تخفيف ۴ درصدي دولت به اپراتورها به‌ازاي توسعه سريع ارتباطات در روستاها

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با پيشنهاد وزير ارتباطات، اپراتورها در پرداخت به دولت، به ‌ازاي توسعه‌ي خدمات در روستاها ۴ درصد تخفيف مي‌گيرند.
تبليغات

معاون وزير ارتباطات خبر از تخفيف ۴ درصدي در پرداخت اپراتورها به دولت داد. حسين فلاح جوشقاني در توييتر نوشت اين پيشنهاد توسط وزير ارتباطات داده شد و در كميسيون تنظيم مقررات و دولت به تصويب رسيد.

فلاح گفت اپراتورها بايد اين مبلغ را براي توسعه‌ي «سريع» ارتباطات در روستاها صرف كنند. تخفيف به اپراتورها از سال ۹۹ اجرا مي‌شود و بدين ترتيب اعتبارات توسعه‌ي روستايي ۲٫۳ برابر مي‌شود. گفتني است، ۴ درصد از درآمد ساليانه‌ي اپراتورها به توسعه‌ي ارتباطات در روستاها اختصاص داده مي‌شود.

دولت دوازدهم در انديشه متخصصين دارد تا ارديبهشت ماه سال آينده، تمام روستاهاي داراي بيش از ۲۰ خانوار را به اينترنت مجهز كند. اكنون ۹۰ درصد روستاهاي كشور به اينترنت پرسرعت دسترسي دارند كه از اهداف تعيين شده براي وزارت ارتباطات نيز بيشتر است. پوشش شبكه‌هاي تلفن همراه از ۳۸ درصد (۱۵ هزار روستا) در سال ۹۶ به ۹۵ درصد (۳۷/۴۹۲ روستا) افزايش و دسترسي به اينترنت پرسرعت از ۴۵ درصد (۱۸/۱۰۰ روستا) به ۹۰ درصد (۳۵/۳۷۸) رسيده است. رومينگ بين اپراتوري هم براي ۸۵ درصد از جاده‌ها و ۹۰ درصد از روستاهاي كشور برقرار شده است. به‌علاوه، در پروژه‌اي با شعار «مدرسه‌اي به وسعت ايران» تعداد ۷۶/۴۰۰ مدرسه‌ي شهري و روستايي با هزينه‌ي تقريبي ۱۷۴ هزار ريال به اينترنت پرسرعت متصل شدند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات