پاور بانك‌هاي همه‌چيزتمام هترون

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گسترش استفاده از وسايل ديجيتالي مبتني‌بر باتري، باعث شده است كه بازار وسايل جانبي آن‌ها نيز گسترش‌ يابد و شركت‌هاي توليدكننده تلفن‌همراه و وسايل ديجيتال متناسب با نيازهاي مشتريان محصولات جديد و متنوعي توليد و عرضه كنند.
تبليغات

پاور بانك يكي از وسايل جانبي است كه استفاده از آن به‌دليل دردسترس‌نبودن پريزهاي برق يا فراموش‌كردن به‌همراه‌بردن شارژر تلفن‌همراه، رواج زيادي پيدا كرده است. البته استفاده از پاور بانك به موبايل‌هاي تلفن همراه هوشمند يا غيرهوشمند محدود نمي‌شود؛ زيرا هرگونه وسيله ديجيتال قابل‌شارژ نظير تبلت، MP3 Player، دوربين و هدفون مي‌تواند به پاور بانك متصل شود. استفاده از پاور بانك براي شارژ لپ‌تاپ ويژگي منحصربه‌فردي است كه تعداد خاصي از برندهاي موجود توانسته‌اند آن را ارائه كنند.

در بازار وسايل ديجيتال امروز ايران، برندهاي مختلفي پاور بانك عرضه كرده‌اند كه برخي از آن‌ها از برندهاي نام‌آشناي موبايل‌هاي هوشمند نيز هستند. بااين‌حال طيف ارزشي گسترده و برندهاي مختلف آن ممكن است شما را كمي گيج كند. در اين مقاله، هترون قصد دارد علاوه‌بر معرفي ويژگي‌هاي پاور بانك‌هاي مناسب، شما را با پاور بانك‌هاي هترون آشنا كند كه ازجمله پاوربانك‌هاي باكيفيت‌ موجود در ايران هستند.

پاوربانك‌هاي هترون علاوه‌بر برخورداري از تمام ويژگي‌هاي ممتاز پاوربانك مطلوب، بسيار زيبا است و ارزش مقرون‌به‌صرفه‌اي نيز در بازار ايران دارد. پاوربانك‌هاي هترون از يك‌ سال گارانتي شركت فورتيم بهره مي‌برند. اگر قصد داريد پاور بانكي با كارايي مناسب و درعين‌حال با ارزش مقرون‌به‌صرفه بخريد، توصيه مي‌كنيم تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

ويژگي‌هاي پاور بانك مناسب

ظرفيت پاور بانك

مهم‌ترين ويژگي هر پاور بانك ظرفيت آن است؛ چراكه نشان مي‌دهد تا چه مدتي مي‌توانيد از موبايل تلفن‌همراه يا ساير وسايل قابل‌شارژ خود بدون دسترسي به شارژر استفاده كنيد. هرچه ظرفيت پاور بانك بيشتر باشد، قدرتش نيز بيشتر است و مي‌تواند زمان بيشتري موبايل تلفن‌همراه را تغذيه كند و درمقابل نيز، ارزشش افزايش پيدا مي‌كند. همچنين با دانستن ظرفيت پاور بانك، مي‌توانيد محاسبه كنيد كه پاور بانك فول‌شارژ چند بار مي‌تواند موبايل شما را شارژ كند. به‌عنوان‌ مثال، پاور بانكي با ظرفيت ۶،۰۰۰ ميلي‌آمپر مي‌تواند دوونيم بار موبايل داراي باتري ۱،۵۰۰ ميلي‌آمپرساعتي را از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد شارژ برساند.

زمان شارژشدن پاوربانك

ويژگي مهم بعدي زمان شارژ پاور بانك است. بدون شك اين زمان از زمان استفاده از پاور بانك نبايد بيشتر باشد. هيچ‌كس حاضر نيست چهار ساعت پاور بانك خود را به شارژ بزند و تنها يك ساعت از آن استفاده كند. به‌همين‌دليل، توجه به ظرفيت پاور بانك هنگام خريد اهميت زيادي دارد. هرچه ظرفيت پاور بانك بيشتر باشد، مدت‌زمان شارژش بيشتر مي‌شود و مدت بيشتري نيز مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. البته داشتن فناوري شارژ سريع براي پاوربانك‌ها ويژگي جذابي است كه مي‌تواند زمان شارژ‌شدن پاوربانك را كوتاه كند. بايد دقت كنيد كه متأسفانه ظرفيت بعضي از پاوربانك هاي ارائه‌شده‌ي شركت‌ها و برندهاي ناشناخته به‌صورت اسمي و غير‌واقعي است و تنها راه اطمينان از ظرفيت واقعي موقع خريد، اطمينان به برند و گارانتي آن خواهد بود.

ايمني و طول عمر

ايمني و طول عمر پاور بانك نيز يكي ديگر از ويژگي‌هاي اصلي آن است. مدارهاي محافظ تعبيه‌شده در داخل پاور بانك‌ها مي‌تواند آن‌ها را دربرابر شارژماندن طولاني‌‌مدت و از‌دست‌دادن زودهنگام شارژ و جديد‌شدن بيش‌ازحد محافظت كند. وجود مدارهايي مانند مدار محافظ اُوِرشارژ درصورت اتصال بيش‌ازاندازه‌ي پاور بانك به شارژر يا جديد‌شدن آن، از مدارهاي داخلي محافظت مي‌كند و طول عمر دستگاه را افزايش مي‌دهد. بسياري از پاور بانك‌هاي موجود در بازار ايران براي ارزان‌تر‌شدن ارزش، بخش بزرگي از مدارهاي محافظ را حذف كرده‌اند. پس بهتر است پيش از خريد، از وجود اين مدارها مطمئن شويد.

نوع باتري

نكته مهم ديگر اين است كه به نوع باتري پاور بانك بايد دقت كنيد. هرچند بسياري از پاور بانك‌هاي موجود در ايران از باتري‌هاي ليتيوم‌يون استفاده مي‌كنند، اگر كمي بيشتر در فروشگاه‌هاي معتبر بگرديد، مي‌توانيد پاور بانك‌هاي مجهز به باتري ليتيوم‌پليمري را پيدا كنيد. اين باتري‌ها گران‌تر هستند؛ اما سرعت شارژ بيشتر و دشارژ كمتر، قابليت نگه‌داري شارژ به‌مدت طولاني‌تر، جديد‌شدن كمتر و ايمني بيشتر از مزيت‌هاي آن‌ها است.

پاور بانك را متناسب با دستگاهي بخريد كه قرار است شارژ كند. اگر قصد داريد فقط تلفن‌همراه يا وسيله‌اي خاص را شارژ كنيد، به جريان نوشته‌شده روي شارژر آن دقت كنيد و پاور بانكي با همان جريان بخريد. باوجوداين، اگر قصد داريد با استفاده از پاور بانك وسايل مختلفي شارژ كنيد، حتما از پاور بانك‌هاي هوشمند استفاده كنيد تا جريان خروجي را متناسب با وسيله ديجيتال هماهنگ كنند.

فناوري شارژ سريع

فناوري شارژ سريع (Quick Charge) كه به‌اختصار QC گفته مي‌شود، بيانگر آن است كه پاوربانك مي‌تواند حداكثر توان ۱۸ وات را به دستگاه منتقل كند و فرايند شارژ را چهار برابر سريع‌تر از حالت عادي انجام دهد. درحال‌حاضر، فناوري شارژ سريع سه نسخه دارد كه به‌ترتيب Quick Charge 1.0 و Quick Charge 2.0 و Quick Charge 3.0 ناميده مي‌شود. يكي از نكاتي كه لازم است در زمان خريد پاوربانك‌هاي مجهز به سيستم شارژ سريع به آن توجه كنيد، وجود استانداردهاي ايمني است كه از آسيب‌ديدن دستگاه‌هاي متصل به پاوربانك ازطريق گرم‌شدن يا اتصال كوتاه ‌جلوگيري مي‌كند.

فناوري پاور دليوري

فناوري Power Delivery كه به‌اختصار PD گفته‌ مي‌شود، بدين‌معني است كه تمامي دستگاه‌هايي كه قابليت شارژ سريع را دارند، مي‌توانند با استفاده از اين فناوري شارژ شوند. USB داراي فناوري PD تا توان ۱۰۰ وات را همراهي مي‌كند و اين ويژگي باعث مي‌شود تنوع دستگاه‌هاي قابل‌شارژ با پاوربانك‌هايي مجهز به اين فناوري افزايش يابد. به‌عبارت‌ديگر، اين نوع از پاور بانك‌ها مي‌توانند ولتاژ موردنياز دستگاه را شناسايي و دقيقا متناسب با دستگاه، جريان لازم براي شارژ آن را فراهم كنند.

ابعاد پاوربانك

باتوجه‌به اينكه پاور بانك وسيله‌اي قابل‌حمل و همراه است كه آن را در كيف يا دستان خود بايد نگه‌ داريد، حتما به اندازه و وزن آن توجه كنيد. اگر ازجمله افرادي هستيد كه هنگام اتصال موبايل به پاور بانك آن را در دستتان مي‌گيريد، بهتر است پاور بانكي كوچك و جمع‌وجور را انتخاب كنيد. هرچند اندازه و وزن پاور بانك نسبت به ظرفيت آن تغيير مي‌كند، استفاده از پاور بانك كوچك‌تر هنگام حمل شما را كمتر اذيت خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران فورتيم

ويژگي‌هاي پاوربانك‌هاي هترون

برند هترون، يكي از برندهاي مطرح در حوزه محصولات كامپيوتري، در سال‌هاي اخير پاور بانك‌هاي باكيفيتي در بازار ايران عرضه كرده ‌است. اين پاور بانك‌ها هم از فناوري‌هاي به‌روز بهره‌ مي‌برند و هم براي بازار ايران و مشتريان ارزنده هستند.

پاور بانك‌هاي هترون در ظرفيت‌هاي متنوعي به شما عرضه مي‌شوند تا دست شما در انتخاب بازتر باشد. براي حفظ ايمني اين پاور بانك‌ها امكانات متعددي در انديشه متخصصين گرفته شده است. فناوري محافظت از پاور بانك دربرابر شارژشدن بيش‌ازحد (Overcharge) و از‌دست‌دادن شارژ در زمان استفاده‌نكردن (Overdischarge) باعث افزايش ايمني پاور بانك و حفظ باتري آن مي‌شود. اين پاور بانك‌ها به ويژگي Safety Protection مجهز هستند و با مدارهاي محافظ دربرابر اتصال كوتاه نيز مراقبت مي‌شوند.

پاور بانك‌هاي هترون در زمان كوتاهي كامل شارژ مي‌شوند و درمقابل، مدت‌زمان بيشتري شارژ خود را نگه مي‌دارند. كيفيت اين محصولات دركنار تنوع در طرح، ظرفيت، رنگ و اندازه مي‌تواند هر سليقه‌اي را راضي و مشتريان مختلف را به‌سمت خود جذب كند. همچنين، وجود دكمه روشن‌و‌خاموش در اين پاور بانك‌ها طول عمر آن‌ها و مدت‌زمان نگه‌داري شارژ را تا حد زيادي افزايش مي‌دهد. به‌علاوه براي نمايش درصد شارژ باتري پاور بانك از صفحات ديجيتالي استفاده شده است تا كامل و دقيق از وضعيت پاور بانك خود مطلع باشيد.

پاور بانك‌هاي هترون با استفاده از فناوري‌هاي به‌روز اين امكان را برايتان فراهم كرده‌اند؛ بنابراين، با خريد تنها يك پاور بانك هترون، نياز كل اعضاي خانواده را مي‌توانيد برطرف كنيد. ICهاي به‌كاررفته در پاور بانك‌هاي هترون كاملا پيشرفته و به‌روز است و امكان مديريت هوشمند شارژ وسايل الكترونيكي را فراهم مي‌كند؛ به‌همين‌دليل، هنگام شارژ چند دستگاه مختلف با آن‌ها، اشكالي براي وسايل الكترونيكي پيش نمي‌آيد و جريان آن‌ها به‌طور خودكار و هوشمندانه تنظيم خواهد شد. پاوربانك‌هاي هترون از نسل سوم فناوري شارژ سريع برخوردار هستند. اين فناوري كمك مي‌كند در زماني كمتر از ۳۰ دقيقه، بيش از ۶۰ درصد از ظرفيت تلفن‌همراه خود با ظرفيت حدودي ۳،۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت را شارژ كنيد.

شما نمي‌توانيد با همه برندهاي پاور بانك تبلت و لپ‌تاپ خود را شارژ كنيد. اين دستگاه‌ها به جريان بيشتري نياز دارند و پاور بانك خريد‌شده حتما بايد اين ويژگي را داشته باشد. به‌كارگيري فناوري Power Delivery در پاور بانك‌هاي هترون، به شما كمك مي‌كند وسايل قدرتمندتري نظير تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هايتان را شارژ ‌كنيد. نكته شگفت‌انگيز اين است كه مي‌توانيد هم‌زمان موبايل و لپ‌تاپ و تبلت خود را تنها با يك پاور بانك شارژ كنيد. نكته مثبت ديگر پاور بانك‌هاي هترون وزن سبك آن‌ها است و افزايش ظرفيت آن‌ها تأثير چنداني بر وزنشان نمي‌گذارد و هنوز‌هم مي‌تواند همراه خوبي برايتان باشد.

كيفيت برند هترون در اينجا نيز به‌كمك شما مي‌آيد و پورت‌ها و سيم‌هاي مقاوم و بادوام و ايمني را به شما تقديم مي‌كند. سيم‌هاي شارژر پاور بانك‌هاي هترون طول عمر زيادي دارند و دراثر استفاده مداوم آسيب نمي‌بينند و نمي‌شكنند. براي مشاهده و خريد پاوربانك‌هاي هترون مي‌توانيد به بخش پاوربانك هاي هترون در فروشگاه اينترنتي ديجي‌كالا مراجعه كنيد. افزون‌براين، براي آشنايي بيشتر و مطالعه تخصصي پاوربانك‌هاي هترون، به صفحه پاوربانك در سايت فورتيم سر بزنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات