موبايل هوشمند Cyrcle با طراحي دايره‌ اي در CES 2020 معرفي شد

يك‌شنبه ۲۲ دي ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركتي به‌نام Cyrcle در نمايشگاه CES 2020 حضور پيدا كرده است كه با موبايل هوشمند دايره‌اي خود، طرحي جديد براي آينده‌ي صنعت تلفن‌همراه پيشنهاد مي‌دهد.
تبليغات

در دنيايي كه موبايل‌‌هاي هوشمند با طراحي‌هاي مشابه و مستطيلي فرمان‌روايي مي‌كنند،‌ طرحي مفهومي از شركتي به‌نام Cyrcle در CES 2020 به‌نمايش گذاشته شد كه توجه بازديدكننده‌ها را به خود جلب كرد. طرح مفهومي مذكور هنوز در حالت‌هاي آزمايشي قرار دارد و نمونه‌اي كه نشان داده شد، بدنه‌اي ضمخت و ساخته‌شده با پرينتر سه‌بعدي داشت. به‌هرحال، شركت آمريكايي سازنده‌ي اين طرح مفهومي اميدوار است محصول نهايي را در فصل اول ۲۰۲۰ با ارزش ۷۰۰ دلار به بازار عرضه كند.

اولين مدل از موبايل هوشمند دايره‌اي Cyrcle در سال ۲۰۱۶ به‌نمايش درآمد كه به شبكه‌ي 2G مجهز بود. از آن زمان، شركت سازنده اتصال 4G LTE را به محصول خود افزوده و با حفظ طراحي موجود، سخت‌افزار را نيز بهبود داده است. موبايل هوشمند دايره‌اي از اندرويد ۹ استفاده مي‌كند و قطر نمايشگرش ۳/۴۵ اينچ بيان شده است. مديرعامل Cyrcle، كريستينا ساير مي‌‌‌گويد اگرچه برخي اپليكيشن‌ها مانند بازي‌ها بايد براي اجراي بهتر در پلتفرم دايره‌اي بازطراحي شوند،‌ اين شركت براي حفظ تجربه‌ي متخصصي متخصصان، رابط مستطيلي اپليكيشن‌ها را طبق بازخورد آن‌ها حفظ و در شكل دايره‌اي جانمايي مي‌كند.

تجربه‌هاي اوليه با موبايل هوشمند دايره‌اي نشان مي‌دهند كه مي‌توان آن را به‌راحتي در دست گرفت و احتمالا جانمايي راحتي هم در جيب متخصص دارد. البته ضخامت زياد طرح كنوني كمي از راحتي تجربه‌ي متخصصي مي‌‌كاهد. به‌علاوه طراحي متفاوت، كار با سيستم‌عامل و ناوبري به‌كمك لمس و كشيدن را تا حدودي دشوار مي‌كند. انگشتان متخصص به زمان احتياج خواهد داشت تا دست‌گرفتن و استفاده از منوهاي موبايل را بياموزد. در برخورد اوليه، تصور مي‌كنيد يك ساعت غول‌پيكر را در دست گرفته‌ايد.

از قابليت‌هاي موبايل هوشمند دايره‌اي Cyrcle مي‌توان به دوربين‌هاي ۱۳ مگاپيكسلي در جلو و عقب پنل و همراهي از دو سيم‌كارت و دو جك هدفون اشاره كرد. شركت سازنده مي‌گويد دليل استفاده از دو جك هدفون، برطرف كردن نياز برخي از متخصصان جوان است كه قصد دارند تجربه‌ي موسيقي‌شان با دوستان به‌اشتراك‌ بگذارند. همان‌طوركه گفته شد، بدنه‌ي محصول نمايشي در CES 2020 بدنه‌ي نهايي نبود و شركت Cyrcle تلاش مي‌كند با مطالعه انواع مواد بازيافتي از پلاستيك كفش‌هاي اسكي تا نايلون داشبورد خودروهاي آئودي، بهترين ماده را براي بدنه‌ي محصول خود پيدا كند.

مرجع متخصصين ايران موبايل هوشمند دايره اي Cyrcle

Cyrcle اولين موبايل هوشمند دايره‌اي نيست كه به دنياي فناوري معرفي مي‌شود؛ زيرا در سال ۲۰۱۶، شركت ديگري به‌نام Runcible محصولي با طراحي مشابه را با ارزش ۶۰۰ دلار معرفي كرد. تعدادي از موبايل‌هاي هوشمند شركت مذكور ازطريق سرويس IndieGogo فروخته شدند. Runcible از آن زمان حضور چشمگيري در بازار نداشت؛ اما Cyrcle به‌عنوان بازيگر جوان در CES حضور دارد تا نسل دوم موبايل هوشمند دايره‌اي خود را نمايش دهد.

پيش‌بيني مي‌شود اكثر متخصصان موبايل هوشمند طراحي كنوني گجت‌هاي خود را به طرح‌هاي نوآورانه همچون Cyrcle ترجيح دهند؛ اما به‌هرحال شركت آمريكايي با محصول ساختارشكن خود، توجه بسياري از بازديدكننده‌هاي نمايشگاه امسال لاس‌وگاس را جلب كرد. كمپين پيش‌سفارش موبايل هوشمند Cyrcle از فصل دوم سال جاري شروع مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند با پرداخت ۵۰۰ دلار، اين موبايل هوشمند دايره‌اي را پيش‌خريد كنند.

مشخصات سخت‌افزاري موبايل دايره‌اي Cyrcle

  • ابعاد: ۸/۷*۷۶/۱*۱۶۳/۷
  • نمايشگر LCD با قطر ۳/۴۵ اينچ و رزولوشن  ۸۰۰ در ۸۰۰ پيكسل
  • حافظه‌ي رم دو گيگابايتي و حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۱۶ گيگابايت
  • بلوتوث ۴/۲
  • رابط اتصال Micro-USB و USB-C
  • باتري ۲،۰۰۰ ميلي‌آمپري
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات