نيكون پس از ۷۰ سال به توليد دوربين در ژاپن خاتمه مي‌دهد

دوشنبه ۱ دي ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يكي از خبرگزاري‌هاي ژاپني مدعي است نيكون پس از بيش از ۷۰ سال، قصد دارد توليد دوربين را در ژاپن متوقف كند و براي كاهش هزينه‌ها خطوط توليد خود را به تايلند منتقل كند.
تبليغات

خبرگزاري AERAdot كه در ژاپن فعاليت مي‌كند، به‌تازگي در گزارشي اختصاصي اعلام كرده است كه نيكون قصد دارد توليد دوربين در كارخانه‌هاي بومي ژاپن را پايان دهد. براساس اين گزارش، نيكون در تلاش است بسترهاي لازم را فراهم كند تا بتواند فرايند توليد دوربين را از كارخانه‌ي شهر سنداي واقع در منطقه‌ي توهوكو در شمال توكيو به كارخانه‌هاي خود در تايلند منتقل كند. AERAdot انگيزه‌ي اصلي نيكون از اين كار را كاهش هزينه‌ها عنوان كرده است.

كارخانه‌ي نيكون در شهر سنداي تقريباً ۲۷،۰۰۰ هزار مترمربع مساحت دارد و از زمان افتتاح در سال ۱۹۷۱ تاكنون، تقريباً بدون وقفه فعاليت كرده است. نخستين دوربيني كه در اين كارخانه‌ توليد شد، نيكون اي ام (Nikon EM) بود كه تاريخ عرضه‌اش به سال ۱۹۷۹ برمي‌گردد.

از سال ۱۹۷۹ به‌بعد، كارخانه‌ي شهر سنداي در نقش اصلي‌ترين مركز توليد دوربين نيكون فعاليت و كمك‌هايي متخصص نيز به توليدات دوربين در خارج از ژاپن ارائه كرده است. اولين دوربين نيكون كه در ژاپن توليد شد، درواقع شامل مجموعه‌اي از ۲۰ دوربين آزمايشي بود كه در سال ۱۹۴۶ در كارخانه‌ي نيپون كوكاگو (Nippon Kokagu) ساخته شد.

آخرين آمار تا سال ۲۰۱۸ اعلام مي‌كند كارخانه‌ي شهر سنداي ۳۵۲ متخصص دارد كه در بخش‌هاي مختلف نظير نظارت روي دستگاه‌هاي CNC و نظارت نزديك روي قطعات و مطمئن‌شدن از كيفيت نهايي محصولات كار مي‌كنند. اين افراد تمامي دوربين‌ها و لنزهايي را مطالعه مي‌كنند كه از كارخانه خارج مي‌شوند تا از سالم‌بودن آن‌ها مطمئن شوند.

خبرگزاري AERAdot مي‌گويد بيانيه‌اي از هيروتاكا ايكه‌گامي،‌ مديركل واحد ويدئو در شركت نيكون، دريافت كرده است. ايكه‌گامي مي‌گويد كارخانه‌ي سنداي به‌عنوان بستري براي ايجاد كسب‌و‌كارهاي جديد به‌ فعاليت ادامه خواهد داد و روي فناوري‌هاي توليدي تمركز خواهد كرد. ناگفته نماند مديركل واحد ويدئو در نيكون مي‌گويد كارخانه‌ي تايلند به توليد قطعات قدرتمند و بسيار دقيق ادامه خواهد داد كه به‌منظور توليد دوربين به آن‌ها نياز است.

براساس گزارش AERAdot، فرايند انتقال خطوط توليد دوربين‌هاي بدون آينه‌ي Z6 و Z7 نيكون به كارخانه‌ي تايلند از اكتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) آغاز شده است. به‌علاوه، ظاهراً نيكون قصد دارد تا پيش از پايان سال ۲۰۲۱ فرايند توليد دوربين D6 را كه در دسته‌ي دوربين‌هاي DSLR جاي مي‌گيرد، كاملاً به كارخانه‌ي تايلند منتقل كند.

گفتني است نيكون فعلا ترجيح داده است به درخواست خبرنگاران براي شفاف‌سازي درباره‌ي اين خبر پاسخ ندهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات