خدمات‌دهي 5G در ايران از كيش آغاز مي‌شود

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با امضاي دو تفاهم‌نامه در حوزه‌هاي خدمات پزشكي و حمل‌و‌نقل در بستر 5G، پياده‌سازي نسل پنجم ارتباطات براي استفاده از خدمات آن در كشور آغاز مي‌شود.
تبليغات

نخستين سايت 5G ايران، دوم مرداد با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و اپراتور ايرانسل در تهران راه‌اندازي شد. در هفته‌ي جاري قرار است دو تفاهم‌نامه در حوزه‌هاي خدمات پزشكي و حمل‌و‌نقل هوشمند بر بستر نسل پنجم ارتباطات با همكاري شركت ايرانسل امضا شود.

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ي چهارجانبه‌ براي طراحي و ايجاد پايلوت حمل‌و‌نقل هوشمند شهري مبتني بر شبكه‌هاي ارتباطات سلولي نسل جديد در چهارچوب شبكه ملي اطلاعات جزيره كيش فردا، يكشنبه در تهران برگزار مي‌شود. به گزارش روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش، زيرساخت‌هاي ارتباطي موردنياز و آمادگي در منطقه‌ي آزاد كيش براي پياده‌سازي شبكه تلفن همراه 5G و خدمات متخصصدي مرتبط با آن ايجاد شده است.

هدف از انعقاد اين تفاهم‌نامه، ايجاد پايلوت حمل‌و‌نقل هوشمند شهري مبتني بر شبكه‌هاي نسل جديد مخابراتي عنوان شده است. بر اين اساس، حمل‌و‌نقل هوشمند با استفاده از ظرفيت فناوري‌هاي نوين در جزيره كيش به‌صورت آزمايشي، عملياتي شده و از قابليت‌هاي اينترنت اشيا نيز در اين حوزه استفاده مي‌شود. تجربيات اين طرح پايلوت مي‌تواند براي تسري خدمات 5G به ساير شهرهاي ايران كمك كند. 

ستار هاشمي، معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، از امضاي تفاهم‌نامه‌ي ديگري نيز با دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي خبر مي‌دهد كه ارائه‌ي مشاوره‌ي خدمات پزشكي از راه دور بر بستر فناوري‌هاي نوين را در دستوركار دارد.

به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، براي پياده‌سازي ساير كاربست‌هاي تكنولوژي نسل پنجم ارتباطات در صنايع مختلف، همكاري ساير اپراتورها در برنامه قرار دارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات