس ۳ مي‌شوند، پشت ساعت ساختاري كاملا صاف دارد؛ حال آنكه پشت گير اسپرت داراي بيرون‌‌زدگي است. شايد اين بيرون‌‌زدگي نتيجه‌ي استفاده از حسگر‌هاي بيشتر و همچنين افزايش ظرفيت باتري باشد كه طراحان كره‌اي را بر آن داشته  است اين حسگر را به اين صورت طراحي كنند.

مرجع متخصصين ايران ساعت سامسونگ گير اسپرت / Samsung Gear sport

گير اسپرت بدون درانديشه متخصصينگرفتن بند‌هاي سيليكوني آن، ۵۰ گرم وزن دارد كه در مقايسه با گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير به‌مراتب سبك‌تر است.

سامسونگ گير اسپرت در دو رنگ آبي تيره يا سرمه‌اي و مشكي راهي بازار شده است كه هر دو نسخه با بند‌هاي سيليكوني ۲۰ ميلي‌متري همراه هستند. جنس بدنه‌ي اصلي گير اسپرت از استيل ضد زنگ و ضد خوردگي از نوع 316L است.

سيستم‌عامل، رابط متخصصي و واچ‌فيس‌ها

گير اسپرت سامسونگ اولين ساعت‌ هوشمند از پوشيدني‌هاي سامسونگ بود كه با بهره‌گيري از سيستم‌عامل تايزن ۳.۰ دراختيار متخصصان قرار گرفت؛ البته نزديك به يك ماه پيش تايزن ۳.۰ در قالب يك به‌روزرساني براي نسل پيشين ساعت هوشمند سامسونگ يا همان گير اس ۳ نيز منتشر شد. تايزن ۳.۰ از انديشه متخصصين ظاهري تفاوت چندان زيادي با نسخه‌ پيش ندارد. بزرگ‌ترين تغييرات صورت‌گرفته در تايزن ۳.۰ در مقايسه با نسل پيش كه نمود ظاهري آن را مي‌توان در رابط متخصصي مشاهده كرد، بهبود هرچه بيشتر ويجت‌ها براي استفاده‌ي بهينه از نمايشگر دايره‌اي گير‌هاي سامسونگ است. همچنين با بهره‌گيري از تايزن ۳.۰، قابليت‌هاي بيشتري براي انجام فعاليت‌هاي ورزشي اضافه شده است؛ به‌طوري‌كه اطلاعات مربوط به سلامتي و فاكتورهاي بدن نظير ضربان قلب به‌صورت خودكار در تايزن ۳.۰ اندازه‌گيري مي‌شود. با استفاده از تايزن ۳ مي‌توان ميزان كالري مصرفي را نيز ازطريق وارد كردن غذاي مصرف‌شده با استفاده از خود ساعت وارد كرد و ديگر نياز نيست اين اطلاعات را فقط ازطريق اپليكيشن S Health و ازطريق موبايل‌ هوشمند وارد كنيم.

مرجع متخصصين ايران ساعت سامسونگ گير اسپرت / Samsung Gear sport

در تايزن ۳.۰ قابليت‌هاي ديگري نيز اضافه شده است كه مي‌توان اين تغييرات را بيشتر در قسمت تنظيمات مشاهده كرد. يكي از موارد اضافه‌شده به تايزن ۳.۰ مربوط به روش‌هاي ذخيره‌ي انرژي ازطريق مصرف كم باتري است؛ به‌طوري‌كه علاوه بر حالت Power Saving Mode مي‌توان گير اسپرت را در حالت Watch Only نيز مورد استفاده قرار داد كه عمر باتري اين ساعت هوشمند را بيش‌ازپيش افزايش مي‌دهد. با مراجعه به بخش تنظيمات مي‌توان در پايين هر يك از روش‌هاي مصرف انرژي، ساعاتي را كه در آن حالت ساعت مي‌تواند بدون نياز به شارژ به كار ادامه دهد، مشاهده كرد.

باتوجه‌به گذشت بيش از پنج سال از زمان تولد تايزن و همچنين استفاده از آن در پوشيدني‌هاي سامسونگ طي چند سال اخير، اين پلتفرم رفته‌رفته به بلوغ رسيده است و توسعه‌دهندگان بيشتري جذب اين پلتفرم مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي نرم افزار سامسونگ گير

يكي از نقاط ضعف بزرگ گير اسپرت و در حالت كلي ساعت‌هاي هوشمند و دستبند‌هاي هوشمند سامسونگ را بايد محدود شدن عملكرد نرم‌افزاري اين گجت‌هاي پوشيدني به هنگام استفاده از موبايل‌هاي غير سامسونگ برشمرد. زماني‌كه اپليكيشن سامسونگ گير را روي موبايل غير سامسونگ نصب و هريك از ساعت‌هاي هوشمند را متصل كنيد، تنها مي‌توانيد به گروهي محدود از واچ‌ فيس‌ها و اپليكيشن‌ها دسترسي پيدا كنيد؛ به‌طوري‌كه با گذشت زمان از اين موضوع مأيوس مي‌شويد. اما زماني‌كه يكي از موبايل‌هاي سامسونگ را داشته باشيد، چنين اشكالي نداريد و مي‌توانيد به‌راحتي هر آنچه در فروشگاه‌ اپليكيشن‌هاي تايزن مي‌بينيد، به‌رايگان دانلود يا خريداري كنيد.

مشخصات متخصص و عملكرد

ساعت هوشمند گير اسپرت سامسونگ از وجود يك صفحه‌ي نمايش ۱.۲ اينچي امولد بهره مي‌برد كه مساحت سطح نمايشگر را به ۴.۶ سانتي‌ متر مربع مي‌رساند. رزولوشن اين نمايشگر ۳۶۰ در ۳۶۰ پيكسل است كه تراكم پيكسلي اين ساعت هوشمند را به ۴۲۴ پيكسل در هر اينچ مي‌رساند. صفحه‌ي نمايش گير اسپرت در مقايسه با گير اس ۳ به اندازه‌ي ۰.۱ اينچ كوچك‌تر شده است. باتوجه‌به اينكه صفحه‌ي نمايش مورد استفاده در گير اسپرت از نوع امولد است، اشكالي در نمايش اطلاعات ساعت زير نور شديد آفتاب متوجه متخصصان نمي‌شود؛ هر چند وجود سنسوري براي سنجش ميزان نور محيط باعث مي‌شود ساعت نور صفحه‌ي نمايش را در بهترين حالت ممكن قرار دهد.

سامسونگ اطلاعاتي در رابطه با اينكه چه تراشه‌اي در گير اسپرت استفاده كرده، ارائه نكرده است. سامسونگ پيش از اين در دستبند هوشمند سلامتي گير فيت از تراشه‌ي اكسينوس ۳۲۵۰ استفاده كرده بود و تراشه‌ي مورد استفاده در گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير، اكسينوس  ۷۲۷۰ است. در برخي منابع به اين نكته اشاره شده كه تراشه‌ي مورد استفاده اكسينوس ۳۲۵۰ است؛ اما بعيد به‌انديشه متخصصين مي‌رسد سامسونگ تراشه‌ي مخصوص دستبند هوشمند سلامتي خود را در ساعت هوشمند مورد استفاده قرار دهد. البته فركانس اين تراشه‌ي دو هسته‌اي يك گيگاهرتز اعلام شده است كه با فركانس پردازشي دو تراشه‌ي اكسينوس ۷۲۵۰ و ۳۲۵۰ برابري مي‌كند.

از ديگر ويژگي‌هاي سخت‌افزاري اين ساعت هوشمند بايد به حافظه‌ي رم ۷۶۸ مگابايتي اشاره كرد كه با حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۴ گيگابايتي همراه شده است.

گير اسپرت از استاندارد نظامي MIL-STD-810G همراهي مي‌كند

شايد بتوان بارزترين تغيير و بهبود صورت‌گرفته در ساعت هوشمند گير اسپرت را استاندارد نظامي MIL-STD-810G خواند كه آن را در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متري بيمه مي‌كند. همان‌طور كه از نام اين ساعت هوشمند مشخص است، گير اسپرت با رويكردي ورزشي راهي بازار شده و از اين‌رو مقاومت تا عمق ۵۰ متري در برابر نفوذ آب را بايد يكي از ويژگي‌هاي بارز و مهم اين ساعت هوشمند خواند. مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متري بي‌دليل نيست؛ چراكه گير اسپرت قادر است به لطف حسگرهاي مختلف تعبيه‌شده روي آن، اطلاعات مربوط به شناي متخصصان را نيز ثبت كند.

مرجع متخصصين ايران ساعت سامسونگ گير اسپرت / Samsung Gear sport

شايد از انديشه متخصصين ثبت فعاليت‌هاي ورزشي نتوان گير اسپرت را همچون ساعت‌هاي هوشمند مخصوص فعاليت‌هاي ورزشي نظير محصولات گارمين دقيق خواند؛ اما براي فردي كه يك ورزشكار حرفه‌اي نيست و دوست دارد با ساعت هوشمندش علاوه بر ثبت فعاليت‌هاي روزانه، فعاليت‌هاي ورزشي خود را نيز ثبت كند، گزينه‌ي خوبي است. دليل برتري گير اسپرت در مقايسه با ساعت‌هاي هوشمندي نظير گارمين، زيباتر بودن رابط متخصصي اين ساعت هوشمند است كه ظاهري خسته‌كننده ندارد.

گير اسپرت بالا رفتن از پله را نيز تشخيص مي‌دهد

گير اسپرت نظير دو نسل پيشين ساعت هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل تايزن سامسونگ، قادر است چند نوع فعاليت ورزشي را به‌صورت خودكار تشخيص دهد كه شامل دوچرخه‌سواري، الپتيكال (اسكي فضايي)، شبيه‌ساز قايق روئينگ، انجام حركات تركيبي بدنسازي و راه رفتن يا دويدن است. گير اسپرت قادر است پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقيقه از زمان آغاز اين فعاليت‌هاي ورزشي، انجام و نوع آن را تشخص دهد و اطلاعات مورد نياز از قبيل زمان سپري‌شده در حال فعاليت و همچنين كالري سوزانده‌شده را براي متخصص نمايش دهد. گير اسپرت حتي قادر است تغيير ارتفاعي را كه ازطريق بالا رفتن پله انجام شده، ثبت كند. مي‌توان با نصب اپليكيشن Speedo براي گير اسپرت، حتي شنا كردن را نيز به‌صورت خودكار توسط ساعت هوشمند ورزشي سامسونگ ثبت كرد.

براي بهره‌وري بيشتر از گير اسپرت بايد اپليكيشن توسعه‌يافته توسط سامسونگ را كه S Health نام دارد روي موبايل هوشمند نصب كرد تا بتوان به تمام اطلاعات جمع‌آوري‌شده طي ساعاتي كه اين ساعت هوشمند روي مچ متخصص قرار دارد دسترسي پيدا كرد. با استفاده اپليكيشن S Health علاوه بر امكان دريافت اطلاعات ثبت‌شده توسط ساعت هوشمند، مي‌توان ساير اطلاعات نظير ميزان آب و كافئين مصرف‌شده را نيز دركنار ميزان كالري دريافتي ازطريق غذا وارد كرد. اين امكان براي ساير ويژگي‌ها نظير فعاليت‌هاي ورزشي نيز فراهم است.

در صورتي كه گير اسپرت خود را به هنگام خواب روي دست داشته باشيد، پس از بيدار شدن مي‌توان كيفيت خواب خود را دركنار ميزان ساعاتي كه خوابيده‌ايد، روي ساعت و همچنين اپليكيشن S Health مشاهده كنيد.

در صورتي كه جزو افرادي هستيد كه به‌صورت منظم در باشگاه‌هاي ورزشي به ورزش كردن مي‌پردازند و در طول ورزش نيز به موسيقي گوش مي‌دهند، گير اسپرت يكي از گجت‌هايي است كه مي‌تواند كمك بسيار زيادي در بهبود تجربه‌ي ورزش شما داشته باشد. اين ساعت هوشمند علاوه بر ثبت اغلب فعاليت‌هاي ورزشي شما به‌صورت خودكار، قادر است آزادي عمل بيشتري ازطريق عدم نياز به حمل موبايل به‌منظور گوش دادن به موسيقي در اختيارتان بگذارد. باتوجه‌به اينكه گير اسپرت قادر است ازطريق بلوتوث با هدفون‌هاي بلوتوث ارتباط برقرار كند، مي‌توان با كنار گذاشتن موبايل، موسيقي‌هاي مدانديشه متخصصين را به حافظه‌ي ساعت انتقال داد و بدون حمل موبايل در زمان انجام فعاليت‌هاي ورزشي، به موسيقي گوش كرد. البته در صورت برقرار بودن ارتباط ساعت با موبايل، مي‌توان علاوه بر گوش دادن به موسيقي، از اعلان‌هاي دريافتي آگاه شد و حتي تماس‌هاي صوتي را ازطريق هندزفري بي‌سيم متصل به ساعت پاسخ داد.

تمام اپليكيشن‌هاي توسعه‌يافته براي اتصال و به‌كارگيري گير اسپرت امكان اتصال اين ساعت‌ هوشمند با موبايل‌هاي اندرويد را فراهم مي‌كنند؛ اما براي داشتن بهترين تجربه‌ي متخصصي از ساعت سامسونگ بهتر است يكي از موبايل‌هاي هوشمند سامسونگ را دراختيار داشته باشيد.

باتري

مرجع متخصصين ايران ساعت سامسونگ گير اسپرت / Samsung Gear sport

باتوجه‌به كاهش اندازه‌ي گير اسپرت، ظرفيت باتري اين ساعت هوشمند نيز نزديك به ۲۵ درصد در مقايسه با گير اس ۳ و گير اس ۳ فرانتير كاهش پيدا كرده است. ظرفيت باتري مورد استفاده در گير اسپرت ۳۰۰ ميلي‌آمپر ساعت است كه در استفاده معمولي نظير دريافت اعلان‌ها، انجام فعاليت‌هاي ورزشي سبك نظير دوي روزانه و سنجش ضربان قلب به‌صورت متناوب، نزديك به دو روز دوام مي‌آورد. باتوجه‌به اينكه اين ساعت هوشمند از وجود حسگرهايي نظير جي‌پي‌اس بهره مي‌برد و رابط كاربري گرافيكي دارد، عمر باتري دوروزه در مقايسه با ساير گزينه‌هاي موجود در بازار معقول به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

جمع‌بندي

پس از آنكه سامسونگ دو سال پيش با تغيير طراحي ساعت‌هاي هوشمندش با گير اس ۲ به سراغ طراحي دايره‌اي رفت و المان‌هاي اختصاصي نظير دايره‌ي چرخان حاشيه‌ي نمايشگر را به ساعتش اضافه كرد، نشان داد كه در پي جذاب كردن هرچه بيشتر گجت‌هاي پوشيدني خود بوده و تقريبا مسيري جديد و خلاقانه براي پيشرفت در اين حوزه پيدا كرده است. اين كمپاني زبان طراحي گجت‌هاي پوشيدني خود را با گير اس ۳ ادامه داد و حال گير اسپرت براي پوشش نياز شماري از متخصصان كه يك ساعت هوشمند زيبا را با قابليت‌هاي ورزشي مي‌خواهند، راهي بازار كرده است. گير اسپرت ساعتي زيبا با بهره‌گيري از قابليت‌هايي براي مانيتور كردن فعاليت‌هاي ورزشي و حتي شنا كردن است. گير اسپرت برخي ويژگي‌هاي گير اس ۳ را ندارد؛ اما اين ويژگي‌ها را نمي‌توان نقطه‌ي ضعفي براي اين ساعت هوشمند برشمرد.

مرجع متخصصين ايران ساعت سامسونگ گير اسپرت / Samsung Gear sport

باتوجه‌به ساعت‌هاي هوشمند موجود در بازار، گير اسپرت را مي‌توان يكي از گزينه‌هاي خوب براي خريد عنوان كرد كه عمر باتري قابل قبولي دارد و امكانات خوبي دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد؛ ولي در صورت استفاده از موبايل‌هاي غير سامسونگ بايد كاستي‌هاي ناشي از اين موضوع را در انديشه متخصصين داشته باشيد.

نكات مثبت

  • مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متري
  • عمر باتري بالا در مقايسه با رقبا
  • استاندارد نظامي MIL-STD-810G
  • همراهي از فعاليت‌هاي ورزشي نظير شنا
  • طراحي زيبا و به‌روز

نكات منفي

  • همراهي نكردن از مكالمه تلفن
  • وزن بالا با وجود كاهش سايز نسبت به گير اس ۳
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات