فورتنايت به iOS برمي‌گردد؛ ولي نه در اپ استور

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سرويس استريم بازي انويديا مي‌تواند فورتنايت را دردسترس متخصصان iOS قرار دهد.
تبليغات

اپل در مرداد ماه سال جاري، فورتنايت را به دليل تنش‌هايي كه با اپيك گيمز داشت از اپ استور حذف كرد؛ ماجرا زماني شروع شد كه اپيك گيمز براي پرداخت نكردن كارمزد ۳۰ درصدي اپل، از درگاه پرداخت خود در بازي فورتنايت استفاده كرد و به‌نوعي قوانين اپل را دور زد، اپل نيز براي تلافي فورتنايت را از اپ استور كنار گذاشت و در بيانيه‌اي علت اين كار را نقض قوانين فروشگاه خود از سوي اپيك گيمز اعلام كرد.

در آگوست (مرداد) سال‌جاري نيز اپيك گيمز بعد از حذف فورتنايت از اپ استور در اقدامي كه به‌انديشه متخصصين مي‌رسيد از قبل برنامه‌ريزي شده بود با طرح دادخواست و كمپين مطبوعاتي عليه اپل، اين شركت را به رفتارهاي ضد رقابتي متهم كرد. حال به گفته‌ي خبرگزاري BBC، اپيك گيمز براي راه‌يابي دوباره به پلتفرم اپل قصد دارد با استفاده از سرويس بازي ابري انويديا «Geforce Now» فورتنايت را دوباره به iOS برگرداند.

گفته مي‌شود، انويديا نسخه‌اي از سرويس بازي ابري GeForce Now را توسعه داده است كه در مرورگر سافاري (Safari) در iOS و iPadOS كار مي‌كند و به‌انديشه متخصصين مي‌رسد فورتنايت عنوان اصلي اين پلتفرم براي دستگاه‌هاي اپل باشد تا بتواند جاي خالي بازي حذف‌شده در اپ استور را پُر كند.

استفاده از سرويس استريم جديد به اپيك گيمز اجازه مي‌دهد تا ممنوعيت اپل را به‌نوعي دور بزند. بدين‌ترتيب دارندگان آيفون و آيپد ازطريق اشتراك پايه‌ي رايگان GeForce Now قادر به اجراي فورتنايت بدون پرداخت هزينه‌اي خواهند بود؛ اگرچه انويديا استفاده‌ي رايگان از اين سرويس را به مدت‌زمان يك ساعت محدود كرده است.

پيش‌تر، ساير سرويس‌هاي استريم بازي مانند گوگل استديا و مايكروسافت ايكس كلاد و سرويس جديد آمازون لونا، برنامه‌هايي را براي دسترسي به متخصصان iOS ازطريق مرورگر سافاري ارائه داده‌اند؛ اما فورتنايت در هيچ يك از اين سرويس‌ها دردسترس نيست؛ بدين‌ترتيب از سرويس جديد انويديا به‌عنوان تنها روش بازي كردن فورتنايت در آيفون يا آيپد ياد مي‌شود.

انويديا هنوز به‌صورت رسمي انتشار سرويس جديد را براي سيستم‌عامل iOS اعلام نكرده است؛ اما انتظار مي‌رود اين كار را قبل از تعطيلات زمستاني انجام دهد؛ پيش‌تر، سرويس استريم انويديا براي متخصصان مك دردسترس بود.

پس از آن‌كه قاضي كاليفرنيا درخواست «اپيك گيمز» را مبني بر عرضه‌ي دوباره‌ي فورتنايت در فروشگاه اپ استور را رد كرد، پرونده‌ي قضايي بين اپل و اپيك گيمز قرار است در ماه مه (ارديبهشت) سال آينده ادامه پيدا كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات