مطالعه دستبند هوشمند مايكروسافت (Microsoft Band)

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دستبندهاي سلامتي، ساعت‌هاي هوشمند، عينك هوشمند، هدست واقعيت افزوده و...! اين روزها نام اين ابزارها را زياد مي‌شنويم. اين موضوع نشان مي‌دهد كه آينده گجت‌هاي هوشمند به سمت ابزارهاي پوشيدني پيش مي‌رود. در ادامه با مطالعه يكي از جديدترين اين ابزارها، يعني دستبند مايكروسافت همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

امروزه قانون نانوشته‌اي گجت‌هاي پوشيدني را كه روي دست بسته مي‌شوند، به دو حوزه تقسيم كرده است: ساعت‌هاي‌هوشمند و دست‌بند‌هاي سلامتي. دست‌بند‌هاي سلامتي غالبا همراه با سنسورهاي مختلفي روانه‌ي بازار مي‌شوند كه هدف از آن كمك به متخصصان در جهت سنجش فاكتورهاي سلامتي است.

ساعت‌هاي‌هوشمند نيز با قابليت‌هاي گسترده‌تر امكانات شبيه به موبايل‌هاي‌هوشمند را در اختيار متخصصان قرار مي‌دهند. اما در اين بين شماري از كمپاني‌ها، محصولي توليد كرده‌اند كه نه مي‌توان آن را دست‌بند هوشمند سلامتي خواند و نه از انديشه متخصصين ظاهري جايي بين ساعت‌هاي‌هوشمند دارند. در ادامه اين مطلب قصد داريم مايكروسافت بند، اولين ابزار پوشيدني تجاري ردموندي‌ها را مطالعه كنيم.

 اين دستبند توسط شركت امتداد پارسه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفت تا مورد نقد و مطالعه قرار گيرد.

طراحي و ارگونومي

مايكروسافت بند ظاهري بسيار ساده اما زيبا دارد. دست‌بند سلامتي مشكي رنگ مايكروسافت بسيار ساده است و از طراحي مستطيل شكل و طويلي بهره مي‌برد. با در دست گرفتن اين دست‌بند هوشمند مي‌توان به‌راحتي ديد كه اين محصول بسيار ضخيم‌تر از چيزي است كه در تصاوير ديده مي‌شود. طراحي اين دستبند به شكلي است كه بخش بزرگي از آن را صفحه نمايش پر كرده است و همين عامل باعث مي‌شود وقتي صفحه نمايش روشن است جلوه‌ي جذابي به خود بگيرد. ساعت هوشمند مايكروسافت از انديشه متخصصين تنوع و تعداد سنسورها در نوع خود بي‌نظير است و هر امكاني كه فكرش را بكنيد در اختيارتان قرار مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

طرفين مايكروسافت بند ساختاري ساده و زيبا دارد و درون آن مي‌توان برآمدگي‌هايي را مشاهده كرد كه مايكروسافت در اين قسمت‌ها واحد‌هاي پردازشي و سنسور‌ها را جاي داده است. در قسمت زيرين، لبه‌هاي دو بند به هم مي‌رسند كه در انتها بصورت آزادانه‌اي قرار گرفته‌اند. روي لبه‌ي بندي كه در داخل قرار گرفته، سنسور ضربان سنج قرار دارد. مايكروسافت طراحي هوشمندانه و بسيار خوبي را براي چفتِ بند در انديشه متخصصين گرفته است، بخشي از بند روي بخش ديگر قرار مي‌گيرد و از طريق يك چفت شل و سفت مي‌شود تا براساس سايز دست شما، به خوبي روي دست جاي بگيرد و كاملا ثابت باقي بماند. مايكروسافت‌بند در سه سايز مختلف روانه‌ي بازار خواهد شد تا افراد بنابر سايز مچ دست خود، گزينه‌ي مناسب را خريداري كنند.

مشخصات متخصص مايكروسافت بند

  • بند پلاستيكي ارتجاعي با قابليت تنظيم اندازه
  • نمايشگر ۱.۴ اينچي رنگي TFT لمسي خازني با رزولوشن ۳۲۰ در ۱۰۶ پيكسل
  • بلوتوث 4 ميكروفون و موتور ويبره
  • سنسورهاي سنجش ضربان قلب اپتيكال، شتاب‌سنج، ژيرومتر، جي‌پي‌اس، سنسور نور، سنسور UV، سنجش دماي بدن، سنسور خازني و سنسور GSR يا پاسخ برقي پوست
  • سازگار با  iOS 7.1، ويندوز فون 8.1 و اندرويد 4.3 به بالا
  • ۲ باتري ۱۰۰ ميلي‌امپرساعتي ليتيوم-يون با قابليت شارژدهي تا ۴۸ ساعت در استفاده معمولي و زمان شارژ كمتر از ۱.۵ ساعت
  • ضد لك و ضد گردوغبار
  • ارزش در بازار ايران: ۱٫۲۰۰٬۰۰۰ تومان
مرجع متخصصين ايران microsoft-band-parts

مايكروسافت از يك صفحه‌ي نمايش رنگي OLED تخت بصورت عرضي روي اين دست‌بند استفاده كرده است. اين صفحه‌ي نمايش برخلاف گير فيت اس سامسونگ خميده نيست و از اين رو در بالاي دست‌بند گسترده شده و استفاده‌ي طولاني مدت از آن كمي منجر به اذيت شدن دست مي‌شود، اما ظاهر آن زيبا و مدرن است. روي همين صفحه‌ي نمايش اعلانيه‌هاي مربوط به رايانامه‌ها و پيام‌هاي دريافتي نمايش داده مي‌شود كه مي‌توان با لمس و كشيدن بين منوها جلو و عقب رفت. در لبه‌ي صفحه‌ي نمايش دو كليد فيزيكي تعبيه شده كه يكي از كليد‌ها براي خاموش و روشن كردن صفحه‌ي نمايش و ديگري براي فعال كردن قابليت‌هاي خاص ورزشي و كنترل فعاليت بدن به كار مي‌رود.

مايكروسافت براي شارژ ساعت‌هوشمند خود از يك شارژر مغناطيسي استفاده كرده كه البته با نمونه‌هاي مورد استفاده در محصولاتي چون مك‌بوك يا سرفيس‌پرو مايكروسافت متفاوت است.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

روكش پلاستيكي مورد استفاده روي صفحه‌ي نمايش، خط و خش پذير است و پس از مدتي استفاده بر روي آن خط و خش مي‌افتد كه براي يك دست بند هوشمند سلامتي با متخصصد در شرايطي همچون فعاليت‌هاي ورزشي اصلا مناسب نيست. يكي ديگر از نقاط ضعف اين دست‌بند سلامتي، ضد آب نبودن آن است كه براي گجتي با اين متخصصد يك نقطه‌ي ضعف بزرگ محسوب مي‌شود.

نحوه راه‌اندازي

مهم‌ترين مزيت دستبند هوشمند مايكروسافت، همراهي جامع و كامل آن از پلتفرم‌هاي مختلف است. دست‌بند مايكروسافت را مي‌توان با استفاده از انواع موبايل‌هاي‌هوشمند ويندوزفوني، iOS و اندرويد استفاده كرد. براي ارتباط دست‌بند مايكروسافت كافي است اپليكيشن اندرويد، ويندوزفون يا iOS اين دست‌بند را روي موبايل‌هوشمند نصب كرد. مايكروسافت در اين اپليكيشن نيز از الگوي طراحي اپليكيشن‌هاي ويندوزفون استفاده كرده و شاهد نمايش منوي ساده‌اي هستيم كه گزينه‌هايي نظير Steps Taken ،Calorie Goal ،Miles Walked و Sleep Taken را در خود جاي داده است تا بتوانيد به اطلاعاتي نظير كالري سوزانده شده، مسافت طي شده، گام‌هاي برداشته شده، وضعيت خواب، ضربان قلب و غيره را مشاهده كنيد.

براي اتصال دست‌بند كافي است تا آن را روشن كرده و در موبايل‌هوشمندتان اپليكيشن مورد انديشه متخصصين را اجرا كنيد. با روشن شدن بلوتوث موبايل‌هوشمند از متخصص درخواست مي‌كند تا دست‌بند خود را از ميان گزينه‌هاي نمايش داده شده برگزيند. پس از انتخاب نام مورد انديشه متخصصين، مايكروسافت‌بند با موبايل‌هوشمند جفت مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

براي جفت كردن مايكروسافت بند با موبايل‌هوشمند خود بايد ابتدا دست‌بند هوشمند را روشن كنيد كه اين امر از طريق فشار دادن كليد پاور يا همان كليدي كه صفحه‌ي نمايش دست بند را روشن مي‌كند، ميسر مي‌شود. پس از نصب كردن اپليكيشن مربوط در موبايل‌هوشمند خود، كافي است تا با وارد كردن اطلاعات حساب متخصصي مايكروسافت خود، وارد اكانت شويد. سپس به تنظيمات بلوتوث موبايل‌هوشمند رفته و نام مايكروسافت‌بند را از ليست ابزار‌هاي بلوتوثي كه در موبايل يافته، انتخاب كنيد. با مقايسه پين نمايش داده شده و اطمينان از صحت آن، پنجره‌ي باز  شده را تاييد كنيد كه در اين حالت بصورت خودكار اپليكيشن باز شده و در واقع دست‌بند‌هوشمند با موبايل جفت مي‌شود.

نرم افزار

بند سلامتي مايكروسافت مي‌تواند با هر سه سيستم عامل اندرويد، iOS و ويندوزفون كار كند. همين موضوع يكي از بزرگترين امكانات بند مايكروسافت در مقايسه با ديگر رقيبان است.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

براي استفاده كامل از اين بند سلامتي بايد اپليكيشن مخصوص سلامتي كه مايكروسافت توسعه داده را بر روي موبايل هوشمند يا تبلت خود نصب كنيد تا با همگام سازي تمام اطلاعات مربوط به سلامتي در دستگاه شما ثبت و بايگاني شود. هم‌اكنون مي‌توان اين اپليكيشن‌ را از استور‌ پلتفرم‌هاي مختلف ويندوزفون، iOS و اندرويد (نيازمند اندرويد ۴.۳ و بالا و بلوتوث نسخه ۴.۰) دانلود و نصب كرد. تجربه‌ي كار با اين اپليكيشن در سيستم‌عامل‌هاي مختلف بسيار شبيه به يكديگر است و تنها تفاوت بزرگ همراهي كورتانا در سيستم عامل مايكروسافت است.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

با بند سلامتي مايكروسافت شما مي‌توانيد خلاصه‌اي از فرآيند خواب، قدم‌هايي كه در طول پياده روي برداشته‌ايد، تمرين‌ها و كالري سوزانده شده اطلاع پيدا كنيد. محيطي كه مايكروسافت براي تعامل با اين گجت طراحي كرده شبيه مترو در ويندوز است و شما با تپ كردن بر روي هر كدام از كاشي‌ها مي‌توانيد اطلاعات بيشتري را درباره آن بخش بيابيد. كاشي‌ها تنها به سمت راست و چپ حركت مي‌كنند و براي تعامل بيشتر بايد دو دكمه تعبيه شده در كنار بند را فشار دهيد. مايكروسافت مي‌توانست بند خود را كاملا بر اساس لمس كردن سفارشي كند و استفاده از دكمه‌هاي فيزيكي را به دلايلي كه در بخش سخت‌افزار شرح خواهيم داد، كنار بگذارد.

اپليكيشن مخصوص مايكروسافت تنها به اطلاعات خود اكتفا نمي‌كند و با دريافت اطلاعات از منابع جانبي مثل MyFitnessPal و RunKeeper اطلاعات كاملي از فعاليت‌هاي شما را گردآوري مي‌كند تا بدين ترتيب با ارائه آمار و ارقام در فواصل زماني مشخص در بهبود و تناسب اندام به شما كمك كرده باشد. اين اپليكيشن حتي مي‌تواند زماني كه شما پس از يك تمرين ورزشي نياز داريد (زمان ريكاوري) را اعلام كند كه البته گاهي اوقات زماني بسيار زياد را در انديشه متخصصين مي‌گيرد! در رابط متخصصي بند سلامتي مايكروسافت امكان شخصي سازي كاشي‌ها و قراردادن موارد پر استفاده در صفحه اصلي وجود دارد. تنظيم رنگ رابط متخصصي و تغيير قالب رابط گرافيكي اين بند از طريق موبايل موبايل شما نيز امكان پذير است.

مرجع متخصصين ايران microsoft-band-gif

سنسور‌ها با دقت و سرعت بسياري زيادي كار خود را انجام مي‌دهند. براي مثال سنسور ماورابنفش زماني كه متوجه قرارگيري شما در زير نور آفتاب مي‌شود، فورا پيغام هشداري ارسال مي‌كند تا شما كرم ضد آفتاب بر روي پوست خود استفاده كنيد. سنسور GPS زماني كه متوجه نزديك شدن شما به يك فروشگاه شود، به شما يادآوري مي‌كند تا وسيله‌اي كه لازم داشتيد را خريد كنيد. سنسور ضربان قلب حتي مي‌تواند افزايش سطح اضطراب شما را حس كند و مواردي كه ممكن است اضطراب شما را پيش از ديدار با رئيس‌تان كاهش دهد، پيشنهاد كند.

امكانات بند سلامتي مايكروسافت تنها به شمردن تعداد قدم‌هاي برداشته شده محدود نمي‌شود و اين بند قادر است تماس‌هاي ورودي، رايانامه‌ها، پيام‌هاي متني، پيغام‌هاي فيس‌بوك يا منشن‌هاي توييتر دريافت شده را به شما اطلاع دهد. در واقع بخش نرم‌افزاري اين بند سلامتي به شكلي مستقل طرح ريزي شده و شما مي‌توانيد بسياري از امكانات را از طريق همين گجت كوچك بسته شده بر روي مچ دست خود كنترل كنيد.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

نكته‌اي كه در اينجا لازم به ذكر است همگام نبودن كامل اين بند با موبايل‌هاي هوشمند است. اگر شما از دستگاه‌اي با پلتفرم اندرويد يا iOS استفاده كنيد، در زمان دريافت يك اعلان بر روي مچ دست خود، ديگر نمي‌توانيد از آن خلاص شويد. حتي بعد از اينكه آن پيام يا اعلان را در موبايل خود پاك كرديد، بند سلامتي شما آن اعلان را خوانده نشده اعلام مي‌كند. با استفاده از يك دستگاه مبتني بر ويندوزفون سينك كامل بين دو دستگاه اتفاق مي‌افتد و اين اشكال وجود نخواهد داشت. جواب دادن به پيام‌‌ها و اعلان‌ها تنها با اتصال به كورتانا ميسر است و اين امكان نيز تا به حال تنها براي پيام‌هاي متني و رايانامه‌ها محدود شده است.

اشكال مهم ديگر مايكروسافت بند عدم همراهي از زبان فارسي است و متون نامه‌ها يا پيغام‌هاي فارسي بصورت علامت سوال نمايش داده مي‌شوند. شايد اين اشكال در آينده و از طريق بسته‌ي بروز رساني يا هك‌هاي غير رسمي رفع شود.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

مايكروسافت در همكاري با برندهاي تناسب اندام شناخته شده همچون Gold’s Gym و Shape Magazine ويژگي جديدي را با نام Guided Workouts براي بند سلامتي خود تعريف كرده است كه در آن شما قادر خواهيد بود تا برنامه هاي ورزشي خاص مد انديشه متخصصين خود را به رايگان دانلود كنيد و آنها را در خانه و باشگاه بكار گيريد. تب Find a Workout در اپليكيشن Health تمام تمرينات در دسترس را در خود جاي مي دهد كه مي توانيد به دسته بندي آنها بپردازيد. اين تمرينات داراي سطح درجه بندي بر اساس سختي و آساني و مدت زمان مشخص هستند. دستبند بوسيله صفحه نمايش خود، به راهنمايي انجام تمرين‌ها مي پردازد و با شمارش حركت تمريني شما مشغول گرديده و زمان‌هاي انجام تمرين و استراحت را نيز با شمارش زماني به متخصص نشان مي‌دهد.

سخت افزار

عرض كم و طول بزرگِ صفحه نمايش باعث شده تا  دستند سلامتي مايكروسافت از انحناي كمي برخوردار باشد. همين موضوع قرارگيري دستبند بر روي دست را با اشكال مواجه كرده است. همچنين روشن كردن ساعت با استفاده از دكمه  آزار دهنده است و احتمالا در دراز مدت باعث آسيب وارد شدن به اين دكمه مي‌شود. در بسياري از شرايط مجبور هستيد براي انجام دستور نهايي دكمه‌ي فيزيكي را فشار دهيد و اين در حالي است كه انجام آن كار با لمس صفحه به مراتب راحت‌تر خواهد بود. سنسور سنجش نور محيط در اين بند سلامتي هميشه روشن است و همين موضوع باعث تخليه سريع باتري شده است.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

دستبند سلامتي مايكروسافت از سنسور‌هاي متعددي در درون خود برخوردار است كه يكي از آن‌ها GPS است. نمايشگر ۱.۴ اينچي اين محصول بسيار شفاف و روشن است و در زير نور آفتاب نيز خوانايي خود را از دست نمي‌دهد. راستش را بخواهيد بند سلامتي مايكروسافت به طور كلي از ارگونومي مناسبي بهره نبرده و شيوه طراحي نمايشگر داخلي و بيروني به شكلي است كه احتمال خراشيدگي را بسيار زياد مي‌كند.

زماني كه شما بند سلامتي ساخت مايكروسافت را از زمين بلند مي‌كنيد يا تغييري در ارتفاع آن به وجود مي‌آوريد، برخلاف ديگر بند‌هاي سلامتي رقيب، نمايشگر به صورت خودكار روشن نمي‌شود. مايكروسافت در انتخاب بند مناسب براي اين محصول نيز دقت نكرده و تنها پس از چند روز استفاده، خط و خش‌هايي در بند پلاستيكي اين گجت نمايان مي‌شود. بند مايكروسافت ضدآب نيست و در زمان شستن ظرف و حمام كردن بايد حتما آن را از دست خود خارج كنيد.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

سنسور‌هايي كه در اين بند سلامتي به كار رفته‌اند بسيار متنوع و كارآمد هستند؛ براي مثال مي‌توان GPS، شتاب سنج، ژيروسكوپ، سنسور سنجش درجه‌‌ي حرارت پوست، نور فرابنفش، سنجش نور محيط، سنجش ضربان قلب و ميكروفون را نام برد. تعداد اين سنسور‌ها حتي به اين مواردي كه ذكر شد ختم نمي‌شود، بنابراين شايد اگر مايكروسافت از تعداد اين سنسور‌ها مي‌كاست بند سلامتي با ظاهري كوچكتر و با قرارگيري راحت‌تر بر روي دست ساخته مي‌شد.

فضا براي بهبود بند سلامتي تازه از راه رسيده مايكروسافت بسيار زياد است. اين كمپاني حتي با خدمت گرفتن اين همه تجهيزات الكترونيكي در يك بند سلامتي، باز هم مي‌تواند نسخه‌هاي آينده را بهبود بخشد.

عمر باتري

يكي از نقاط ضعف گجت‌هاي پوشيدني كنوني، نياز به شارژ اين گجت‌ها در بازه‌ي زماني كوتاه مدت است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مايكروسافت اين دست‌بند هوشمند را مي‌توان با يك بار شارژ كردن تا ۴۸ ساعت مورد استفاده قرار داد كه البته اين موضوع بستگي به نحوه‌ي استفاده از مايكروسافت‌بند دارد. اين دستبند هوشمند از دو باتري ۱۰۰ ميلي‌آمپرساعتي ليتيوم-يون بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

در صورتي كه مايكروسافت بند را بصورت روزانه با جي‌پي‌اس روشن براي ورزشي نيم ساعته مورد استفاده قرار دهيد، صحت ادعاي مايكروسافت را درك خواهيد كرد. در صورتي كه هميشه سنسور جي‌پي‌اس روشن باشد، حدود ۵ تا ۶ ساعت از ميزان عمر باتري كاسته مي‌شود.

در صورتي كه از مايكروسافت‌بند بصورت مداوم در فعاليت‌هاي ورزشي استفاده كنيد، عمر باتري بصورت تصاعدي كاهش خواهد يافت. اما اگر از اين ساعت هر روز براي ساعاتي محدود در فعاليت‌هاي ورزشي استفاده كنيد، زمان ارائه شده توسط مايكروسافت صحيح است.

باتري بند سلامتي مايكروسافت به راحتي تا دو روز كامل دوام مي‌آورد اما اين مقدار در زماني كه GPS را دائم فعال نگه داريد، بسيار كاهش پيدا مي‌كند. از باتري يك بند سلامتي انتظار داريم بيشتر از ساعت‌هاي هوشمند دوام آورد اما دستگاه ساخته شده توسط مايكروسافت براي اينكه بتواند نقش پيگير كننده سلامتي و تناسب اندام شما را دنبال كند، تنها دو روز با باتري كار خواهد كرد و بايد دوباره آن را شارژ كنيد. از انديشه متخصصين ما عمر باتري اين دستگاه مي‌توانست همچون رقباي خود تا حداقل ۵ روز دوام بياورد كه متاسفانه اينطور نيست.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت بند

يكي از نكات جالب توجه در مورد مصرف باتري در مايكروسافت بند، سنجش ميزان انرژي مورد انديشه متخصصين براي فعاليت انتخاب شده با درصد باتري باقي مانده است. براي مثال در صورتي بخواهيد فعاليتي ورزشي را با استفاده از دست بند  آغاز كنيد، مايكروسافت‌بند ميزان باتري باقي مانده را با طول فعاليت متخصص سنجيده و درصورتي كه ميزان باتري باقي مانده كافي نباشد، اخطار مي‌دهد. براي كاهش مصرف ميزان انرژي مي‌توان برخي از قابليت‌هاي دست‌بند هوشمند را چون GPS، فعال كردن حالت هواپيما، غيرفعال كردن سنسور ضربان سنج و كاهش نور  صفحه‌ي نمايش اشاره كرد كه مي‌تواند طول عمر باتري را افزايش دهد.

جمع‌بندي

دستبند هوشمند مايكروسافت يك ابزار متخصصدي است كه مي‌تواند نقش ساعت و دستبند هوشمند سلامتي را ايفا كند. اين ساعت از طراحي ساده و شيكي بهره مي‌برد اما مستطيلي بودن صفحه نمايش آن باعث مي‌شود تا در استفاده دراز مدت كمي احساسي ناراحتي كنيد. اين دستبند سلامت از سنسورهاي متنوعي بهره برده تا از سنجش ضربان قلب تا ميزان خواب، دماي پوست، ميزان نور فرابنفش و غيره را در اختيارتان قرار دهد. متاسفانه اين دستبند از زبان فارسي همراهي نمي‌كند و بدنه‌ي آن نيز خط و خش پذير است.

مرجع متخصصين ايران دستبند سلامت مايكروسافت

نقاط قوت

  • طراحي ساده  و زيبا
  • سنسورهاي متنوع و كارآمد
  • اپليكيشن كارآمد با ارائه آمار كامل
  • صفحه نمايش با كيفيت
  • همراهي از پلتفرم‌هاي مختلف

نقاط ضعف

  • ضد آب نبودن و خط و خش پذيري دستگاه
  • نبود همراهي از زبان فارسي

در تهيه اين مقاله حسين خليلي صفا، امين فيض‌پور، سيامك احدي و مهدي يوسف‌نژاد مشاركت كردند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات