احتمالا اپل كامپيوترهاي مك سال آينده را در دو نسخه با پردازنده اينتل و M1 عرضه خواهد كرد

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اطلاعات جديد افشاگري با نام متخصصي LOvetodream، اپل احتمالا در سال آينده‌ي ميلادي كامپيوتر‌هاي مك را با پردازنده‌هاي اپل سيليكون و اينتل عرضه خواهد كرد.
تبليغات

اپل روند مهاجرت به پردازنده‌هاي ساخت خودش را در كنفرانس توسعه‌دهندگان سال جاري علني و در رويداد One More Thing آن را عملي كرد و اولين كامپيوتر‌هاي مك مبتني بر پردازنده‌ي M1 را كه عملكرد بسيار مناسبي دارند، روانه‌ي بازار كرد.

مرجع متخصصين ايران طرح مفهومي از مك‌بوك هاي بازطراحي شده

در گذشته، اپل به اين نكته اشاره كرده بود كه روند مهاجرت به پردازنده‌ي اپل سيليكون دو سال طول خواهد كشيد و در اين مدت، كامپيوترهاي مجهز به پردازنده‌ي اينتل نيز عرضه خواهند شد؛ اما گرگ جاسوياك (معاون ارشد بازاريابي جهاني اپل)، به‌تازگي در مصاحبه‌اي گفت منظور اپل از اين صحبت، همراهي نرم‌افزاري از سيستم‌هاي مبتني بر اينتل است و به‌نوعي تأييد كرد كه اپل سخت‌افزار جديد مجهز به پردازنده‌ي اينتل عرضه نخواهد كرد. حال طبق اطلاعات منتشرشده از افشاگري مرموز با نام متخصصي L0vetodream، اپل احتمالا سال آينده ميلادي در مك‌هاي جديد و بازطراحي‌شده، از دو نوع پردازنده‌ي اپل سيليكون و اينتل  استفاده خواهد كرد.

اين افشاگر سابقه‌ي درخشاني در افشاي محصولات اپل دارد. براي مثال، او كاملا دقيق پيش‌بيني كرده بود كه اپل در مراسم One More Thing سه كامپيوتر‌ مك رونمايي مي‌كند كه دو مورد از آن‌ها، مك‌بوك اير و مك‌بوك پروي ۱۳ اينچي خواهند بود. همچنين وي اطلاعات دقيقي از معرفي هوم‌پاد ميني، اپل واچ ۶، تاريخ عرضه‌ي iOS 14، ارزش آيپد اير ۴ و... منتشر كرده بود. حال توييت جديد اين افشاگر كه با توجه‌ به تحليل‌هاي جديد مينگ-چي كو مبني بر عرضه‌ي مك‌هاي بازطراحي‌شده صورت گرفته است، به‌صورت رمزآلودي به اين نكته اشاره مي‌كند كه مك‌هاي مجهز به پردازنده‌ي اپل سيليكون تنها مك‌هاي سال آينده نخواهند بود و ممكن است اپل پردازنده‌هاي اينتل را كاملا كنار نگذاشته باشد.

 اپل ماه گذشته از آي‌مك‌هاي جديد مجهز به پردازنده‌ي نسل دهمي اينتل رونمايي كرد و ‌اكنون مك‌بوك پرو ۱۳ اينچي جديد را در دو نسخه با پردازنده‌ي نسل دهمي اينتل و پردازنده‌ي M1 عرضه مي‌كند. با توجه ‌به صحبت‌هاي اين افشاگر، انتظار مي‌رود اپل در سال آينده همين رويه را دنبال كند و پردازنده‌هاي بالارده‌ي اينتل را براي همراهي از نرم‌افزارها و كارهاي خاص ارائه دهد؛ اگرچه با توجه ‌به قدرت پردازشي M1، شايد ديگر نيازي به اين كار نباشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات