محصولات " سان رامك " خورشيدي بر سر سفره مصرف كنندگان ايراني

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
برآيند يك پژوهش علمي، دانشگاهي كه اخيرا روي طيف جمعيتي ۲۰ تا ۴۰ ساله و ۴۰ تا ۶۰ ساله در شيراز انجام شده بيانگر آن است كه هر دو طيف ميان سال و جوان و نوجوان با كمبود محسوس ويتامين D رو‌به‌رو هستند، متخصص كارشناسان مصرف محصولات غني شده با ويتامين D را بهترين رويكرد براي جبران اين كمبودها مي‌دانند.
تبليغات

نتايج اين پژوهش روز چهارشنبه در نشست رونمايي از محصولات " سان "  شركت فرآورده‌هاي لبني رامك در دو گروه ماست با نام  " سان ماس " و پنير با نام " سان چيز " با حضور اصحاب رسانه تبيين شد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز در اين نشست با بيان اينكه ناكافي بودن ويتامين D در جامعه جهاني و در كشور ما يك چالش جدي است افزود: بر اساس نتايج اين پژوهش طيف جوان و نوجوان در جامعه هدف شيراز كه انتظار  مي رفت اشكالي در دريافت ويتامين D نداشته باشند با ۴۷ درصد كمبود ويتامين D رو‌به‌رو هستند.

دكتر مرضيه اكبرزاده ادامه داد: ۳۲ درصد از طيف جمعيتي جوان و نوجوان در اين پژوهش ويتامين D ناكافي دريافت مي‌كنند و فقط ۲۰ درصد در شرايط طبيعي دريافت آن هستند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز در ادامه گفت: همچنين بر اساس نتايج اين پژوهش در طيف جمعيتي ميان سال ۲۲ درصد كمبود ويتامين D دارند، ۴۸ درصد ويتامين D ناكافي دريافت مي‌كنند و ۲۹ درصد در شرايط طبيعي دريافت آن هستند.

مرجع متخصصين ايران رامك

اكبرزاده در ادامه با بر شمردن زيان هاي ناشي از كمبود ويتامين D گفت: پوكي استخوان تنها زيان ناشي از كمبود ويتامين D نيست، هر چند جامعه ما نام پوكي استخوان را با كمبود ويتامين D در ذهن تداعي مي‌كند اما زيان هاي ويتامين D بسيار فراتر از پوكي استخوان است ، سلول هاي مغزي ، بافت هاي عضلاني و سيستم ايمني بدن همه گيرنده ويتامين D دارند و نقش اين ويتامين در كنترل سلول هاي سرطاني اثبات شده ، بنا بر اين نقشي كه ويتامين D در سلامت زندگي ايفا مي‌كند بسيار فراتر از چيزي است كه مردم مي پندارند.

اين استاد دانشگاه در ادامه به كنترل بيماري هاي خود ايمني مانند ام اس و ديابت با استفاده از ويتامين D اشاره كرد و گفت: كاهش بيماري هاي قلبي و عروقي، درمان پرفشاري خون، كنترل سكته، درمان و كاهش افسردگي ارتباط مستقيم با مصرف ويتامين D دارد، اكنون در برنامه پزشك خانواده با استفاده از مكمل درماني مصرف ويتامين D در جامعه افزايش پيدا كرده است اما اين موضوع براي جبران كمبود ويتامين D كافي نيست.

اكبرزاده به غني سازي لبنيات با ويتامين D به‌عنوان راهكاري در جهت جبران دريافت اين ويتامين در بدن پرداخت و گفت: استفاده از ماست و پنير غني شده با ويتامين D مي‌تواند تا حدودي اين كمبودها را جبران كند، كمبود  ويتامين D در جامعه ما اكنون تبديل به يك همه گيري شده و بايد با گنجاندن برنامه مصرف محصولات غني شده با ويتامين D در سبد خوراكي اين كمبودها جبران شود.

 دكتر محمد صادق عرب مدير تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت شركت فرآورده هاي لبني رامك نيز در اين نشست از توليد گروه محصولات غني شده با ويتامين D3 با نام " سان رامك " توسط اين شركت خبر داد و بيان داشت: متاسفانه جامعه ما زماني براي درمان بيماري هاي ناشي از كمبود ويتامين D اقدام مي‌كند و به فكر فرو مي‌افتد كه كار از كار گذشته و آسيب ها وارد شده است، اثرات محصولات لبني ماست و پنير غني شده با ويتامين  D  امروزه اثبات شده و تلاش گرديده تا غني سازي پنير و ماست توليدي تأثيري روي طعم محصولات نداشته باشد.

مرجع متخصصين ايران رامك

مهندس بابك مازندراني، معاونت اجرايي شركت فرآورده هاي لبني رامك نيز در ادامه اين نشست با بيان اينكه اين شركت با وجود تمام چالش‌هاي پيش رو در مسير توليد همواره در راستاي سلامت جامعه گام برداشته، اعلام كرد كه گروه محصولات سان رامك با نام هاي " سان ماس "  و " سان چيز " در راستاي مأموريت هميشگي شركت رامك تهيه و به‌صورت غني شده با ويتامين D3 دردسترس عموم مصرف‌كنندگان عزيز در سراسر كشور قرار گرفته است.

مهندس ابراهيم ترابي مدير كارخانجات شركت فرآورده هاي لبني رامك نيز در اين نشست ابراز داشت: امروزه تنوع محصولات لبني در بازار بسيار زياد شده است كه  در اين بين محصولات غني شده سهم قابل توجهي را به خود اختصاص داده‌اند كه در جامعه  ما بيشتر درنمك، محصولات لبني، غلات و ماكاروني ديده مي‌شود. اكنون با توليد ماست و پنير غني شده با ويتامين D3 توسط شركت فرآورده هاي لبني رامك، انتظار مي‌رود كه جامعه نيز بيش‌ازپيش با اين محصولات آشنا شود.

  در ادامه اين نشست، مدير بازاريابي شركت فرآورده هاي لبني رامك با اشاره به توانمندي‌هاي انساني و تجهيزاتي اين شركت افزود، در عرضه سان ماس وسان چيز معيار اصلي كيفيت، ذائقه مصرف‌كنندگان  بوده و شعار سان به سان خورشيد نيز با همين رويكرد انتخاب شده است.

مهندس هاشم پور يادآور شد كه لاخبار تخصصي اطلاع‌رساني صحيح و آگاه سازي جامعه از عوارض كمبود ويتامين D دركنار اهميت تأمين اين ويتامين ازطريق محصولات غذايي، از اهميت بالايي برخوردار بوده و در كمپين سان رامك تلاش شده تا اين موضوع در اولويت تيم بازاريابي رامك قرار گيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات