گزارش اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از افتتاح سايت 5G همراه اول و آزمايش سرعت

مرجع متخصصين ايران
مراسم رونمايي از سومين سايت 5G اپراتور اول در تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار و همراه اول موفق به ثبت ركورد ۳٫۶۳۳ گيگابيت بر ثانيه شد.
تبليغات

آئين رونمايي از سايت 5G همراه اول در برج ستاره ونك، روز ۱۰ اسفند با حضور جمعي از مديران ارشد اپراتور اول، متخصص كارشناسان حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، نخستين سايت‌هاي همراه اول ۴ اسفند در مشهد افتتاح شدند. همراه اول در انديشه متخصصين دارد پس از تهران و طي روزهاي آتي، در اصفهان، شيراز، اهواز و تبريز سايت‌ 5G تأسيس كند.

گزارش ويديويي

تماشا در يوتيوب | تماشا در IGTV

مهدي اخوان بهابادي، مديرعامل همراه اول، با بيان اينكه يكي از فناوري‌هايي كه مجبور هستيم به سمتش برويم 5G است، گفت:

به‌هيچ‌وجه كار نمايشي در همراه اول انجام نداديم و تا جايي‌ كه مي‌شد از شبكه 4G و 4.5G نهايت استفاده را كرديم و الان نياز داريم به 5G و بر همين اساس نخستين سايت نسل پنجم را در جوار حرم علي ابن موسي‌الرضا(ع) و ديگري را در نقطه ديگري از مشهد راه‌اندازي كرديم. تا انتهاي سال علاوه بر تهران، در اصفهان، شيراز، اهواز و تبريز سايت‌هايمان را روشن مي‌كنيم و خدمت واقعي را دراختيار مشتركانمان مي‌گذاريم كه هر كسي دسترسي به اين شبكه داشته باشد، قابليت اتصال و استفاده از سرعت‌هاي اين نسل را دارد.

مرتضي طاهري بخش، معاون متخصص و توسعه شبكه همراه اول، به‌عنوان سخنران ديگر اين مراسم با بيان اينكه مسير سختي در توسعه فناوري 5G طي كرديم، اظهار كرد:

هم‌اكنون ۵۰ نفر در همراه اول مسلط بر فناوري 5G هستند؛ در حالي‌كه سال ۹۳ و دربرابر تكنولوژي‌هاي قبلي مدت‌ها طول كشيد تا بتوانيم بر KPI آن مسلط شويم.آنتني كه ما در مشهد استفاده كرديم، آنتن توليد داخل بود و اين براي ما ارزشمند است كه از يك توليدكننده داخلي براي راه‌اندازي 5G استفاده كرديم. اصلاً نمي‌خواهيم وارد ميدان مسابقه سرعت شويم؛ زيرا در اين صورت در حق 5G جفا كرده‌ايم.
مرجع متخصصين ايران اسكرين شات از تست سرعت فناوري 5G همراه اول در ايران

همراه اول پيش از مراسم، سرعت ۳٫۸ گيگابيت بر ثانيه را به‌ دست آورد و در حضور خبرنگاران، سرعت ۳٫۲ تا ۳٫۶ به دست آمد. مشتركان همراه اول كه داراي موبايل 5G هستند، مي‌توانند در نقاط تحت پوشش همراه اول از اينترنت 5G بهره‌مند شوند؛ ساير مشتركان همراه اول كه موبايل 5G ندارند، ازطريق مودم و سرويس واي‌فاي مي‌توانند از نسل پنجم ارتباطات بهره ببرند.

به انديشه متخصصين شما چه آينده‌اي در انتظار شبكه‌ي 5G در ايران است؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات