كسب درآمد ماهانه با پرينتر سه بعدي

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پرينتر سه‌ بعدي دستگاهي است كه به وسيله‌ي آن مي‌توانيد ايده‌هاي خود را در ساخت قطعات مختلف پياده‌سازي كنيد. در چند سال گذشته استفاده از پرينتر سه‌بعدي بسيار فراگير شده است.
تبليغات

استفاده از پرينترهاي سه‌بعدي مزاياي زيادي دارد كه در ادامه آن‌ها را مطالعه خواهيم كرد.

۱- ارزان بودن

مواد اوليه اين دستگاه‌ها بسيار ارزان بوده و به‌وسيله‌ي آن مي‌توانيد قطعات گران‌ارزش طراحي كنيد و سود بسيار خوبي را به دست آوريد.

۲- ساده بودن فرايند كار

شما اگر بخواهيد قطعه‌اي را توليد كنيد در ابتدا بايد طرح آن را آماده كنيد و تحويل ريخته‌گر بدهيد و پس از چندين بار آزمون و خطا توسط ريخته‌گر به قالب مد انديشه متخصصين خود برسيد. طبيعتا اين فرايند هزينه زا و زمان‌بر است؛ اما اين موضوع درباره پرينترهاي سه‌بعدي كاملا برعكس است.

كافي است شما طرح سه‌بعدي قطعه‌اي را كه مي‌خواهيد به چاپگر سه‌بعدي بدهيد و در كمترين زمان ممكن قطعه خود را تحويل بگيريد.

۳- نامحدود بودن

شما اگر به سراغ ريخته‌گر برويد و قالب خود را طراحي كنيد، از آن قالب فقط براي ساخت يك قطعه مي‌توانيد استفاده كنيد اما در كار با پرينترهاي سه‌بعدي اين موضوع معني ندارد و شما مي‌توانيد به‌صورت نامحدود طرح‌ها و ايده‌هاي مختلف را امتحان كنيد.

روش‌هاي كسب درآمد از پرينتر سه‌بعدي

كسب درآمد از پرينتر سه‌بعدي در صنعت خودرو

به وسيله چاپگر سه‌بعدي شما مي‌توانيد قسمت‌هاي مختلف خودرو را بسازيد. قطعاتي مثل سپر عقب، سپر جلو، قطعات داشبورد، قاب آينه بغل، انواع چرخ‌دنده پلاستيكي، انواع واشر، انواع خار، ركاب‌ها، دستگيره‌ها، قطعات مربوط به چراغ‌هاي عقب و جلو و ...  به‌راحتي و با ارزشي بسيار پايين به وسيله پرينتر سه‌بعدي قابل ساخت هستند.

موضوع جالب توجه اين است كه دنياي پرينتر سه‌بعدي يك دنياي نامحدود است مثلاً شما مي‌توانيد تمركز خود را روي ساخت سپر يك خودرو خاص بگذاريد، اما به هر دليلي ممكن است بخواهيد قطعه‌اي كه مي‌زنيد را عوض كنيد و روي قطعه ديگري تمركز كنيد  كه با پرينترهاي سه‌بعدي شما اين اشكال را نخواهيد داشت.

كسب درآمد از پرينتر سه‌بعدي در هنر

در صنف هنر شما مي‌توانيد با ساخت ماكت، مجسمه و اكسسوري‌هاي مختلف به‌راحتي به درآمدزايي برسيد. به‌عنوان مثال مي‌توانيد ماكت سه‌بعدي افرادي كه به شما مراجعه مي‌كنند يا افراد معروف را بسازيد و به فروش برسانيد. ارزش اين ماكت‌ها مي‌تواند مبلغي بين ۲ الي ۳ ميليون تومان باشد اما براي شما كه توليدكننده هستيد هزينه‌اي حداكثر ۵۰ هزار تومان خواهد داشت.

همچنين شما مي‌توانيد انواع قاب عكس، انواع گلدان‌هاي خاص، انواع سطل‌هاي زباله، انواع جامدادي، جاچسب و ... را به‌گونه‌اي بسازيد كه جنبه تجاري داشته باشد و آن‌ها را به فروش برسانيد.

كسب درآمد از چاپگر سه‌بعدي در صنف مهندسي

يكي از پول‌سازترين صنف‌ها براي پرينتر سه‌بعدي، صنف مهندسي است. شما مي‌توانيد با استفاده از پرينترهاي سه‌بعدي ماكت انواع سازه‌هاي مختلف را طراحي كنيد و در كوتاه‌ترين زمان ممكن آن‌ها را بسازيد.

به وسيله اين تكنولوژي شما مي‌توانيد انواع قاب‌هاي موبايل را طراحي كنيد. به‌عنوان مثال مي‌توانيد قاب موبايل‌ را طراحي كنيد كه تصوير خود شخص روي آن هك شده باشد؛ و قطعا قاب‌هايي كه مورد انديشه متخصصين و سليقه خود فرد باشد در بازار بسيار بسيار مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

چند سالي است كه پرينترهاي بتني خانه‌ساز سروصداي زيادي به پا كرده‌اند. مواد اوليه اين نوع از پرينترها بتن است. پرينترهاي سه‌بعدي خانه‌ساز، پرينترهايي هستند كه به‌وسيله‌ي آن‌ها مي‌توانيد در كمترين زمان ممكن بناي مد انديشه متخصصين خود را بسازيد.

كاربرد پرينتر سه‌بعدي در پزشكي

چاپگرهاي سه‌بعدي توانسته‌اند در علم پزشكي هم پيشرفت‌هاي زيادي را به وجود بياورند و باعث ايجاد شغل‌هاي مختلفي در اين حوزه شوند. پرينترهاي سه‌بعدي قابليت اين را دارند كه به‌وسيله‌ي آن‌ها بتوان قالب دندان،  قالب پروتز، اندام مصنوعي، كفش طبي خاص، گردنبند و كمربند طبي، اندام‌هاي دروني خاص (با متريال خاص)، انواع باكس قرص و شربت و ... را ساخت.

مرجع متخصصين ايران تري دي آر دي

كسب درآمد از چاپگر سه‌بعدي در صنعت

از پرينتر سه‌بعدي در صنعت نيز استفاده‌هاي مختلفي مي‌شود مانند ساخت انواع قالب، ساخت قطعات صنعتي خاص، صنعت چوب و mdf، صنعت پلاستيك، صنعت كفش، صنعت پوشاك و ...

شركت تري دي آر دي (3dRD) توليدكننده انواع پرينترهاي خانگي، نيمه‌صنعتي و صنعتي است. اين پرينترها توانايي اين را دارند تا در صنايع مختلف، مطابق با نياز شما فعاليت داشته باشند.

مواردي كه عنوان شد تنها بخش كوچكي از دنياي پرينترهاي سه‌بعدي بود شما مي‌توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در اين حوزه كلمه 3drd را در گوگل سرچ كنيد؛ و وارد وب‌سايت 3drd.ir شويد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات