گزارش مالي سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ اپل: فروش بسيار خوب مك و آيپد

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با همه‌گيري ويروس كرونا و رواج دور كاري تقاضا براي مك‌ها و آيپدها با رشد چشمگيري در بازده‌مالي سه‌ماهه چهارم رو‌به‌رو بوده است.
تبليغات

امروز اپل، درآمد سه‌ماهه‌ي چهارم مالي خود را اعلام كرد؛ اهالي‌ كوپتينو درآمد ۶۴٫۷ ميليارد دلاري را به ثبت رسانده‌اند و سود هر برگه‌سهم نيز ۰٫۷۳ دلار افزايش داشته است در اين سه‌ماهه‌ي مالي بخش‌هاي خدمات، سرويس و مك با رشد چشمگيري مواجه شده‌اند و به لطف آن‌ها درآمد عملياتي ۹٫۹ ميليارد دلار و سود ناخالص نيز ۲۴٫۷ ميليارد دلار را به خود ديده‌اند.

مانند سه‌ماهه‌ي گذشته، به دليل  همه‌گيري ويروس كرونا، بخش‌هاي مك و آيپد عملكرد خوبي را از خود نشان دادند؛ زيرا مردم به كار و يادگيري از خانه ادامه مي‌دهند بدين‌واسطه، كامپيوترهاي مك نيز  بزرگ‌ترين سه‌ماهه خود را تجربه كرده‌اند و 9 ميليارد دلار فروش را به ثبت رسانده‌اند؛ همچنين اپل در شهريورماه (سپتامبر) آخرين آيپد ارزان‌ارزش خود، يعني آيپد نسل ۸ را با ارزش ۳۲۹ دلار روانه‌ي بازار كرد كه در فروش خوب آيپدها بي‌تأثير نبوده است. آيپد اير جديد نيز با طراحي جديد و پردازنده‌ي قدرتمند، بيشتر از گذشته به آيپد پروها نزديك شده است و با ارزش مناسب خود، مي‌تواند فروش بسيار خوبي را تجربه كند. ميزان فروش آيپد نسبت به سه‌ماهه‌ي گذشته با رشد ۴۶ درصدي مواجهه شده و درآمد ۶٫۸ ميليار دلاري را به ارمغان آورده است.

فروش آيپدها در سه‌ماهه‌ي گذشته با ۴۶ درصد افزايش ۶٫۸ ميليارد دلار درآمد را براي اپل به ارمغان آورد است

برخلاف سال‌هاي اخير، و ازآنجاكه آيفون ۱۲ و ۱۲ پرو تا اواسط ماه اكتبر به فروش نرسيدند، گزارش‌مالي منتشر شده، شامل فروش آيفون‌هاي جديد، نمي‌شود درنتيجه، فروش آيفون در اين سه‌ماهه آن‌چنان چشم‌گير نبوده است، به‌طوري ‌كه در سه‌ماهه گفته شده درآمد بخش آيفون‌ها ۲۶٫۴ ميليارد دلار را به ثبت رساند است كه ۶٫۸ ميليارد دلار از بازده‌ي زماني سال گذشته درآمد كمتري را به‌ثبت رسانده است.

بخش پوشيدني‌ها نيز با معرفي اوليه اپل واچ سري ۶ و SE در ماه مهر (سپتامبر)، ۷٫۹ ميليارد دلار را روانه‌ي شركت كرده و عملكرد مناسبي را به خود ديده است.

اپل، در رويدادي مرسوم‌ به Hi Speed، كه در شهريور برگزار كرد از سرويس جديد خود به‌نام اپل وان (Appel One) نيز پرده‌برداري كرد كه شامل چندين سرويس اپل، در سرويسي واحد خواهد بود و از فردا با ارزش آن ۱۴٫۹۵ دلار براي اشتراك تك‌نفره و ۱۹٫۹۵ دلار براي اشتراك خانواده‌اي، عرضه خواهد شد؛ در آينده سرويس اپل نيوز پلاس و سرويس جديد مخصوص ورزش اپل، يعني فيتنس پلاس نيز به آن اضافه خواهند شد. انتظار مي‌رود اپل وان بخش خدمات پر رونق اپل كه در سه‌ماهه جاري ۱۴٫۵ ميليارد دلار درآمد كسب كرده است را با رونق بيشتري مواجهه كند.

تيم‌كوك در تماس روز گذشته خود در رابطه با گزارش‌مالي به محصولات معرفي نشده نيز اشاره كرد:

امسال چند مورد (محصول) ديگر نيز دردسترس خواهد بود.

پيش‌بيني مي‌شود كه اپل اولين رايانه‌هاي مك خود، مبتني‌بر معماري آرم را در ماه نوامبر معرفي كند كه اين امر با انتقال از پردازنده‌هاي ساخته شده‌ي اينتل كليد خواهد خورد. اپل، در كنفرانس جهاني توسعه‌دهندگان خود، اعلام كرد كه كيت توسعه‌اي را براي توسعه‌دهنده‌ها آماده كرده است كه روند مهاجرت به پردازنده‌هاي مبتني‌بر آرم را براي آن‌ها ساده‌تر مي‌كند؛ همچنين برنامه‌هاي قديمي كه براي كار با سخت‌افزار اينتل، طراحي شده‌اند، ازطريق نرم‌افزار شبيه‌ساز روزتا ۲ (Rosetta 2) به كار خود ادامه خواهند داد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات