طرح مفهومي از سدان لوكس لينكلن زفير معرفي شد

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لينكلن در نمايشگاه شانگهاي ۲۰۲۱ از خودروي مفهومي و لوكس زفير رفلكشن براي عرضه در بازار چين رونمايي كرد كه از نمايشگرهاي بزرگ در داخل كابين بهره مي‌برد و هنوز سيستم محركه آن مشخص نيست.
تبليغات

چين همچنان بازار پرسودي براي سدان‌‌هاي لوكس است. بسياري از خودروسازان جهان نه‌تنها سدان‌هاي لوكس خود را در اين كشور آسيايي ارائه مي‌دهند، بلكه مدل‌هاي خاصي را فقط براي بازار چين توليد مي‌كنند. لينكلن از اين قاعده مستثنا نيست و به همين علت از خودروي لوكس زفير رفلكشن (Zephyr Reflection) در نمايشگاه خودرو شانگهاي ۲۰۲۱ رونمايي كرده است. به گزارش موتوروان، لينكلن قصد دارد نسخه توليدي اين خودروي مفهومي زيبا و مدرن را اواخر امسال براي اولين‌بار ارائه بدهد و نسخه‌ي كنوني تنها پيش‌‌نمايشي از نسخه‌ي نهايي به شمار مي‌رود. لينكلن اين خودرو را فقط براي بازار چين طراحي كرده است.

مرجع متخصصين ايران پروفيل جانبي سدان لوكس لينكلن زفير رفلكشن / Lincoln Zephyr Reflection

زفير رفلكشن از ظاهر هميشگي و آشناي لينكلن بهره مي‌برد؛ اما كاملاً بازطراحي شده است تا كاملاً منحصربه‌فرد به انديشه متخصصين برسد. جلوپنجره جديدي با الگوي ستاره‌دار وجود دارد و نشان لينكلن در وسط آن را برجسته مي‌كند. جلوپنجره در ميان نوارهاي كرومي جاي گرفته است كه از خطوط برجسته بدنه روي گل‌گير جلو تا پايين سدان شروع مي‌شود و تا چراغ‌هاي ظريف جلو امتداد مي‌‌يابند. در زير چهره‌ي جديد خودرو، سپري با ظاهر اسپرت ديده مي‌شود كه ورودي‌هاي بزرگ (احتمالا جعلي) دارد و آن‌ها به سمت گوشه‌هاي پايين رانده شده‌اند.

در داخل كابين، لينكلن از صفحه‌نمايش پانوراما به اندازه‌ي داشبورد بهره مي‌برد كه جلوداشبورد ديجيتال و صفحه‌نمايش بزرگ سيستم سرگرمي و اطلاعاتي را در خود جاي داده است. كل تنظيمات از سه صفحه‌نمايش مختلف تشكيل مي‌شود. زفير رفلكشن داراي زبان جديد رابط انسان و ماشين لينكلن به نام Constellation است كه در سه زمينه (تم) عادي، اسپرت و Zen موجود است. اكنون جزئيات بيشتري درباره‌ي امكانات فناوري زفير وجود ندارد.

فضاي داخل كابين مينيماليستي است و اهرم تعويض دنده مبتني بر دكمه لمسي، برجسته‌ترين ويژگي آن به شمار مي‌رود. در زير آن كنسول مركزي با كنترلر ظريف، دكمه‌هاي داراي ظاهر خازن و فضاي ذخيره‌‌سازي كوچكي در قسمت جلو قرار دارد.

مرجع متخصصين ايران كابين سدان لوكس لينكلن زفير رفلكشن / Lincoln Zephyr Reflection

خودروي مفهومي لينكلن زفير رفلكشن جندان وحشي به انديشه متخصصين نمي‌‌رسد؛ بنابراين مشخص نيست چه مقدار از طراحي آن تا زمان انتشار نسخه نهايي تغيير خواهد كرد. البته شك داريم كه از داخل يا بيرون كابين خيلي تغيير كند. لينكلن در نمايشگاه خودرو شانگهاي ۲۰۲۱ در كنار زفير رفلكشن از خودروي پلاگين هيبريدي Corsair رونمايي كرد كه براي اولين‌بار به سبد محصولات اين شركت براي بازار چين مي‌پيوندد.

مرجع متخصصين ايران چراغ عقب سدان لوكس لينكلن زفير رفلكشن / Lincoln Zephyr Reflection
مرجع متخصصين ايران پروفيل جانبي سدان لوكس لينكلن زفير رفلكشن / Lincoln Zephyr Reflection
مرجع متخصصين ايران نماي عقب سدان لوكس لينكلن زفير رفلكشن / Lincoln Zephyr Reflection
مرجع متخصصين ايران كابين سدان لوكس لينكلن زفير رفلكشن / Lincoln Zephyr Reflection
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات