سامسونگ در تعقيب سوني براي كسب سهم بيشتر در بازار حسگرهاي تصوير

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براساس اخبار منتشرشده، سوني در تأمين و فروش حسگرهاي تصوير به هواوي با اشكال مواجه شده است و اين امر مي‌تواند باعث شود سامسونگ سهمش را در بازار تصاحب كند.
تبليغات

سوني چندين سال است كه حاكم بي‌رقيب بازار حسگرهاي تصويربرداري به‌حساب مي‌آيد و با اضافه‌شدن دوربين‌هاي چندگانه به موبايل‌هاي هوشمند، سود و فروش اين شركت نيز چندين برابر شده است. حال اخبار منتشرشده حاكي از آن است كه سامسونگ با عملكرد خوبش مي‌تواند سلطه‌ي سوني در بازار حسگرها را به‌خطر بيندازد.   

همان‌طوركه گفته‌شد، سوني بيش از نيمي از بازار حسگرهاي تصوير را دراختيار دارد؛ اما به‌دليل تمركز بيش‌ازحد براي اخذ مجوز فروش به هواوي، سامسونگ سفارش‌هاي عمده‌ي شركت‌هاي ديگر را ازآنِ خود كرده است. در همين حال، اعتبار جهاني هواوي به‌دليل روابط نزديك با دولت چين به‌طور چشمگيري آسيب ديده است. به‌عنوان مثال، استفاده از تجهيزات هواوي در خاك ايالات متحده كاملا ممنوع است و تجارت با اين برند به اخذ مجوزهاي ايالات متحده نياز دارد و باتوجه‌به حجم فروش حسگرهاي سوني به هواوي، اين مسئله بر تجارت حسگرهاي سوني تأثيري بسيار منفي خواهد گذاشت.

گفته مي‌شود سامسونگ در ماه‌هاي آگوست و سپتامبر ۲۰۲۰ (مرداد و شهريور ۱۳۹۹) چندين سفارش بزرگ حسگر را دريافت كرده است، درست زماني‌كه سوني نتوانست به‌موقع حسگرهاي موردنياز توليدكنندگان را تأمين كند و قراردادهاي جديد خود را در رقابت با سامسونگ واگذار كرد. افزون‌بر‌اين، احتمالا باتوجه‌به تحريم‌هاي هواوي و اشكالات فروش اين برند در بازارهاي جهاني، سوني حسگرهاي كمتري در‌مقايسه‌با گذشته به هواوي خواهد فروخت و به وضعيتي كابوس‌وار براي سوني تبديل خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران لوگوي سامسونگ و سوني / Samsung  VS Sony

سامسونگ ديرتر از سوني وارد بازار حسگرهاي تصوير شد؛ اما به‌آرامي تجارتش را توسعه داده است. سال ۲۰۱۸، اين شركت اعلام كرد كه قصد دارد سوني را به‌عنوان توليدكننده‌ي برتر حسگرهاي تصوير كنار بزند و سهم قالبش را به خود تعلق دهد. گفته مي‌شود درحالي‌كه سامسونگ بيشتر براي فروش حسگر به شركت‌هاي كوچك‌تر مانند شيائومي و ويوو مي‌كوشد، در مقياس محدود نيز با اپل و هواوي همكاري مي‌كند. دراين‌ميان، حال كه سوني در مباحثه تحريم‌هاي هواوي با اشكالاتي مواجه شده، بهترين فرصت براي سامسونگ به‌منظور كسب سهم بيشتري از بازار به‌وجود آمده است. اين شركت نه‌تنها از فناوري رقابتي با حسگرهاي سوني، بلكه از ظرفيت توليدي كارخانه‌هاي متعددش نيز بهره خواهد برد. بنابراين در سال آينده‌ي ميلادي، افزايش فروش به شركت‌هاي ديگر براي جبران كاهش فروش به هواوي، قطعا به كاري سخت براي سوني تبديل خواهد شد.

سامسونگ و سوني در فناوري حسگر خود، استراتژي كاملا متفاوتي اتخاذ كرده‌اند. درحالي‌كه سوني به سرعت خواندن سريع و عملكرد كم‌صدا و فناوري فوكوس خودكار روان و سريع شهرت دارد، سامسونگ تلاش خود را روي افزايش وضوح تصوير متمركز كرده است. به‌تازگي سامسونگ حسگري ۱۸۰ مگاپيكسلي توليد كرده و در حال بهبود كلي ماژول دوربين موبايل‌هاي هوشمند است. اين تركيب شايد براي توليدكنندگان دستگاه‌هاي جديد مبتني‌بر 5G جذابيت بيشتري داشته باشد؛ حتي اگر دليل اصلي انتخاب سامسونگ عقب‌افتادن سوني در توليد به‌موقع حسگر بيان شود. درحالي‌كه سوني موضع محتاطانه‌اي خود را حفظ مي‌كند، سامسونگ براي سرمايه‌گذاري بيشتر و افزايش سهم خود در اغلب بازارهاي حسگرهاي تصوير مي‌كوشد.

طبق گفته‌هاي وب‌سايت Nikkei Asia، بسته به تحولات جهاني سوني ممكن است در دوره‌ي ركود قرار گيرد و در آن صورت، به سرمايه‌گذاري‌هاي بسيار محتاطانه روي بياورد كه درنتيجه به از‌دست‌رفتن رقابت با سامسونگ منجر مي‌شود. اگر چنين اتفاقي رخ دهد، سوني ممكن است تاج‌و‌تخت ديرينه‌ي خود را در صنعت حسگرهاي تصويربرداري از دست دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات