مرجع متخصصين ايران

مطالعه لپ تاپ ايسوس FX553VD

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
مطالعه 16 دقيقه
لپ‌تاپ گيمينگ ايسوس FX553VD، محصولي زيبا، مجهز به پردازنده‌ي نسل هفتم اينتل و پردازنده‌ي گرافيكي GTX 1050 انويديا است كه توانايي زيادي در اجراي بازي‌هاي روز دارد.
تبليغات

ايسوس مدت‌ها است كه خود را به‌عنوان يكي از مطرح‌ترين نام‌هاي دنياي تجهيزات مخصوص بازي معرفي كرده؛ اين موضوع از سال ۲۰۰۶ و با ثبت برند ROG، رنگ بيشتري به خود گرفت. در طول سال‌هاي گذشته شاهد عرضه‌ي سري‌ لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ مختلفي از سوي ايسوس بوديم كه به‌ويژه از ميان آن‌ها مي‌توان به سري GL و FX اشاره كرد. درحالي‌كه سري GL با نمايشگر‌هاي IPS، كيفيت ساخت بهتر و طراحي جذاب‌تر، گيمرهاي حرفه‌اي را مد انديشه متخصصين دارد؛ سري FX با بدنه‌اي پلاستيكي، نمايشگر TN و البته ارزش ارزان‌تر، متخصصان عادي را به‌عنوان بازار هدف خود در انديشه متخصصين گرفته است. البته اين موضوع به‌هيچ‌وجه به معناي سخت‌افزار ضعيف و توانايي‌هاي اندك اين لپ‌تاپ‌ها در اجراي نرم‌افزار‌هاي سنگين و بازي‌هاي روز نيست. سري FX لپ‌تاپ‌هاي ايسوس به لطف استفاده از نسل جديد پردازنده‌هاي اينتل و پردازنده‌هاي گرافيكي انويديا و البته بدون خالي كردن جيب متخصصان، تمامي بازي‌هاي روز را با جزئيات بالا اجرا خواهند كرد.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

لپ‌تاپ ايسوس FX553VD توسط گروه معيار براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

مشخصات سخت‌افزاري Asus FX553VD

مشخصات

ASUS FX553VD

سيستم عامل

Endless 3

پردازنده

Intel® Core™ i7

Kaby Lake-770

0HQ - 2.8 GHz/3.8 GHz

نمايشگر

15.6″ FHD, (1920*1080) 

TFT LED

حافظه

16GB DDR4

تراشه‌ي گرافيكي

GeForce GTX 1050 with 4GB DDR5

ذخيره‌ساز

SanDisk SD8SN8U128G1002 + 2TB HDD

ديسك نوري

DVD Writer

اسپيكر

 Stereo Speakers

دوربين

HD Web Camera

اتصالات 

USB 2.0x1, USB 3.0x1, USB 3x1, 3.5mm Headphone/Mic, SD Reader

خروجي تصوير

HDMI 1.4

باتري

4-Cell Li-Ion 48 Whr

ابعاد

۳۱×۲۵۸×۳۸۳ ميلي‌‌متر

وزن

۲.۵ كيلوگرم

طراحي

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

ايسوس در سال‌هاي اخير با تركيب دو رنگ قرمز و مشكي و همينطور مشكي و نارنجي در سري ROG Strix، سعي كرده است زبان طراحي و رنگ‌بندي خاص خود را معرفي كند. مانند ساير لپ‌تاپ‌هاي سري FX كمپاني ايسوس، FX553VD نيز با تركيب دو رنگ مشكي و قرمز توليد شده است كه حس محصولي مخصوص بازي را به متخصصان القا كند. البته با نگاه كلي به لپ‌تاپ مي‌توان به‌راحتي به ماهيت گيمينگ بودن آن پي برد؛ بدنه‌اي مشكي پوشيده با رگه‌هاي مورب قرمز كه جلو‌ه‌‌ي خاص و البته جذابي به لپ‌تاپ مي‌دهد. كيبورد با نور پس‌زمينه قرمز نيز تأثير زيادي بر افزايش زيبايي بصري لپ‌تاپ و القاي حس گيمينگ آن دارد.

با اين حال، اولين نكته‌اي كه در زمان استفاده از اين لپ‌تاپ خودنمايي مي‌كند، به جا ماندن اثر انگشت روي تاچ پد و بدنه پلاستيكي و براق FX553VD است كه مي‌تواند براي متخصصان حساس، بسيار آزاردهنده باشد. همچنين بايد به بدنه‌ي تمام پلاستيكي لپ‌تاپ اشاره كرد كه هنگام تايپ يا بازي كردن، به‌هيچ‌وجه حس محصولي لوكس يا پرميوم را به متخصص القا نمي‌كند. اين موضوع در رابطه با قاب نمايشگر نيز صدق مي‌كند؛ هنگام باز كردن درب لپ‌تاپ و تحت فشار شاهد تغيير شكل آن خواهيد بود كه اين موضوع در لپ‌تاپ‌هايي با بدنه‌ي فلزي مشاهده نمي‌شود.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD
مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

ايسوس FX553VD داراي نمايشگر ۱۵.۶ اينچي با رزولوشن‌ فول‌اچ‌دي (1080P) است. مانند بسياري از لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ، اين لپ‌تاپ نيز در اطراف نمايشگر حاشيه‌ي زيادي دارد و نمي‌توان‌ در اين زمينه آن را با اولترابوك‌ها مقايسه كرد تا در حداقل در اين بخش شاهد طراحي معمولي و نه‌چندان زيبايي باشيم.

ايسوس همانند ساير برند‌هاي فعال در اين حوزه، لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ خود را به همراه ديسك نوري عرضه كرده است؛ وجود درايو نوري مي‌تواند يك مزيت باشد؛ اما افزايش ضخامت و وزن دستگاه را به همراه دارد كه در لپ‌تاپ مورد مطالعه نيز شاهد وزن ۲.۵ كيلوگرمي هستيم. در حاشيه‌ي راست دستگاه در كنار دي‌وي‌دي رايتر، يك عدد پورت USB 2.0 و در سمت مقابل دو پورت USB 3.0، درگاه يو‌اس‌بي نوع C نسخه 3.1 (بدون همراهي از تاندربولت)، پورت HDMI 1.4، جك ۳.۵ ميلي‌متري هدفون/ميكروفن،‌ درگاه LAN و ورودي شارژر قرار دارد. در بخش جلويي لپ‌تاپ و در كنار چراغ‌هاي وضعيت، شاهد حضور درگاه كارت حافظه هستيم. در طرفين اين درگاه خروجي‌هاي اسپيكر تعبيه شده‌اند كه البته مكاني ايده‌آل براي اين منظور نيست. طراحي هوشمندانه FX553VD، به‌ويژه در زمينه خنك‌سازي، باعث شده است در هنگام تجربه‌ي بازي‌هاي سنگين شاهد گرم شدن لپ‌تاپ نباشيم كه شرايط خوبي براي تجربه طولاني‌ مدت بازي‌ها مهيا مي‌كند.

كيبورد و تا‌چ‌پد

ايسوس در لپ‌تاپ FX553VD از كيبورد با نور پس‌زمينه بهره برده است كه داراي كليد‌هايي از نوع سوئيچ قيچي (Scissor Switch‌) هستند. اين نوع كيبوردها به بي‌صدا بودن و نيروي كم براي فشردن مشهور هستند و عمدتا در لپ‌تاپ‌ها از آن‌ها استفاده مي‌شود. ايسوس ترجيح داده است بر خلاف مدل ROG Strix، از كيبورد با رنگ ثابت قرمز در FX553VD استفاده كند و متخصصان مي‌توانند با توجه به نياز خود نور پس‌زمينه را به‌طور كامل خاموش يا در سه سطح روشنايي تنظيم كنند. مشابه سري ROG Strix، براي راحتي متخصصان سه دكمه‌ي WSAD با فريم قرمزرنگ از ساير دكمه‌ها مجزا شده‌اند. اين تفاوت در محل قرارگيري دكمه‌هاي جهت‌دار و اسپيس نيز ديده مي‌شود و براي راحتي تشخيص و دسترسي به آن‌ها در زمان انجام بازي، كمي نسبت به ساير دكمه‌ها پايين‌تر قرار گرفته‌اند.

مرجع متخصصين ايران

يكي از نقاط قوت FX553VD، تاچ‌پد Precision آن است كه نسبت به Synaptics موجود در بسياري از لپ‌تاپ‌ها عملكرد بهتري دارد و تجربه‌ي مالتي‌تاچ بهتري ارائه مي‌دهد. ايسوس با توجه به عدم امكان تجربه بازي‌ها با تاچ‌پد، ماوس مخصوص بازي SICA را در كنار لپ‌تاپ عرضه مي‌كند. تاچ‌پد لپ‌تاپ طراحي يك‌پارچه‌اي دارد و از چهار ژست حركتي متفاوت همراهي مي‌كند. متأسفانه به دليل طراحي براق اين بخش، اثر انگشت به‌سرعت روي آن باقي مي‌ماند و براي تميز نگه داشتن آن چاره‌اي جز همراه داشتن هميشگي دستمال‌ مخصوص نظافت لپ‌تاپ‌ نخواهيد داشت.

ايسوس هم‌چنين با ارائه نرم‌افزار Asus Touchpad Handwriting به متخصصان اجازه داده است به روش متفاوتي به تايپ كردن بپردازند. اين نرم‌افزار تاچ‌پد را به بخش‌هاي مختلف تقسيم مي‌كند و مي‌توانيد با كشيدن حروف، اقدام به تايپ سريع كنيد.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

نمايشگر

لپ‌تاپ گيمينگ FX553VD ايسوس، داراي نمايشگر ۱۵.۶ اينچي با پنل TFT LED از نوع ‌BEO TN و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پيكسل است. ايسوس ترجيح داده برخلاف پنل‌هاي IPS گران‌ارزش موجود در سري GL، از نمونه‌ي مشابه ساير لپ‌تاپ‌هاي سري FX مانند FX502 استفاده كند كه ارزش اين لپ‌تاپ را با توجه به عملكرد آن مقرون‌به‌صرفه مي‌كند. هرچند روشنايي نمايشگر در فضاي بسته پاسخگوي نيازهاي متخصص است؛ اما به‌ويژه در فضاي خارج از خانه و زير نور مستقيم آفتاب، نسبت به پنل IPS موجود در سري GL، بايد انتظار كمتري از نمايشگر FX553VD داشته باشيد. اما ويژگي اصلي نمايشگر FX553VD استفاده از پنل مات با گستره‌ي ديد ۱۷۸ درجه است كه به گفته‌ي ايسوس باعث مي‌شود حتي در زمان نگاه كردن به نمايشگر با زاويه ديد محدود و از كناره‌ها، شاهد تغيير رنگ‌ها نباشيم.

پنل مات استفاده‌شده در اين لپ‌تاپ، انعكاس نور هنگام استفاده در فضاي باز كاهش مي‌دهد؛ اما بايد توجه داشته باشيد كه پنل‌هاي TN با وجود رفرش ريت سريع‌تر، همچنان زاويه‌ي ديد محدود‌تري دارند كه نمايشگر FX553VD نيز از اين قاعده مستثنا نيست. در آزمايشگاه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، براي سنجش حداكثر روشنايي نمايشگر، تنظيمات را روي روشنايي ۱۰۰ درصد قرار داديم و در آزمايش ما حداكثر روشنايي ۲۹۵ نيت اندازه‌گيري شد كه رقم معمولي براي لپ‌تاپي در اين رده به‌حساب مي‌آيد. نمايش رنگ‌ها در FX553VD با توجه به گيمينگ بودن لپ‌تاپ، راضي‌كننده است و پاسخگوي نياز‌هاي متخصصان خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپلپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD ايسوس ASUS FX553VD

اندازه‌گيري حداقل روشنايي يك نمايشگر معياري براي استفاده‌ي راحت‌تر از لپ‌تاپ در محيط‌هاي تاريك است. متأسفانه نمايشگر FX553VD با حداقل روشنايي ۱۵ نيت، نتيجه‌‌ي خوبي كسب نكرد. شدت روشنايي رنگ مشكي در اين لپ‌تاپ نسبت به رقبا در اندازه برابري قرار دارد؛ با اين حال استفاده از لپ‌تاپ در فضاي تاريك با توجه به نتايج آزمايش راحت نخواهد بود. البته همچنان مي‌توانيد با نصب آخرين نسخه ويندوز ۱۰ از تنظيمات Night Light براي حذف نور آبي و گرم‌تر كردن رنگ‌ها جهت استفاده در محيط‌هاي تاريك استفاده كنيد كه ما نيز استفاده از اين تنظيمات را پيشنهاد مي‌كنيم.

 اسپيكر

متأسفانه با وجود اهميت صدا در بازي‌هاي ويديويي همچنان شاهد كم توجهي شركت‌هاي سازنده، به صداي خروجي لپ‌تاپ‌ها و استفاده از اسپيكر‌هاي باكيفيت هستيم و عمدتا متخصصان مجبور به استفاده از اسپيكر خارجي يا هدفون هستند. ايسوس FX553VD، از دو اسپيكر ساخت كمپاني IcePower در قسمت جلوي بدنه بهره مي‌برد كه اجازه‌ي شنيدن صدا به‌صورت استريو مي‌دهد. قرارگيري اسپيكرها در بدنه‌ي جلوي لپ‌تاپ، برخلاف جايگيري معمول اسپيكر روي شاسي يا اطراف لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ است كه پيش از اين شاهد آن بوديم. بايد گفت FX553VD نيز مانند ساير رقبا، حجم صداي خروجي پاييني دارد و شاهد خروجي صداي شفاف و بدون نويز نيستيم. به همين دليل پيشنهاد مي‌كنيم براي داشتن بهترين تجربه صوتي در زمان بازي از هدفون يا اسپيكر‌ خارجي بهره ببريد.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

ايسوس براي ارائه‌ي بهترين كيفيت چت صوتي، ميكروفون‌هايي در سمت چپ وب‌كم‌ قرار داده است كه با توجه به فاصله‌ي آن‌ها با شاسي و همينطور فن‌هاي خنك‌كننده، مي‌توانيد هنگام مكالمات ويديويي صداي واضح‌تري داشته باشيد. 

نرم‌افزار

نمونه‌ي FX553VD مورد مطالعه ما به‌صورت پيش‌فرض به نسخه‌ي سوم سيستم‌عامل Endless مجهز شده است. با اين حال براي تجربه كامل توانايي‌هاي اين لپ‌تاپ، اقدام به نصب آخرين نسخه سيستم عامل ويندوز ۱۰ كرديم. مانند لپ‌تاپ‌هاي ديگر ايسوس، FX553VD نيز از نرم‌افزار‌ ROG Gaming Center براي مشاهده‌ي پارامتر‌هاي سخت‌افزاري لپ‌تاپ همراهي مي‌كند و به كمك اين نرم‌افزار مي‌توانيد از دماي دستگاه و مؤلفه‌هاي حياتي پردازنده آگاه شويد. از جمله‌ي امكانات نرم‌افزار ROG Gaming Center قابليت آزاد كردن حافظه رم، تنظيم سرعت چرخش فن‌ها، فعال يا غير فعال كردن دكمه‌ي ويندوز و تاچ‌پد و همينطور ساخت سه پروفايل بر اساس نياز هر يك از بازي‌ها است كه به‌راحتي مي‌توانيد با يك كليك به هر كدام از آن‌ها دسترسي داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

ديگر نرم‌افزار متخصصدي لپ‌تاپ‌هاي ايسوس، Audio Wizard است كه با ارائه ۶ گزينه‌ي متفاوت از جمله Battlefield و مالتي مديا، به بازيكنان اجازه مي‌دهد تجربه صوتي متفاوتي از بازي‌هاي ويديويي داشته باشند.

بازده و عملكرد

قلب تپنده‌ي لپ‌تاپ ايسوس FX553VD، پردازنده نسل هفتم (كبي ليك) Core i7 7700HQ با ۶ مگابايت حافظه‌ي كش و حداكثر فركانس توربوي ۳.۸۰ گيگاهرتز است. هرچند پردازنده‌هاي HQ به پرمصرف بودن شهرت دارند؛ اما در زمينه‌ي گيمينگ قادرند خواسته‌هاي بازيكنان را به‌خوبي برآورده كنند. ايسوس در اين لپ‌تاپ از پردازنده‌ي گرافيكي نسل جديد Geforce GTX 1050 بر مبناي معماري پاسكال انويديا بهره برده است كه در مطالعه‌هاي ما قادر به اجراي جديدترين بازي‌ها در بالاترين تنظيمات گرافيكي بود.

FX553VD در آزمايش بسته‌ي نرم‌افزاي تست چندپلتفرمه براساس موتور پردازش و ساخت انيميشن CINEMA 4D، امتياز ۷۱۳ كسب كرد كه در مقايسه با لپ‌تاپ هم‌رده‌ي MSI Prestige PE60 7RD، امتياز كمتري است. با اين حال در مطالعه قدرت گرافيكي لپ‌تاپ، FX553VD توانست بنچمارك ۵۳۶۸ را براي آزمون Fire Strike به دست بياورد. با وجود تفاوت كم در بنچمارك‌هاي كسب‌شده در لپ‌تاپ FX553VD در مقايسه با MSI Prestige PE6،‌ بايد توجه داشت كه اين تفاوت در ارقام بنچمارك را مي‌توانيم به‌عنوان حاشيه‌ي خطاي بنچمارك‌ها نيز در انديشه متخصصين داشته باشيم. دليل اين موضوع عملكرد دو دستگاه در زمان تجربه بازي‌هاي ويديويي است؛ در هر دو دستگاه شاهد عملكرد مشابهي بوديم كه از برابري قدرت پردازش و گرافيكي هر دو دستگاه خبر مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

در ادامه مي‌توانيد مقايسه‌ ميان بنچمارك لپ‌تاپ‌هاي مختلف را مشاهده كنيد.

لپ‌تاپ/بنچمارك

3DMark06

PCMark7

NovaBench

3DMarkBasic Ice/Cloud/Fire

PCMark8 Home/Work

Geekbench OpenCL dGPU/GPU

Geekbench Single/Multi

CineBench OpenGL/CPU

Asus FX553VD

25472

6011

1667

83308/17523/5368

4206/5105

72718/21132

4767/14843

99.60/713

MSI Prestige PE60 7RD

28764

3468

1292

97816/20675/5758

3854/4762

73368/20728

4432/14723

108.50/743

MSI GE63VR 7RE

27271

5954

1267

120709/25647/9813

4105/5063

130615/

19549

13715/4379

99.50/733

Razer Blade Stealth

10222

5876

937

65528/6917/986

3671/4555

-/19697

4301/8574

46.88/363

MacBook Pro 13 (2017)

12147

Failed

818

52594/7363/1152

4017/4560

-/29688

4479/9478

36.53/376

Surface Laptop

8378

4974

724

37027/5733/736

3338/4174

-/18004

3760/7434

39.81/326

عملكرد در بازي‌ها

كارت گرافيك انويديا Geforce GTX 1050 تعبيه‌شده در ايسوس FX553VD با ۴ گيگابايت حافظه، به‌ويژه در تجربه بازي‌ها روي رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ قادر است اكثر بازي‌هاي جديد را با تنظيمات گرافيكي High و Medium اجرا كند. براي مطالعه عملكرد اين لپ‌تاپ بازي‌هاي مختلفي از جمله Call of Duty: WWII، بازي Rise of the Tomb Raider، بازي Battlefield 1 و همينطور PUBG نصب كرديم تا بتوانيم تصوير دقيقي از نرخ فريم و بازده هر بازي روي تنظيمات گرافيكي High و رزولوشن Full HD و همينطور تنظيمات Ultra داشته باشيم.

نام بازي

حداكثر نرخ فريم (High)

حداقل نرخ فريم(High)

ميانگين نرخ  فريم(High)

حداكثر نرخ فريم (Ultra)

حداقل نرخ فريم (Ultra)

ميانگين

(Ultra)

Call of Duty: WWII

۹۱

۳۳

۶۲

۷۶

۱۲

۴۶

Battlefield 1

۶۷

۳۹

۵۳

۵۵

۲۴

۴۴

Rise of the Tomb Raider

۷۱

۲۷

۴۴

۵۴

۱۸

۳۹

PUBG

۷۰

۲۴

۴۵

۴۷

۷

۲۸

Call of Duty: WWII

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

استوديوي اسلج همر به‌خوبي توانسته است با بهينه‌سازي بازي Call of Duty: WWII شرايط را براي اجراي مناسب و روان اين بازي روي كارت‌هاي گرافيك نسل جديد كمپاني انويديا با استاندارد BGA و برمبناي پاسكال مهيا كند. با وجود قرار دادن تنظيمات گرافيكي رو High، به‌صورت ميانگين نرخ فريم ۶۲ را در اين بازي شاهد بوديم كه از عملكرد خوب اين لپ‌تاپ گيمينگ خبر مي‌دهد. از سوي ديگر هرچند گرماي خروجي زيادي از فن‌ها شاهد بوديم؛ اما به لطف سيستم كولينگ مناسب لپ‌تاپ، اين گرما به كيبورد سرايت نكرد. نكته‌ي مهم در زمان تجربه‌ي اين بازي در تنظيم گرافيك روي اولترا اتفاق افتاد كه شاهد ميانگين نرخ ۴۶ فريم بر ثانيه بوديم كه قدرت بالاي كارت‌هاي گرافيك نسل جديد انويديا را به نمايش مي‌گذارد.

Battlefield 1

 Battlefield 1 با وجود گذشت يك سال از زمان انتشار آن همچنان يكي از بازي‌هاي محبوب است كه تجربه‌ي بصري بسيار زيبايي به نمايش مي‌گذارد. با اجراي اين بازي روي تنظيمات High توانستيم به حداكثر نرخ فريم عالي ۶۷ دست پيدا كنيم. از سوي ديگر اين بازي به‌صورت ميانگين با نرخ ۵۳ فريم بر ثانيه روي تنظيمات High اجرا شد كه رقمي قابل قبول براي اجرا روي رزولوشن 1080p به‌حساب مي‌آيد. اين عملكرد را در تنظيمات اولترا نيز شاهد بوديم.

Rise of the Tomb Raider

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

به دليل ساختار بازي Rise of the Tomb Raider، اين عنوان را مي‌توانيم يكي از گزينه‌هاي محبوب براي تست نرخ فريم و تحليل قدرت پردازش كارت‌ گرافيك معرفي كنيم. خوشبختانه كارت گرافيك GTX 1050 انويديا در كنار پردازنده‌ي 7700HQ اينتل به‌خوبي از پس اجراي اين بازي ماجراجويي برآمدند و در زمان تجربه آن شاهد نرخ فريم ميانگين ۴۴ روي تنظيمات High بوديم كه عملكرد خوبي محسوب مي‌شود. زماني كه گرافيك بازي را روي اولترا قرار داديم، هرچند در مواقعي شاهد افت فريم تا ۱۲ بوديم؛ اما به‌صورت ميانگين بازي با نرخ ۳۹ فريم بر ثانيه اجرا شد كه از روان اجرا شدن ROTR در FX553VD خبر مي‌دهد.

Playetunknown's Battlegrounds

PlayerUnknown's Battlegrounds هنوز در مرحله پيش از موعد يا Early Access قرار دارد؛ با اين حال، اين بازي توانسته است در كوتاه‌مدت به رقم فوق‌العاده ۲۲ ميليون نسخه فروش در استيم دست پيدا كند. به همين دليل حضور PUBG در فهرست بازي‌هاي تست‌شده براي نرخ فريم خالي از لطف نبود. با تنظيم بازي روي حالت HIgh و با توجه به الكترونيك بودن ساخته‌ي بلوهول، به‌صورت ميانگين شاهد نرخ  ۴۵ فريم بر ثانيه بوديم كه خبر از اجراي روان اين بازي روي FX553VD مي‌دهد. البته همچنان مي‌توانيد نرخ فريم بالاتري  با كارت گرافيك GTX 1050 اين لپ‌تاپ داشته باشيد و در مطالعه ما نرخ فريم بازي تا ۷۰ بالا رفت. انفجارها اما بزرگ‌ترين چالشي بودند كه اين بازي ايجاد كرد و به‌ندرت شاهد نرخ ۲۴ فريم بر ثانيه بوديم كه آنچنان احساس نمي‌شد.

بازده و عملكرد حافظه ذخيره‌سازي

براي ذخيره‌سازي فايل‌ها، ايسوس يك حافظه ۱۲۸ گيگابايتي مدل SanDisk SD8SN8U128G1002 در كنار هاردديسك ۲ ترابايتي ساخت سيگيت در FX553VD تعبيه كرده است. استفاده از حافظه‌ي ذخيره‌سازي SSD سرعت بوت ويندوز و بارگزاري بازي‌ها را افزايش مي‌دهد و به دليل نداشتن قطعات مكانيكي، در برابر ضربات مقاومت بيشتري دارد. در نتيجه‌ي بنچمارك CrystalDiskMark، حافظه SSD در حالت خواندن رقم ۵۵۱.۱ مگابايت بر ثانيه و در زمان نوشتن سرعت ۳۰۸.۴ مگابايت در ثانيه را به نمايش گذاشت كه در مقايسه با حافظه‌هاي SSD نسل جديد مانند NVMe سرعت خواندن پاييني را شاهد هستيم. با اين حال، حافظه SSD ساخت سن‌ديسك توانست در بنچمارك HD Tunes، سرعت خواندن و نوشتن پايداري داشته باشد. اما حافظه HDD در سرعت خواندن ۱۳۱.۱ مگابايت بر ثانيه و در نوشتن سرعت ۹۶.۷۸ مگابايت بر ثانيه داشت كه براي استفاده متخصصان خوب قلمداد مي‌شود. در ادامه مي‌توانيد سرعت نوشتن و خواندن حافظه‌ ذخيره‌سازي لپ‌تاپ‌هاي مختلف را مشاهده كنيد.

 جدول نرخ خواندن داده توسط حافظه

CrystalDiskMark

Read MB/s

Write MB/s

Asus FX553VD

551.1

308.4

Acer Predator G9-793

558.1

355.1

MSI GS73VR 7RF

3270

1498

MSI GE62 7RE

558.8

533.4

MSI GT83VR 6RF Titan SLI

3041

1469

Razer Blade Stealth

3101

1593

MacBook Pro 13 (2017)

2996

718.9

Surface Laptop (128GB)

425.6

128.2

Galaxy Book 10.6

272

149

Surface Pro 2017

1711

977.2

Surface Book i7

1728

641.9

باتري

يكي از چالش‌هايي كه بازيكنان با آن روبه‌رو هستند، كمبود شارژدهي مناسب لپ‌تاپ براي تجربه بازي‌هاي ويديويي يا انجام كارهاي روزمره است. FX553VD از يك باتري ليتيوم يوني چهار سلولي ۴۸ وات‌ساعتي بهره مي‌برد كه با توجه به گيمينگ بودن لپ‌تاپ و استفاده از پردازنده پرمصرف HQ، در حد متوسطي قرار مي‌گيرد. براي مطالعه شارژدهي لپ‌تاپ در حالت Balanced،‌ با قرار دادن آن روي حالت پرواز و روشنايي ۵۰ درصد نمايشگر، ويديويي اچ‌دي را به‌صورت مداوم پخش مي‌كنيم تا باتري دستگاه از ۱۰۰ درصد به صفر برسد. ايسوس FX553VD پيش از اتمام شارژ موفق به پخش ۴ ساعت و ۱۹ دقيقه ويديو شد كه آمار متوسطي براي لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ و البته ضعيف براي لپ‌تاپ‌ها به شمار مي‌رود.

لوازم جانبي

مرجع متخصصين ايران لپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD

ايسوس به همراه لپ‌تاپ گيمينگ خود يك عدد كوله‌پشتي ايسوس و همينطور ماوس گيمينگ SICA عرضه مي‌كند. اين ماوس داراي دو دكمه چپ‌ و راست مستقل نسبت به بدنه براي افزايش سرعت بازيكن و همينطور اسكرول قابل كليك است كه سنسور نوري PMW3310 با دقت ۵۰۰۰ DPI ارائه مي‌دهد. اين ماوس همچنين داراي حافظه فلش داخلي براي ذخيره‌سازي پروفايل‌هاي مورد انديشه متخصصين متخصص است كه با نصب نرم‌افزار ROG Armoury مي‌توانيد با توجه به نياز خود دقت ماوس يا نور لوگو را كاهش يا افزايش دهيد. براي نصب آسان‌تر نرم‌افزارهاي مورد نياز دستگاه، ديسك نرم‌افزاري نيز به همراه دستگاه ارائه شده‌ است تا بازيكنان راحت‌تر به نرم‌افزارها متخصصدي ايسوس دسترسي داشته باشند.

جمع‌بندي

هرچند اين روزها شاهد عرضه كارت‌هاي گرافيك GTX 1050ti انويديا در لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ هستيم كه عملكردي بهتري نسبت به GTX 1050 ارائه مي‌دهند؛ اما در مطالعه لپ‌تاپ FX553VD، شاهد اجراي روان جديدترين بازي‌ها از PUBG تا Call of Duty: WWII روي بالاترين تنظيمات گرافيكي بوديم كه از قدرت و توان بالاي كارت‌هاي گرافيك انويديا و همينطور محصول كمپاني ايسوس خبر مي‌دهد. نمايشگر TFT LED اين لپ‌تاپ با پنل مات، گستره‌ي ديد ۱۷۸ درجه‌ ارائه مي‌دهد كه به‌ويژه در زمينه نمايش رنگ مشكي عملكرد خوبي دارد. متأسفانه باتري چهار سلولي ليتيوم يوني اين لپ‌تاپ براي استفاده در خارج از خانه، شارژدهي كافي ندارد و همراه داشتن شارژر يكي از ملاخبار تخصصيات آن خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران لپ تاپلپ تاپ ايسوس ASUS FX553VD ايسوس ASUS FX553VD

حافظه‌ي ۲ ترابايتي لپ‌تاپ در كنار يك حافظه‌ي ۱۲۸ گيگابايتي از نوع SSD، فضاي لازم براي نصب سيستم‌عامل و بازي‌هاي حجيم براي بازيكنان فراهم كرده است و در تست حافظه ذخيره‌سازي مورد آزمايش اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، اين لپ‌تاپ توانست سرعت پايداري در خواندن و نوشتن به نمايش بگذارد. ايسوس با توجه به اهميت ماوس و حمل راحت‌تر لپ‌تاپ، به همراه FX553VD يك كيف و ماوس گيمينگ مدل ROG SICA ارائه كرده كه قطعا خبر بسيار خوبي براي علاقه‌مندان به آن است. ايسوس FX553VD در زمينه طراحي و كيفيت ساخت حرف چنداني براي گفتن ندارد؛ اما در بخش عملكرد و اجراي روان بازي‌ها مي‌تواند تمام خواسته‌‌هاي بازيكنان را برآورده كند.

شما ميتوانيد از بخش لپتاپ در ديتابيس محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران براي مشاهده و مقايسهي ارزش و مشخصات متخصص لپتاپهاي مختلف از جمله ايسوس، ايسر، اپل، دل، لنوو و اچپي استفاده كنيد.

نكات مثبت

  • عملكرد عالي در اجراي بازي‌ها
  • نمايشگر Full HD با روشنايي و زاويه‌ي ديد مناسب
  • كيبورد خوب براي انجام بازي‌ها

نكات منفي

  • بدنه تمام پلاستيكي
  • روكش مستعد به جذب اثر انگشت
  • حجم پايين صداي اسپيكر
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات