بلومبرگ: نسل بعدي مك بوك اير با طراحي جديد و درگاه مگ سيف نيمه‌ي دوم ۲۰۲۱ عرضه مي‌شود

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق گزارش‌هاي جديد، مك‌بوك اير بازطراحي‌شده از نسل بعدي تراشه‌ي اپل سيليكون، شارژر مبتني بر مگ‌سيف، شاسي نازك‌تر و سبك‌تر برخوردار خواهد بود.
تبليغات

به گزارش اپل‌اينسايدر و با استناد به گفته‌هاي مارك گِرمن از بلومبرگ، غول دنياي فناوري در حال آماده شدن براي ارسال محموله‌هاي كامپيوتر مك در بازه‌ي زماني ۲۰۲۱ است. گفته مي‌شود اپل قصد دارد به‌زودي نسخه‌ي بعدي مك‌بوك اير را با زبان طراحي جديد و انبوهي از بهبودهاي ديگر رونمايي و روانه‌ي بازار كند. گزارش‌هاي قبلي حاكي از آن بود كه اپل حداقل تا سال ۲۰۲۲ مك‌بوك اير را به‌روز نخواهد كرد.

در گزارش مذكور آمده است كه اپل احتمالاً زودتر از موعد مك‌بوك اير بازطراحي‌شده را عرضه خواهد كرد و وزن و اندازه‌ي سبك‌ترين نوت‌بوك فعلي خود را كاهش خواهد داد؛ البته بلومبرگ ادعا مي‌كند كه مك‌بوك اير جديد جايگزين مدل فعلي نخواهد بود و ظاهراً اپل آن را به‌عنوان دسته‌اي جديد و گزينه‌ي رده‌بالاتر در انديشه متخصصين گرفته است. گمان مي‌رود كه در بطن اين محصول نسل بعدي تراشه‌هاي اختصاصي اپل جاي خواهد گرفت و احتمالاً در نيمه‌ي دوم سال ۲۰۲۱ يا نيمه‌ي نخست ۲۰۲۲ به بازار عرضه مي‌شود.

به ادعاي بلومبرگ، اپل با حفظ نمايشگر ۱۳ اينچي فعلي و كاهش حاشيه‌هاي آن، توانسته است شاسي مك‌بوك اير بعدي را در مقايسه با نسل كنوني كاهش بدهد. اين شركت همچنين توليد يك نسخه‌ي ۱۵ اينچي را مورد ارزيابي قرار داده است؛ البته منابع ناشناس ادعا مي‌كنند كه معرفي اين نسخه ممكن است به زمان ديگري موكول شود. گزارش بلومبرگ اشاره‌اي به استفاده از نمايشگر مجهز به نور پس‌زمينه‌ي mini LED نكرده است؛ اما پيش‌بيني مي‌شود با توجه به روند مهاجرت اپل به نمايشگرهاي مذكور، مك‌بوك اير بعدي به نمايشگر mini LED مجهز شود. مينگ-چي كو در آخرين يادداشت خطاب به سرمايه‌گذاران ادعا كرده بود كه اپل درگاه شارژ مگ‌سيف را دوباره در كامپيوتر مك احياء خواهد كرد و شايد مك‌بوك اير بعدي از اين قابليت بهره‌مند شود.

اپل مدت‌ها است به‌ سمت دستگاه‌هاي كاملاً بي‌سيم حركت مي‌كند و شايد دليلي بر اين ادعا، مگ‌سيف باشد. غول دنياي فناوري در زمان معرفي خانواده‌ي آيفون‌ ۱۲ از شارژر مگ‌سيف (MagSafe) رونمايي كرد كه با استفاده از آهن‌رباهاي استفاده‌شده در پشت آيفون‌هاي جديد، به‌صورت بي‌سيم به موبايل متصل مي‌شود و آن ‌را شارژ مي‌كند. در واقع قدمت شارژ مگ‌سيف به سال‌ها قبل و استفاده در مك‌بوك پرو ۲۰۰۶ بازمي‌گردد. در نهايت اپل اين درگاه مغناطيسي را از كامپيوترهاي مك حذف كرد؛ اما شواهد حاكي از آن است كه درگاه مگ‌سيف با شكل و شمايل كاملاً جديد به كامپيوتر مك بازخواهد گشت و احتمالاً نسل بعدي مك‌بوك پرو اولين محصولي خواهد بود كه از آن بهره مي‌گيرد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي نسل بعدي مك‌بوك اير چيست و چه انتظاري از آن داريد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات