توليد خودروي هوشمند و ارزان ارزش در ايران

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طرح توليد خودروي مدرن و اقتصادي، در جلسه مشترك وزير صنعت و معاون علمي و فناوري رئيس جمهور مطالعه شد. اين طرح با تكيه بر توانمندي‌هاي داخلي اجرا مي‌شود.
تبليغات

معاون علمي و فناوري رئيس ‌جمهور از برنامه‌ريزي براي طراحي خودروهاي به‌روز و ارزان‌ارزش با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي كشور خبر داد. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سورنا ستاري در نشست مشترك با وزير صنعت و رئيس گروه اقتصادي دفتر رهبر معظم انقلاب درباره مطالعه طرح توليد خودروي به‌روز و اقتصادي، گفت:

ايجاد نوآوري با استفاده از طراحي‌هاي داخلي بيشتر خواهد شد و به همين دليل، در طرح توليد خودروي ارزان‌ارزش و به‌روز روي طراحي با استفاده از ظرفيت‌هاي داخل كشور تأكيد داريم.چنانچه طراحي دست مهندسان داخلي باشد، خلق خودرو خواهيم كرد. بايد از كپي‌كاري در حوزه خودرو و مونتاژ خارج شويم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحي نيروهاي متخصص كشورمان و نخبگان حركت كنيم.

هوشمندسازي در صنعت خودرو

معاون علمي و فناوري رئيس ‌جمهور ضمن تأكيد بر اينكه آينده صنعت خودرو در هوشمندسازي است، افزود:

... كشور ما نيز در آينده بايد به سمت توليد خودروهاي هوشمند و برقي برود تا از اين موضوع عقب نمانيم كه اين مهم نيز در دستور كار قرار دارد.

در اين جلسه با حضور علي‌رضا رزم‌حسيني، وزير صنعت، معدن و تجارت، طرح توليد خودروي مدرن و اقتصادي با ورود به عمق داخلي‌سازي بيشتر، توجه به تاب‌آوري و پلتفرم‌هاي مشترك با استفاده از ظرفيت دو خودروساز بزرگ كشورمان (ايران‌خودرو و سايپا) و همچنين بخش خصوصي مورد مطالعه قرار گرفت.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تصريح كرد: «به‌ دنبال طراحي خودروهاي مدرن و ارزان‌ارزش با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي كشورمان هستيم.»

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات