هرآنچه بايد درباره تلويزيون اينستاگرام يا IGTV بدانيد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سرانجام امكان ارسال ويديوهاي يك ساعته به اينستاگرام اضافه شد. در اين مقاله شما را به طور كامل با اين قابليت و روش ارسال ويديوهاي طولاني آشنا خواهيم كرد.
تبليغات

چند وقت پيش اينستاگرام به طور رسمي اعلام كرد كه قرار است محدوديت زماني ويديوهاي خود را به ۶۰ دقيقه برساند تا اين شبكه اجتماعي، به رقيبي قدرتمند براي يوتيوب تبديل شود. سرنجام طبق وعده اينستاگرام اين اتفاق رخ داد، اما نه آنطور كه انتظار آن را داشتيم. در اين مقاله شما را با پلت‌فرم IGtv آشنا خواهيم كرد.

هر آنچه بايد درباره IGTV بدانيد

مرجع متخصصين ايران

۱) اولين موضوعي كه بايد در رابطه با IGtv بدانيد اين است كه با اين قابليت، شما ‌مي‌توانيد ويديوهايي از ۱۵ ثانيه تا ۱ ساعت در اينستاگرام خود آپلود كنيد. اما نكته‌اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه محدوديت ۶۰ دقيقه‌اي تنها براي اكانت‌هاي تاييد شده يا پرطرفدار است و اگر شما يك پيج شخصي با فالورهاي كم داريد، اين محدوديت براي شما تنها ۵ يا ۱۰ دقيقه خواهد بود.

۲) دومين موضوع مهم اين است كه پست‌هايي كه تحت پلت‌فرم IGtv منتشر مي‌شوند، در بخشي جداگانه در دسترس متخصصان خواهند بود. به اين معنا كه ويديوهاي طولاني تر از ۱ دقيقه، در صفحه پست‌ها يا استوري‌هاي شما به نمايش درنخواهند آمد؛ بلكه بخش جديدي با عنوان IGtv، به رديف هايلايت‌ها اضافه خواهد شد كه متخصصان بايد با لمس آن، به كانال تلويزيوني شما مراجعه كنند و در آن بخش، ويديوهاي شما را تماشا كنند. همچنين اگر طرفدار پروپاقرص IGTV باشيد نيز مي‌توانيد با نصب اپليكيشن مستقل IGTV، تنها به ويديوهاي طولاني مدتي كه توسط Followingهاي شما منتشر شده‌اند دسترسي داشته باشيد.

۳) سومين نكته مهم در رابطه با ابعاد ويديو است. با وجود آنكه اينستاگرام از پلت‌فرم IGtv به عنوان رقيبي براي يوتيوب نام برده، شما در اين شبكه فقط مي‌توانيد ويديوهاي عمودي با نسبت تصوير ۹:۱۶ (مانند استوري‌ها) منتشر كنيد كه مطمئنا توليدكنندگان محتواي ويديويي را با محدوديت مواجه خواهد كرد. اما از آنجايي كه اين ويديوها قرار است در موبايل اجرا شوند، اينستاگرام تصميم گرفته است تا نسبت تصويري مشابه با استوري‌ها را براي اين بخش در انديشه متخصصين بگيرد تا متخصصان از تماشاي تمام صفحه ويديوها لذت ببرند.

روش و شرايط ارسال ويديو در IGTV

مرجع متخصصين ايران

براي آنكه ويديويي با مدت زمان بيش از ۱ دقيقه ارسال كنيد بايد ابتدا در IGTV يك كانال ايجاد كنيد. براي اين كار كافيست تا با لمس آيكون IGTV در صفحه اصلي اينستاگرام (كنار آيكون دايركت) يا نصب اپليكيشن مستقل IGTV به پروفايل خود رفته و گزينه ايجاد كانال را انتخاب كنيد. به همين سادگي كانال شما در تلويزيون اينستاگرام ايجاد شده و گزينه Upload Video در اختيار شما قرار خواهد گرفت. شما با استفاده از اين گزينه، يا استفاده از نسخه تحت وب اينستاگرام (مراجعه به پروفايل و تب IGTV) مي‌توانيد ويديوهايي با زمان طولاني در اكانت خود آپلود كنيد. اگر زمان ويديو زير ۱۰دقيقه باشد محدوديت حجم ۶۵۰ مگابايت، و اگر بالاي ۱۰ دقيقه باشد، محدوديت حجم ۵.۴ گيگابايت خواهد بود.

در رابطه با شرايط ويديوي مورد انديشه متخصصين نيز بايد دقت كنيد كه ويديو بايد با فرمت Mp4 و در ابعاد ۱۶:۹ (مانند استوري‌ها) باشد؛ در غير اين صورت ويديوي شما قابل آپلود نخواهد بود. شما براي ارسال ويديوهاي عريض خود مي‌توانيد با كمك اپليكيشن‌هاي NoCrop ويديوي مورد انديشه متخصصين را با اضافه كردن حاشيه در بالا و پايين به سايز مورد انديشه متخصصين تبديل كنيد، و همچنين مي‌توانيد با چرخاندن نود درجه ويديو، آن را به سادگي به سايز ۱۶:۹ تبديل كرده و آپلود كنيد.

روش و شرايط تماشاي IGTV

مرجع متخصصين ايران

خوشبختانه براي تماشاي ويديوهاي بلند مدت در اينستاگرام نياز به پيش‌شرايط خاصي نيست. تنها بايد منتظر بمانيد تا آيكون IGTV به نوار بالاي اينستاگرام (كنار آيكون دايركت) اضافه شود تا با لمس آن، به مجموعه‌اي از ويديوهاي بلندمدت از فالويينگ‌ها و همچنين ديگر افراد محبوب دسترسي داشته باشيد. علاوه بر اين مي‌توانيد با مراجعه به پروفايل افراد در اينستاگرام، روي آيكون IGTV كه در كنار استوري‌هاي هايلايت‌شده‌ي آن‌ها قرار دارد (به شرط فعال بودن IGTV آن‌ها)، به ويديوهاي بلند مدت آن شخص دسترسي داشته باشيد.

افرادي كه اين قابليت هنوز براي آن‌ها فعال نشده، يا تمايل دارند ويديوهاي بلندمدت را در يك مجموعه متمركز مشاهده كنند مي‌توانند اپليكيشن مستقل IGTV را از پلي‌استور يا اپ‌استور دانلود كنند و با ورود به برنامه، به اين ويديوها دسترسي داشته باشند. در اين اپليكيشن، خبري از پست‌ها و استوري‌ها نيست و تنها ويديوهاي بلند مربوط به افرادي كه فالو كرديد، يا پيج‌هاي محبوب اينستاگرام را مشاهده خواهيد كرد.

چه مقدار حجم براي تماشاي IGTV لازم است؟

مرجع متخصصين ايران

امروز به محض فعال شدن اين ويژگي، اقدام به آپلود اولين ويديو در تلويزيون اينستاگرامي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران كرديم. ويديويي كه در IGTV آپلود كرديم مربوط به مطالعه ويديويي Google Pixel ۲ XL به مدت ۸ دقيقه بود كه داراي كيفيت ۲۴۰p و حجم ۶۰ مگابايت بود. بعد از آپلود، در آزمايشي كه به كمك اپليكيشن Data Manager انجام داديم، تماشاي يك دقيقه از اين ويديو، حدودا ۴ مگابايت حجم مصرف كرد. طبيعتا اين مقدار، بنابر كيفيت ويديوي آپلود شده ممكن است متفاوت باشد؛ اما چيزي كه مشخص است، پرمصرف بودن IGTV است كه احتمالا باب ميل متخصصاني كه دغدغه حجم دارند نخواهد بود.

ويديوي رسمي اينستاگرام براي معرفي IGTV

A post shared by Zoomit - اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران (@myzoomit) on Jun ۲۰, ۲۰۱۸ at ۱۱:۵۴pm PDT

دانلود اپليكيشن IGTV

پلي‌استور اپ‌استور

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات