گوگل كروم تبليغات كاهنده‌ي شارژ باتري را مسدود مي‌كند

شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق اعلام رسمي، گوگل كروم قرار است طي چند ماه آينده به قابليت‌هايي جديد مجهز شود. اين مرورگر در آينده تبليغاتي را كه باعث كاهش درصد شارژ باتري مي‌شوند مسدود خواهد كرد.
تبليغات

گوگل كروم (Google Chrome) محبوب‌ترين مرورگر دنيا است كه طي بازه‌هاي زماني مختلف بهبودهايي متنوع به‌خود مي‌بيند. كروم به‌منظور بهبود عمر باتري دستگاه‌ها، كاهش مصرف حجم اينترنت و بالا بردن سرعت بارگذاري وب‌سايت‌ها قصد دارد در آينده تبليغاتي را كه حجم درخورتوجهي از منابع دستگاه را مورداستفاده قرار مي‌دهند مسدود كند. در بين تبليغاتي كه قرار است مسدود شوند مواردي متنوع نظير تبليغات استخراج‌كننده‌ي رمزارز ديده مي‌شوند.

طبق اطلاعيه‌ي جديد گوگل كه پنج‌شنبه‌ي گذشته منتشر شده است اهالي مانتين ويو قصد دارند قابليت موردمباحثه را طي ماه‌هاي آينده به‌صورت آزمايشي به كروم اضافه كنند و سپس در ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهريور ۱۳۹۹) آن را به‌مرحله‌ي نهايي برسانند. گوگل به‌طور دقيق‌تر مي‌گويد در نزديكي‌هاي اواخر اوت نسخه‌ي موردمباحثه كروم منتشر خواهد شد.

ظاهرا تصميم جديد گوگل قرار است تنها بدترين نوع تبليغات را هدف قرار دهد. گوگل از اين تبليغات به‌عنوان تبليغاتي ياد مي‌كند كه بيش از ۴ مگابايت داده‌ي شبكه را مصرف مي‌كنند. همچنين گروهي ديگر از اين تبليغات آن‌هايي هستند كه پردازش‌هاي اصلي مرورگر را به‌مدت بيش از ۶۰ ثانيه در حالت كلي يا به‌طور دقيق‌تر ۱۵ ثانيه از هر بازه‌ي زماني ۳۰ ثانيه‌اي، اشغال مي‌كنند. در نسخه‌هاي آتي كروم چنين تبليغاتي به‌صورت خودكار حذف مي‌شوند و گوگل به‌جاي آن‌ها بنري حاوي متن «تبليغ حذف شد» به‌نمايش درمي‌آورد. گوگل مي‌گويد يكي از انواع تبليغات كه با به‌روزرساني ماه اوت كروم نمايش آن‌ها متوقف خواهد شد، تبليغاتي هستند كه از قدرت رايانشي سخت‌افزار دستگاه‌ به‌منظور استخراج رمزارز استفاده مي‌كنند. 

گوگل طي چند وقت اخير برخي سياست‌هاي خود را در قبال تبليغات موردبازنگري قرار داده است. نه‌تنها گوگل بلكه بسياري ديگر از شركت‌هاي توليدكننده‌ي مرورگر قويا تلاش مي‌كنند جلوي هرگونه اشكالاتي را كه ممكن است باعث تضعيف تجربه‌ي متخصصان از وب بشود، بگيرند؛ بدون اين‌كه سياست‌هاي وب‌سايت‌ها را مدانديشه متخصصين قرار دهند. مرورگر وب بريو (Brave) به‌صورت پيش‌فرض تبليغات را مسدود مي‌كند، ويوالدي از مدتي پيش امكان جلوگيري از نمايش تبليغات را به‌عنوان قابليتي اختياري به متخصصانش ارائه مي‌دهد و مرورگرهايي ديگر نظير سافاري اپل، مايكروسافت اج مبتني‌بر كروميوم و همچنين موزيلا فايرفاكس اقداماتي متنوع براي مقابله‌با نمايش تبليغات انجام داده‌اند. اين شركت‌ها در تلاش هستند جلوي رهگيري شدن متخصصان توسط تبليغات هوشمند و نقض حريم خصوصي آن‌ها را بگيرند.

مرجع متخصصين ايران تبليغات سايت در كروم

گوگل كروم پس از حذف تبليغات بنري جايگزين آن‌ها مي‌كند كه متن «تبليغ حذف شد» در آن به‌چشم مي‌خورد

تبليغ‌كنندگان قطعا از تغييراتي كه گوگل قصد دارد در كروم اعمال كند خوشنود نخواهند بود؛ با اين‌حال متخصصان مدت‌ها است خودشان دست‌به‌كار شده‌اند و صرف انديشه متخصصين از اين‌كه مرورگرشان توانايي مسدود كردن تبليغات را دارد يا نه به استفاده از برخي ابزارها روي مي‌آورند. امروزه ميزان محبوبيت ابزارهاي مسدودكننده‌ي تبليغات به‌شدت بالا رفته و متخصصان زيادي از آن‌ها استفاده مي‌كنند؛ اين موضوع به‌خصوص درمورد متخصصان موبايل صدق مي‌كند. شمار درخورتوجهي از متخصصان رايانه‌ها نيز اقداماتي خاص براي جلوگيري از نمايش تبليغات در وب‌سايت‌ها انجام مي‌دهند. همچنين برخي افزونه‌هاي ديگر براي مرورگرها در دسترس هستند كه جلوي رهگيري متخصص را توسط تبليغات هوشمند مي‌گيرند.

تصميم جديد گوگل قرار است تبليغاتي را هدف قرار دهد كه اين شركت با مطالعه‌هاي دقيق خود، آن‌ها را به‌عنوان «بدترين نوع تبليغ» شناسايي كرده است؛ گوگل مي‌گويد تبليغات موردمباحثه خط قرمز اين شركت را رد مي‌كنند و به‌همين بايد جلوي نمايش آن‌ها گرفته شود. مارشال ول، يكي از مدير برنامه‌هاي مرورگر كروم، در بيانيه‌ي جديد گوگل مي‌گويد: «امروزه تنها ۰/۳ درصد از تبليغاتي كه در فضاي وب به‌نمايش درمي‌آيند در دسته‌ي تبليغات موردمباحثه جاي مي‌گيرند. با اين‌حال همين تبليغات ۲۷ درصد از تمام حجم اينترنت مصرف‌شده توسط همه‌ي تبليغات را شامل مي‌شوند. به‌علاوه «بدترين نوع تبليغات» امروزه ۲۸ درصد از ميزان استفاده‌ي تبليغات از پردازنده‌ي مركزي دستگاه‌ها را دربرمي‌گيرند».

گوگل به‌تازگي وب‌سايتي خاص راه‌اندازي كرده است تا تبليغ‌كنندگان ازطريق آن بتوانند تشخيص دهند بنر تبليغاتي آن‌ها خط قرمز اين شركت را رد مي‌كند يا خير. گوگل همچنين دستورالعمل‌ خاصي را منتشر كرده است كه با اتكا بر آن مي‌توان همين حالا ازطريق كروم جلوي نمايش تبليغات حجيم را گرفت. متخصصان كروم براي استفاده از قابليت جديد مي‌توانند وارد آدرس chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention شوند و فلگ مربوطه را فعال كنند.

گوگل كه بخش عظيم درآمدهاي خود را ازطريق تبليغات به‌دست مي‌آورد در سال ۲۰۱۶ اعلام كرده بود كروم هيچ‌گاه تبليغات وب‌سايت‌ها را مسدود نخواهد كرد. با اين‌حال اهالي مانتين ويو در سال ۲۰۱۸ از تصميم خود بازگشتند و نخستين اقدامات را براي مسدود كردن تبليغات در كروم انجام دادند. در آن سال اعلام شد مرورگر كروم تبليغات وب‌سايت‌هايي را كه حاوي تعداد بسيار زيادي بنر تبليغاتي هستند مسدود مي‌كند. مرورگر اج جديد مايكروسافت كه با اتكا بر موتور كروميوم ساخته شده نيز برخي اقدامات در زمينه‌ي مسدود كردن تبليغات مزاحم برداشته است.

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي در اين زمينه داريد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات