مرجع متخصصين ايران

مطالعه تلويزيون شيائومي مي 4S

يك‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 18 دقيقه
تلويزيون‌هاي شيائومي به‌عنوان محصولاتي اندرويدي با قابليت‌هاي مناسب در بازار كشورمان در حال محبوب‌شدن هستند. با مطالعه مدل ۵۵ اينچ مي ۴ اس همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

تلويزيون با قدرت جايگاه خود را در خانه‌هاي ما حفظ كرده است؛ از‌اين‌رو، بازار اين وسايل با وجود فرازوفرودهايش همچنان در حال گسترش است. تولد خط توليد مي تي‌وي در سال ۲۰۱۳ با هدف تحقق شعار شيائومي براي عرضه‌ي محصولات باكيفيت و خوش‌ارزش شايد حادثه‌اي‌ انقلابي در صنعت تلويزيون نباشد؛ اما ورود بازيگران جديد براي حفظ كيفيت اين بازار بزرگ ضروري است.

رابطه‌ي مناسب شيائومي و TCL و تأمين پنل از ال‌جي براي MI TV باعث شده است شيائومي مسير رو‌به‌رشدي را در اين بازار طي كند. در مقاله‌ي پيش رو، تلويزيون MI TV 4S را مطالعه مي‌كنيم كه با نام مدل L55M5-5ASP نيز شناخته مي‌شود؛ اين تلويزيون (مي تي‌وي ۴ اس ۲۰۱۹) جديدترين مدل عرضه شده MI TV 4S محسوب مي‌شود و هنوز مدل جديدتري از اين سري روانه بازار نشده است. شيائومي به سازنده‌ي پنل 4K اين تلويزيون اشاره‌اي نكرده است؛ اما سرمايه‌گذاري شيائومي در TCL در سال گذشته و همكاري‌‌هاي پيشين و گمانه‌زني‌ها، از استفاده‌‌ي شيائومي از پنل‌هاي اين شركت در محصولات گلوبال 4S خبر مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران لوگوي Mi و نماي نزديك از فريم آلومنيومي و برس خورده تلويزيون MI TV 4S شيائومي

مي تي‌وي ۴ اس ۲۰۱۹ ابتدا در دو مدل ۴۳ و ۵۵ اينچي و سپس، مدل ۶۵ اينچي آن معرفي و به‌صورت محدودتري روانه بازار شد. شيائومي مدل ۳۲ اينچي 4A را براي بازار تلويزيون‌هاي اندازه‌كوچك در انديشه متخصصين گرفته است. درادامه، مشخصات متخصص مدل ۵۵ اينچي مي 4S را مشاهده مي‌كنيد. براي مشاهده‌ي مشخصات ديگر تلويزيون‌هاي شيائومي و مشاهده‌ي ارزش تلويزيون‌ در بازار از بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران استفاده كنيد.

تلويزيون Mi TV 4S شيائومي را شركت داتيس تجارت برتر خاورميانه براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار داده است.

طراحي و درگاه‌ها

شيائومي در مباحثه طراحي Mi TV 4S سال ۲۰۱۹ از محصولات پيشين الهام گرفته است و از پايه‌هاي دوشاخه‌ي مرسوم در تمام مدل‌هاي جديد استفاده كرده است. مي ۴ اس ازانديشه متخصصين زيبايي نمره‌ي قبولي دريافت مي‌كند؛ چراكه حاشيه‌هاي باريكي دارد و با طراحي مينيمال و رنگ خاكستري تيره جلوه‌ي زيبايي به خانه‌تان خواهد داد. وزن تلويزيون با دو پايه‌ي فلزي آن تنها ۱۲/۴ كيلوگرم است كه براي تلويزيوني ۵۵ اينچي بسيار مناسب است.

مرجع متخصصين ايران نماي پايه فلزي قرار گرفته روي ميز و فريم كناري و زيرين تلويزيون شيائومي Mi TV 4S
مرجع متخصصين ايران نماي پشت تلويزيون شيائومي MI TV 4S روي دو پايه با رنگ مشكي

ضخامت لبه‌هاي نمايشگر از طرفين يك سانتي‌متر و از پايين دو سانتي‌متر است. البته نوار سياه‌رنگي دركنار نمايشگر حاشيه‌ي واقعي را تقريبا به سه ميلي‌متر افزايش مي‌دهد كه اين مسئله به كمتر حس‌شدن حاشيه‌ در زمان خاموش‌بودن تلويزيون منجر نمي‌شود. اين حاشيه آزاردهنده نخواهد بود و فريم فلزي برس‌خورده‌ي تلويزيون حس كيفيت بهتري از مدل‌هاي اقتصادي ديگر بازار ارائه مي‌كند.

پايداري دستگاه روي پايه‌هاي فلزي آن مناسب است و با تكان‌هاي ساده نگراني خاصي ازانديشه متخصصين افتادن وجود ندارد. پشت دستگاه از دو بخش تشكيل شده است كه در اندازه‌‌گيري ما، ضخامت مجموع آن از نُه سانتي‌متر (پنج سانتي‌متر فريم و بخش اصلي پشت دستگاه و چهار سانتي‌متر بخش ميزبان درگاه‌ها و...) به‌دست آمد و با اتصال از نوع VESA سيصدميلي‌متري مي‌توان تلويزيون را به‌راحتي روي ديوار نصب كرد.

دسترسي به درگاه‌ها به‌آساني برخي رقبا نيست و با وجود تقسيم درگاه‌ها به دو دسته‌ي كنار و پشتي، هنوز برخي مدل‌ها مانند RU7100 سامسونگ ازانديشه متخصصين جايگاه پورت‌ها وضعيت بهتري دارند. شيائومي تمامي درگاه‌هاي پراستفاده را در بخش كناري قرار داده است: سه درگاه HDMI 2.0 (يكي از آن‌ها از ARC يا كانال بازگشت صدا براي كنترل وسايل متصل مانند پخش‌كننده‌ها و...) و دو درگاه USB 2.0 به‌همراه جك ۳/۵ ميلي‌متري.

مرجع متخصصين ايران درگاه هاي كناري USB، HDMI، جك صدا و ... در پشت تلويزيون MI TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران درگاه هاي مركزي AV، آنتن، شبكه و ... در پشت تلويزيون MI TV 4S شيائومي

دو درگاه از سه درگاه US‌B با فاصله‌ي اندكي از هم قرار گرفته‌اند؛ ازاين‌رو استفاده‌ي هم‌زمان از اين درگاه گاه ناممكن است. ازانديشه متخصصين تعداد و تنوع درگاه به‌لطف ورودي‌هاي كامپوننت، كامپوزيت، صداي ديجتال و شبكه Mi TV 4S نمره‌ي قبولي دريافت مي‌كند. همچنين، كليدي براي روشن يا خاموش كردن در زير پايين لوگو MI در زير تلويزيون تعبيه شده است.

تصوير

تلويزيون‌‌هاي ارزان‌ارزش و حتي ميان‌رده با وجود پيشرفت‌هايشان، هنوز فاصله‌ي زيادي با پرچم‌داران دارند؛ اما آيا به‌عنوان متخصص عادي به تلويزيون پرچم‌دار نياز داريد؟ پاسخ اين پرسش به بودجه و محتواي دردسترس و وسواس شما درزمينه‌ي كيفيت تصوير بستگي دارد. در تلويزيون‌هاي هم‌رده‌ي 4S عموما دو نوع پنل IPS و VA را شاهد هستيم كه هركدام برتري‌هاي خاص به خود را دارند. سامسونگ و ال‌جي، توليدكنندگان بزرگ پنل‌هاي LCD در جهان، به‌ترتيب از VA و IPS (غالبا) در تلويزيون‌هاي خود استفاده‌ مي‌كنند.

شيائومي نه در مراسم رونمايي و نه در وب‌سايت رسمي خود نامي از سازنده و نوع پنل استفاده‌شده در تلويزيون Mi TV 4S نبرده است؛ اما احتمالا با پنل‌‌هاي VA ساخت TCL يا ال‌جي رو‌به‌رو هستيم. شواهد احتمال استفاده از پنل VA ساخت TCL را براي مدل جهاني بيشتر مي‌كند؛ اما پيش‌از‌اين نيز، استفاده از هر دو نوع پنل براي بازارهاي مختلف در محصولات شيائومي ديده شده است.

مرجع متخصصين ايران نمايش سريال ويچر در تلويزيون ۵۵ اينچ شيائومي Mi TV 4S

شيائومي از پنلي هشت‌بيتي بهره گرفته است كه با تقريب مناسبي مي‌توان گفت همه‌ي تلويزيون‌هاي اقتصادي و ميان‌رده پنلي فراتر از هشت‌بيتي به شما ارائه نخواهند داد و اين موضوع مختص پرچم‌داران و بالارده‌ها است. پنلي با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ يا 4K UHD با نرخ نوسازي (Refresh Rate) مرسوم ۶۰ هرتزي همان چيزي‌ است كه از تلويزيوني در اين رده‌ انتظار داريم.

۴ اس از HDR همراهي مي‌كند؛ اما شيائومي از نوع استاندارد آن صحبتي نكرده است. در آزمايش ما با محتواي HDR10، شناسايي‌شدن HDR به‌دست پخش‌كننده‌ي پيش‌فرض را شاهد بوديم و اطلاعات منابع معتبر مشخصات تلويزيون نيز حاكي از همراهي اين استاندارد است. همراهي تلويزيون ‌هاي ال‌ جي و سامسونگ از استانداردهاي HDR بيشتر مانند HDR10+ و دالبي‌ويژن و HLG ويژگي‌هاي مهم آن‌ها محسوب مي‌شود. با توجه به محدوديت‌هاي روشنايي و رنگ در تلويزيون‌هاي غيرپرچم‌دار، نمي‌توان تجربه‌‌‌اي عالي از چنين محتوايي در تلويزيوني مانند 4S انتظار داشت؛ اما اگر واقع‌بين باشيم، احتمالا راضي خواهيد شد.

Local Dimming ويژگي تقريبا غريبي براي تلويزيون‌هاي خوش‌ارزش و حتي ميان‌رده محسوب مي‌شود؛ اما مدل ۲۰۱۹ مي 4 اس به آن مجهز شده است. شيائومي مانوري روي اين قابليت نداده است؛ ولي در بخش Advance Video، امكان فعال‌سازي آن با نام Local Contrast Control وجود خواهد داشت. در اين بخش، از تنظيمات نمايشگر قابليت كاهش نويز نيز به‌چشم مي‌خورد. همان‌طوركه در تصوير زير نيز مشخص است، ازانديشه متخصصين نوردهي در حالت تصوير مشكي با الگوي كوچك سفيد اشكال خاصي ديده نشد و تلويزيون شيائومي سربلند بيرون آمد؛ اما در آزمايش زمينه‌اي با رنگ ثابت خاكستري، شاهد ناهمگوني هستيم و از اين انديشه متخصصين، نمونه‌هاي رقيب عملكرد بهتري دارند.

مرجع متخصصين ايران آزمايش چگونگي پيوستگي نوردهي در پس‌زمينه خاكستري در تلويزيون ۵۵ اينچ Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران نمايش منطقه كوچك سفيد و آزمايش نوردهي براي تلويزيون ۵۵ اينچ MI TV 4S شيائومي

در مباحثه روشنايي، علاوه‌بر آزمايش‌هاي مرسوم روشنايي در حالت SDR، در حالت HDR نيز با الگوي ۱۰ درصد سفيد نتايج را گزارش كرده‌ايم. همان‌طور‌كه در جدول نيز مشاهده مي‌شود، به‌صورت پيش‌فرض روشن‌ترين حالت‌ها (بدون تغيير BackLight) حالت‌هاي Vivid و Sport هستند. همچنين، روشنايي رنگ مشكي و سفيد را با الگوي ۵۰ درصدي نيز مطالعه كرديم تا به‌كمك آن كنتراست Native را براي پنل براساس اين معيار به‌دست آوريم. در Mi TV 4S، حالت‌هاي Standard و Movie به‌صورت پيش‌فرض BackLight برابر با ۶۵ و ۳۵ درصد دارند و باقي حالت‌ها روي ۱۰۰ درصد تنظيم شده‌اند.

در آزمايش HDR كه با ويدئو خاص خود انجام شده است، افزايش روشنايي ملموسي مشاهده نمي‌شود. تطابق نسبي بين روشنايي HDR و SDR نيز يكي از ويژگي‌هاي پنل‌هاي ساخت TCL است. اگر زاويه‌ي مستقيم به تلويزيون نگاه كنيد، حتما متوجه عمق مناسب رنگ مشكي در آن خواهيد شد. در آزمايش با الگوي ۵۰ درصد، در هشت ناحيه‌ي تلويزيون ميانگين روشنايي ۱/۱۳ نيت براي رنگ مشكي را شاهد هستيم و ميانگين روشنايي رنگ سفيد نيز در اين آزمايش ۴۱۸ نيت به‌‌دست آمد.

با اعداد به‌دست‌آمده، كنتراست Native بسيار خوب ۳۷۰ را خواهيم داشت؛ البته روشنايي تا دقايقي پس از اجراي الگوها پيوسته در حال افزايش بود و اعداد پس از ثابت‌شدن تقريبي روشنايي به‌دست آمده‌اند. عملكرد اين تلويزيون ازانديشه متخصصين روشنايي كاملا رضايت‌بخش ارزيابي مي‌شود. بهترين نمايش رنگ‌ها در زاويه‌ي مستقيم است و ازانديشه متخصصين زاويه‌ي ديد، نمي‌توان امتياز زيادي به اين تلويزيون داد؛ زيرا تمايل رنگ مشكي به خاكستري از طرفين و از‌دست‌رفتن خلوص رنگ سفيد در طول مطالعه مشهود بود. در مباحثه زاويه‌‌ي ديد، رقباي IPS ساخت ال‌جي و ... عملكرد بهتري دارند.

مرجع متخصصين ايران زاويه‌ ديد پنل در تلويزيون ۵۵ اينچ شيائومي MI TV 4S مدل ۲۰۱۹

همانند تمام تلويزيون‌هاي جديد شيائومي حالت Game براي كاهش تأخير ورودي و پردازش‌هاي اضافي را نيز در انديشه متخصصين گرفته است كه در زمان اتصال منبع تصوير به HDMI در بخش تنظيمات ظاهر مي‌شود و حالت Monitor نيز پس از اتصال منبع تصوير دراختيار قرار مي‌گيرد. قابليت Motion Smooth براي نرم‌تركردن نمايش تصاوير به‌كار مي‌رود كه به‌صورت پيش‌فرض در حالت Standard قرار دارد و توصيه مي‌شود به‌جز هنگام مشاهده‌ي تصاوير با حركت‌هاي سريع (مانند مسابقات ورزش اتوميبل‌راني) به‌منظور جلوگيري از غيرطبيعي‌شدن تصاوير از تغيير آن بپرهيزيد. البته گاهي ممكن است الگوريتم‌هاي پردازشي در صحنه‌هاي صحيح نتواند فريم صحيح را حدس بزند و بازهم شاهد تصاوير به اصطلاح بلرشده باشيم كه اين مسئله در تلويزيون‌هاي پرچم‌دار كمتر ديده مي‌شود.

مي تي‌وي ۴ اس از فضاي رنگي گسترده مانند DCI-P3 همراهي نمي‌كند كه موضوع عجيبي براي تلويزيوني در اين رده نيست. اين يعني پوشش آن به‌اندازه‌اي نيست كه بتوان گفت اين فضا را پوشش مي‌دهد. بيشتر پوشش فضاي رنگي sRGB با ۹۸/۳ درصد براي حالت Vivid و كمترين آن براي حالت Game با ۹۲/۹ درصد است و باقي حالت‌ها در اين بازه قرار دارند. پوشش فضاي DCI-P3 در حالت Standard تنها ۷۲ درصد است كه نه مي‌توان آن را بهترين و نه بدترين در اين بازه دانست. يادآور مي‌شويم پوشش مناسب فضاهاي رنگي يكي از پيش‌نيازهاي مهم براي نمايش شايسته‌ي محتواي HDR است.

مرجع متخصصين ايران تنظيمات حالت هاي تصوير در تلويزيون Mi TV 4S شيائومي ۲۰۱۹

در حالت Vivid و البته ساير حالت‌ها به‌جز Movie، رنگ‌ها به سردي گرايش دارند و طبق انتظار، حالت Movie در تلويزيون‌ها گرم‌ترين رنگ‌ها و دقيق‌ترين حالت محسوب مي‌شود. خطاي نمايش رنگ در اين تلويزيون براي حالت‌هاي Standard و Movie به‌ترتيب ۸/۲ و ۳/۹ به‌دست آمد كه نتيجه‌اي پذيرفتني محسوب مي‌شود. در مباحثه كاليبراسيون رنگ‌ها، شيائومي هنوز كمي از رقبايش عقب‌تر است؛ اما نگران نباشيد اين مسئله به تجربه‌ي متخصصي شما آسيب جدي نخواهد زد.

ناگفته نماند اطلاعاتي از موتور پردازش تصوير و ديگر قابليت‌هاي اين تلويزيون رسانه‌اي نشده است. درادامه، مي‌توانيد تصاوير مربوط به زاويه‌ي ديد را كه با زواياي تقريبا ۴۵ درجه ثبت شده است، به‌همراه نتايج آزمايش‌‌هاي دقت رنگ و پوشش فضاي رنگي مشاهده كنيد. تأخير ورودي يا Input Lag به‌عنوان مؤلفه‌اي مهم براي كساني مطرح مي‌شود كه قصد دارند از تلويزيون براي بازي استفاده كنند. حالت Game كمترين تأخير را دارد؛ بنابراين حتما توصيه مي‌شود حالت Game را در اين مواقع فعال كنيد. تلويزيون‌هاي سامسونگ در اين رده كمترين تأخير را ارائه مي‌كنند؛ ولي تفاوت چندان فاحش نيست كه بتواند به‌عنوان مؤلفه‌ي مهم در انتخاب مطرح شود.

درمجموع، بايد گفت ازانديشه متخصصين كيفيت تصوير شيائومي مي تي ۴ اس عملكرد راضي‌كننده و مناسبي ارائه مي‌دهد كه در برخي مواقع، مانند روشنايي و عمق رنگ مشكي از بسياري از رقبا پيشي و از مانديشه متخصصين رنگ و پوشش فضاي رنگي با فاصله‌ي اندك از برخي عقب‌تر است.

مرجع متخصصين ايران خطاي نمايش رنگ در فضاي sRGB و حالت ٰVivid - تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران خطاي نمايش رنگ در فضاي sRGB و حالت Standard - تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران خطاي نمايش رنگ در فضاي sRGB و حالت Sport - تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران خطاي نمايش رنگ در فضاي sRGB و حالت Movie - تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي sRGB در حالت Standard - تلويزيون Mi TV 4S 2019
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي sRGB در حالت Vivid - تلويزيون Mi TV 4S 2019
مرجع متخصصين ايران خطاي نمايش رنگ در فضاي sRGB و حالت Game - تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران خطاي نمايش رنگ در فضاي sRGB و حالت Monitor - تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي DCI-P3 در حالت Standard - تلويزيون Mi TV 4S 2019
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي sRGB در حالت Sport - تلويزيون Mi TV 4S 2019
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي sRGB در حالت Movie - تلويزيون Mi TV 4S 2019
مرجع متخصصين ايران پوشش فضاي رنگي sRGB در حالت Game - تلويزيون Mi TV 4S 2019

عملكرد و قابليت‌هاي هوشمند

Mi TV 4S در اين بخش گوي سبقت را از رقباي WebOS و تايزني خود مي‌ربايد. تلويزيون هوشمند جديد شيائومي به‌صورت پيش‌فرض با اندرويد تي‌وي ۹ روانه‌ي بازارهاي جهاني شده است و پس از نخستين اتصال به اينترنت، تلويزيون به‌روزرساني بزرگي به حجم يك گيگابايت را دريافت كرد. بسياري از تلويزيون‌هاي اندرويدي و اندرويدباكس‌ها نسخه‌‌ي عادي اندرويد را اجرا مي‌كنند؛ ازاين‌رو، حتي با وجود پوسته‌هاي اختصاصي تجربه‌ي متخصصي اندرويد تي‌وي را ارائه نمي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران نماي رابط متخصصي اندرويد TV نسخه ۹ در تلويزيون MI TV 4S مدل ۲۰۱۹

پردازنده‌ مركزي اين تلويزيون با چهار هسته‌ي Cortex A53 با فركانس ۱/۴ گيگاهرتز و واحد گرافيكي Mali-470 MP3 در اغلب اوقات عملكرد روان و مناسبي ارائه مي‌كند. حركت در منوها روان و تأخيري در اجراي فرامين در زمان پخش ويدئوها مشاهده نمي‌شود. اين پردازنده و واحد گرافيكي براي اجراي بازي‌هاي سنگين چندان مناسب نيستند؛ ولي ازپس كارهاي عادي و اجراي نرم‌افزارهاي عادي و روزمره به‌خوبي بر‌مي‌آيند. شيائومي دو گيگابايت رم و هشت گيگابايت حافظه ذخيره‌ سازي داخلي براي اين تلويزيون در انديشه متخصصين گرفته است كه تقريبا نيمي از آن دراختيار متخصص قرار دارد. اين ميزان براي تلويزيون كافي ارزيابي مي‌شود.

سرعت آماده به كار تلويزيون در بار اول كمي بيشتر (۱۰ تا ۱۵ ثانيه) از تلويزيون‌هاي تايزني و WebOS است؛ اما پس‌از‌آن به‌دليل قرارگرفتن تلويزيون در حالتي شبيه به آماده‌باش (فشردن كليد پاور)، به‌سرعت همه‌چيز براي لذت‌بردن از تلويزيون مهيا مي‌شود. به‌صورت پيش‌فرض اپليكيشن‌هايي همچون يوتيوب، اسپاتيفاي، گوگل‌پلي و گوگل‌پلي موزيك، نتفليكس و ديگر سرويس‌هاي استريم نصب شده‌اند و امكان افزودن نرم‌افزار ازطريق گوگل‌پلي و نصب فايل‌هاي APK نيز وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران نماي صفحه اصلي اندرويد TV نسخه ۹ از رابط متخصصي تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران نماي pichwall از رابط متخصصي تلويزيون اندرويدي Mi TV 4S شيائومي

تعداد اپليكيشن‌هاي كاملا بهينه‌شده با اندرويد TV چندان زياد نيستند؛ اما جاي خوشحالي است كه برخي VOD‌هاي داخلي براي چنين تلويزيون‌هايي نسخه‌ي خاص آن را در انديشه متخصصين گرفته‌اند. بسياري از اپليكيشن‌هاي عادي اندرويد كه به‌صورت APK روي تلويزيون نصب مي‌شوند، احتمالا با اشكال قديمي اندرويد در تلويزيون‌ها، يعني ناسازگاري ابعادي و سخت‌بودن استفاده، همراه خواهند بود. اندرويد دريايي از اپليكيشن‌هاي متخصصدي دارد كه البته گاه با دشواري‌هاي خاصي همراه هستند كه مي‌توان آن را پاشنه‌ي آشيل اين تلويزيون‌ها خواند.

رابط متخصصي تلويزيون به دو بخش تقسيم مي‌شود: ۱. انتخاب سريع ورودي‌ها، نرم‌افزارها، بازي‌ها و نرم‌افزار اخير استفاده‌شده؛ ۲. صفحه‌ي آشناي اندرويد تي‌وي كه در آن اپليكيشن‌ها و نوار اختصاصي قابليت‌ها آن‌ها، امكان جست‌وجو و آيكون‌هاي تنظيمات و مشاهده‌ي اپليكيشن‌ها در حال اجرا را خواهيد ديد. در اين تلويزيون، تنظيمات به‌صورت نوار كناري هستند و در زمان اجراي آن‌ها، هنوز بخش زيادي از پس‌زمينه ديده مي‌شود. پيچيدگي منوها و تنظيمات با توجه به آشنايي اوليه ما با اندرويد در موبايل‌هاي هوشمند كم است و به‌راحتي به آن عادت خواهيد كرد.

مرجع متخصصين ايران نماي اپليكيشن از پيش نصب شده TV Manager در تلويزيون MI TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران نماي دسترسي سريع به اپليكيشن ها و نرم افزار هاي اندرويد TV در Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران نماي كلي صفحه تنظيمات اصلي و دسته‌ بندي هاي آن در تلويزيون Mi TV 4S شيائومي
مرجع متخصصين ايران نماي گوگل پلي براي اندرويد TV نسخه ۹ در تلويزيون MI Tv 4S شيائومي

در آزمايش‌هايي كه انجام داديم، انواع فايل‌هاي تصويري و صوتي با فرمت‌هاي مختلف رايج با كدك‌هاي H.265 و H.264 با بيت‌ريت‌هاي مختلف در اين تلويزيون به‌راحتي اجرا مي‌شوند. شما مي‌توانيد براي مشاهده‌ي فهرست كامل‌ فرمت‌هاي صوتي و تصويري همراهي‌شده‌ي اين تلويزيون به صفحه‌ي اين تلويزيون در بخش محصولات مراجعه كنيد. يكي از تفاوت‌هاي تلويزيون‌هاي اندرويدي با محصولات تايزني و WebOS تنوع مناسب پليرها يا اجراكننده‌هاي محتواي صوتي و تصويري در آن‌ها و امكان نصب كدك‌هاي متنوع است.

اگر به استفاده از گوگل اسيستنت علاقه‌مند باشيد، شيائومي به‌صورت پيش‌فرض كليدي روي كنترلر براي استفاده‌ از آن در انديشه متخصصين گرفته است و ازطريق ميكروفون در آن مي‌توانيد فرامين را دريافت كنيد. در آزمايش‌هاي ما، تلويزيون به خوبي فرامين را دريافت (به زبان انگليسي) و اجرا كرد. شما مي‌توانيد با صدا‌كردن تلويزيون با فرامين صوتي آن را خاموش كنيد و حجم صدا را تغيير و كارهاي نظير آن را به‌راحتي انجام دهيد.

مرجع متخصصين ايران بازي در تلويزيون اندرويي شيائومي MI TV 4S مدل با كنترل

بهره‌مندي از نسخه‌ي ۴/۲ بلوتوث براي اتصال انواع تجهيزات صوتي و واي‌فاي دوباندي با همراهي از فركانس‌هاي ۲/۴ و ۵ گيگاهرتز به‌همراه تجربه‌ي استريم محتوا از موبايل و... با كمك فناوري كروم‌كست از ديگر ويژگي‌هاي اين تلويزيون محسوب مي‌شود. اگر از تجهيزات خانه‌ي هوشمند بهره مي‌بريد، به‌كمك اين كنترل و تلويزيون مي‌توانيد آن‌ها را مديريت كنيد. همچنين با نصب اپليكيشن مخصوص (مانند ANDROID TV REMOTE CONTROL)، امكان كنترل ساده‌تر تلويزيون تلويزيون ازطريق موبايل موبايل شما نيز فراهم خواهد بود.

تجربه‌ي صوتي و كنترل

Mi TV 4S به دو اسپيكر دَه‌واتي مجهز شده است و در آن، از ساب‌ووفر اختصاصي خبري نيست. ازانديشه متخصصين حجم صدا، اين تلويزيون عملكرد متوسطي دارد و پيش‌از‌اين نمونه‌هاي بهتري با اسپيكرهاي بيست‌واتي در اين بازه‌ي ارزشي ديده‌ايم. با اينكه طبق ادعاي شيائومي اين شركت از اسپكيرها Bass Reflex استفاده كرده‌ است، در بخش بازتوليد صداهاي بم آن‌قدرها هم اين تلويزيون توانمند نيست و هنوز همانند بسياري از تلويزيون‌هاي اقتصادي ديگر عمق صداي مطلوبي ارائه نمي‌دهد. جزئيات صداي توليد‌شده در اسپيكرها نسبتا مناسب ارزيابي مي‌شود و در حجم صداي زياد نيز ديستورشن يا اعوجاج صداي خاصي به‌گوش نمي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران ريموت كنترل هوشمند يا AI تلويزيون شيائومي MI TV 4S با كليد گوگل اسيستنت

ريموت كنترل XMRM-010 شيائومي كه براي اين تلويزيون در انديشه متخصصين گرفته شده است، ازطريق بلوتوث با تلويزيون ارتباط برقرار مي‌كند و متخصص به نگه‌داشتن آن به‌سمت تلويزيون نيازي ندارد. اين كنترل به‌لطف ميكروفون داخلي و فشردن كليد مخصوص گوگل اسيستنت مي‌تواند فرامين صوتي شما را دريافت كند. ضخامت ۱/۵ سانتي‌متري ريموت و وزن آن مناسب ارزيابي مي‌شود؛ اما طول پانزده‌سانتي‌متري آن شايد در ابتدا كمي زياد به‌انديشه متخصصين برسد. كيفيت ساخت اين كنترل نيز رضايت‌بخش است و حس كالاي ارزان‌ارزش را القا نمي‌كند.

در اين ريموت كنترل، از كليدهاي ناوبري لمسي و كنترل حركتي (مشابه مجيك ريموت ال‌جي) خبري نيست و كار با آن از رقباي مستقيم خود مانند تلويزيون سامسونگ RU7100 لذت‌بخش‌تر است؛ ولي هر دو بازي را در تجربه‌ي متخصصي به كنترل حركتي ال‌جي باخته‌اند. ريموت نسخه‌ي مطالعه‌شده‌ي ما كليدهاي اختصاصي براي نتفليكس و آمازون پرايم و كليدهاي مربوط به اعداد داشت؛ حال‌آنكه اين تلويزيون با ريموت بدون اعداد نيز روانه‌ي بازار شده است.

اين تلويزيون همانند ديگر تلويزيون‌هاي جديد از گيرنده‌ي داخلي DVB-T2 بهره مي‌برد. درپايان اين بخش، بايد گفت اندرويد تي وي ۹ ويژگي‌هاي مثبتي از قبيل رابط متخصصي مناسب، دسترسي به اپليكيشن‌هاي متنوع و... را دراختيار شما قرار مي‌دهد؛ اما هميشه به سختي‌هاي كاركردن با تلويزيون، آن‌هم با ريموت غير‌حركتي نيز بايد توجه كنيد.

جمع‌بندي

تلويزيون شيائومي MI TV 4S مدل ۲۰۱۹ براي عاشقان اندرويد و آزادي‌عمل آن ساخته شده است و عرضه با اندرويد TV نسخه‌ي ۹، عملكرد روان، درگاه‌هاي كامل و طراحي مينيمال با بدنه‌ي فلزي به‌همراه پنل نمايشگر مناسب از اين تلويزيون محصول درخوراحترام ساخته است. قابليت‌ها و تنظيمات دستگاه شايد به‌اندازه‌ي رقباي نامدارش متنوع نباشد؛ اما اگر حداقل‌ها براي تجربه‌ي مناسب را دراختيار شما قرار مي‌دهد. طراحي و كيفيت ساخت مي تي‌وي ۴ اس حس كالايي باكيفيت را القا مي‌كند؛ موضوعي كه شايد در محصولات اقتصادي و هم‌ارزش ال‌جي و سامسونگ آن‌طور كه بايدوشايد به آن توجه نمي‌شود.

مرجع متخصصين ايران نسخه اندرويد TV نرم افزار استريم فيلم در تلويزيون شيائومي Mi TV 4S

اميدواريم شيائومي در نسل‌هاي بعد به تنوع استانداردهاي HDR بيشتر توجه كند. روشنايي مناسب نمايشگر و عمق مطلوب رنگ مشكي از ويژگي‌هاي مثبت پنل استفاده‌شده در اين تلويزيون محسوب مي‌شود. شيائومي به‌عنوان بازيگري كمتر‌شناخته‌شده در دنياي تلويزيون مي‌تواند در آينده با استفاده از پنل‌هايي با همراهي از فضاي رنگ گسترده‌تر گوي سبقت را در مباحثه تصوير از رقبايش بربايد. تجربه‌ي صوتي دستگاه را نه مي‌توان بد ارزيابي كرد و نه آن را در بهترين‌هاي اين رده قرار داد. زاويه‌ي ديد اين تلويزيون را نمي‌توان جزو قوت‌هاي آن دانست و نمونه‌هاي IPS بهتري از اين انديشه متخصصين در بازار حضور دارند.

شما مي‌توانيد تلويزيون شيائومي Mi TV 4S را از فروشگاه P‌B360 خريداري كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات