فراخوان تزريق واكسن كرونا فقط با پيامك وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وزارت بهداشت فراخوان تزريق واكسن كرونا را در موعد مقرر به سرپرستان خانوار ابلاغ خواهد كرد و به جز اين، هر نوع اطلاع‌رساني براي ثبت‌ نام جعلي است.
تبليغات

رئيس مركز مديريت شبكه وزارت بهداشت اعلام كرد پيامكي كه براي ثبت‌ نام دريافت واكسن كرونا دست به دست مي‌شود، جعلي است و وزارت بهداشت آن را صادر نكرده. جعفر صادق تبريزي اضافه كرد: «آدرسي كه در اين پيام اعلام شده، مربوط به پرونده الكترونيك سلامت است كه تنها پزشكان، مراقبين سلامت و بهورزان به آن دسترسي دارند و پس از ارائه خدمت به مردم آن را در پرونده درج مي‌كنند. نام متخصصي و كد ورود به سايت به هيچ‌كس داده نمي‌شود.»

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، رئيس مركز مديريت شبكه وزارت بهداشت خبر داد كه افراد بر اساس اولويت‌بندي سند ملي واكسيناسيون، طي هفته‌هاي آينده واكسن دريافت مي‌كنند و شيوه ارتباط با آن‌ها و ابلاغ زمان واكسيناسيون، از طريق بهورزان در روستاها يا مراقبان سلامت در شهرها است. اين كاركنان بهداشتي با توجه به پرونده الكترونيك افراد با آن‌ها تماس مي‌گيرند.

تبريزي عنوان كرده است تاكنون بيش از ۸۵ درصد افراد پرونده الكترونيك سلامت دارند و در طول زمان شيوع كوويد ۱۹ با آن‌ها تماس گرفته شد و مورد غربالگري تلفني قرار گرفتند؛ اما اگر كساني هنوز پرونده الكترونيك سلامت ندارند، مي‌توانند با مراجعه به نزديك‌ترين پايگاه سلامت يا خانه بهداشت محل سكونت خود، در مدت‌زماني كوتاه در حد ۱۵ دقيقه اقدام به تشكيل اين پرونده كنند. او اضافه كرد:

تنها مدرك مورد نياز براي ثبت‌ نام پرونده الكترونيك سلامت، در دست داشتن كارت ملي است و در صورتي كه افراد بيماري زمينه‌اي دارند، بايد مداركي براي اثبات آن همراه خود ببرند تا اطلاعات به‌دقت ثبت شود.

البته رئيس مركز مديريت شبكه وزارت بهداشت گفت ظرف هفته آينده، سازوكار ديگري براي اطلاع‌رساني زمان واكسيناسيون توسط وزارت بهداشت تكميل مي‌شود تا موضوع از طريق پيامك به سرپرستان خانوار اطلاع‌رساني شود. تبريزي افزود:

جاي نگراني وجود ندارد و به‌ محض تأمين واكسن، اقدامات مربوط به تزريق آن بر اساس اولويت‌بندي سند ملي واكسيناسيون براي تمام جمعيت صورت خواهد گرفت.

وي همچنين تأكيد كرد كه رسانه‌هاي جمعي به‌خصوص صدا و سيما، وظيفه اطلاع‌رساني در مورد نحوه ارسال فراخوان وزارت بهداشت را بر اساس گروه سني و بازه زماني براي دريافت واكسن دارند و پس از اين اطلاع‌رساني، ارسال پيامك و هماهنگي تلفني از سوي بهورز يا مراقب سلامت صورت مي‌گيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات