مدل ۲۰۲۲ بيامو M3 و M4 با بهبود چشمگير در شتابگيري، رونمايي شد
شهريورماه سال ۱۳۹۹، مدل جديد بيامو M3 و M4 با سيستم ديفرانسيل عقب معرفي شد. اين خودروها بهزودي با نسخه دو ديفرانسيل و آپشنهاي مدل كامپتيشن نيز توليد ميشوند تا سطح بالاتري از توانايي متخصص ارائه بدهند. استفاده از فناوري AWD بيامو xDrive، تاكنون براي سري ۳ و سري ۴ سابقه نداشته است.
پيشرانه جديدترين نمونه M3 و M4 سه ليتر ۶ سيلندر خطي توئين توربوشارژ با قدرت ۵۰۳ اسببخار و گشتاور ۶۵۰ نيوتنمتر خواهد بود. اين خودروها، ۰٫۴ ثانيه زودتر به سرعت صد كيلومتر بر ساعت و ۳٫۴ ثانيه بعد از شروع حركت به سرعت صد كيلومتر بر ساعت ميرسند. نهايت سرعت M3 و M4 كامپتيشن در حالت استاندارد، محدود به ۲۵۰ كيلومتر بر ساعت است؛ اما ميتواند با بهروزرساني M پرفرومنس به ۲۹۰ كيلومتر بر ساعت برسد.
كاهش وزن، ديگر تفاوت M3 و M4 كامپتيشن با مدلهاي استاندارد است. اين خودروها وزن خالص ۱۸۰۹ كيلوگرم دارند كه براي محصولي با ابعاد متوسط و مجهز به سيستم دو ديفرانسيل، ايدهآل است. M3 و M4 كامپتيشن از جديدترين جعبهدنده خودكار ۸ سرعته ZF استفاده ميكنند كه عملكردي متنوع و هوشمندانه در تقسيم گشتاور بين محورهاي جلو و عقب دارد. امكان استفاده از اين خودروها بهصورت ديفرانسيل عقب با تمام گشتاور نيز فراهم خواهد بود.
مدل پايهي M3 كامپتيشن xDrive در بازار جهاني، ۷۷ هزار دلار ارزش خواهد داشت؛ با اين حساب، نسخه دو ديفرانسيل حدود ۴ هزار دلار گرانتر از نمونه تك ديفرانسيل خواهد بود. هزينه خريد براي M4 كامپتيشن xDrive نيز ۷۹ هزار دلار اعلام شده است.
هم انديشي ها