اپل به سازمان‌هاي امدادرساني فعال در بيروت كمك مالي مي‌كند

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تيم كوك، مديرعامل اپل، پس از حادثه دلخراش لبنان اعلام كرد كه اين شركت به سازمان‌هاي امدادرسان حاضر در بيروت كمك مالي خواهد كرد.
تبليغات

۱۴ مرداد، شهر بيروت در لبنان، حادثه بسيار تلخي را تجربه كرد كه به‌گفته‌ي مقامات لبنان به كشته شدن ۱۵۷ نفر و زخمي شدن بيش از ۵،۰۰۰ نفر ختم شده است. پس از انفجار مهيبي كه در بيروت رخ داد، سازمان‌هاي امدادرساني مختلفي با ارسال نيرو شروع به كمك‌رساني به مردم اين شهر كردند.

 بااين‌حال، شركت‌هاي مختلفي نيز اعلام كرده‌اند كه در امدادرساني به مردم بيروت به‌صورت مستقيم يا غيرمستقيم و با اهداي كمك‌هاي مالي يا تجهيزاتي كمك خواهند كرد. يكي از اين شركت‌ها نيز اپل است كه در كارنامه خود تجربه انجام اقدامات بشردوستانه‌ي مختلفي را دارد.

تيم كوك، مديرعامل اپل، روز گذشته در حساب شخصي توييتر خود گفت كه كوپرتينويي‌ها به شركت‌ها و سازمان‌هاي امدادرساني كه در حال كمك‌رساني به مردم بيروت هستند، كمك مالي خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران توييت تيم كوك در مورد كمك به بيروت

انفجار بيروت باعث شده است كه بخش بزرگي از اين شهر تخريب شود و خسارات بسياري به اموال عمومي و منازل ساكنان شهر بيروت وارد شود. بااين‌حال، انفجار بيروت تنها شامل خسارات لحظه‌اي نيست و از بين رفتن كسب‌وكارهاي مختلف مي‌تواند در طولاني‌مدت، ضربات سنگيني به اقتصاد اين شهر وارد كند.

در همين راستا، اپل اعلام كرده است كه در طرح‌هاي امدادرساني كوتاه‌مدت و بلندمدت حضور پررنگي خواهد داشت تا مردم شهر بيروت از شرايط وخيمي كه دچار آن شده‌اند، عبور كنند. تيم كوك مشخص نكرده است كه اپل چه ميزان بودجه براي كمك مالي به امدادرساني در شهر بيروت در انديشه متخصصين گرفته است؛ اما اقدامات قبلي كوپرتينويي‌ها نشان مي‌دهد كه اپل در كمك‌رساني به نيازمندان حتي ارقام ميليون دلاري را نيز تقبل مي‌كند.

در دوران شيوع بيماري كرونا، اپل ميليون‌ها ماسك تنفسي را دراختيار نيازمندان قرار داد و چندي پيش نيز براي طرح عدالت و برابري نژادي كمكي ۱۰۰ ميليون دلاري اختصاص داد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات