موفلين؛ حيوان خانگي رباتيك مجهز به هوش مصنوعي و ظاهري دوست‌داشتني

سه‌شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
موفلين رباتي شبيه به حيوانات خانگي است كه بسيار دوست‌داشتني به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. اين ربات از هوش مصنوعي استفاده مي‌كند تا رفتارهاي واقع‌گرايانه‌اي بروز دهد.
تبليغات

نمايشگاه CES همه‌ساله ميزبان انواع ربات‌ها و گجت‌هاي متنوعي مي‌شود كه از هوش مصنوعي استفاده مي‌كنند و برخي از آن‌ها ظاهري دوست‌داشتني دارند. براساس گزارش خبرگزاري انگجت، در مراسم امسال رونمايي موفلين (Moflin) را شاهد بوديم. موفلين رباتي است كه شبيه به حيوانات خانگي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد و از فناوري هوش مصنوعي استفاده مي‌كند.

موفلين همچون بسياري از محصولات اين‌چنيني كه در CES رونمايي مي‌شوند، از توانايي‌هاي احساسي برخوردار است و مي‌تواند ياد بگيرد. موفلين در ابتدا ايده‌اي اوليه بود كه ايده‌پرداز آن براي جمع‌آوري بودجه پويشي در كيك‌ استارتر ايجاد كرد. مطالعه‌ها نشان مي‌دهد مردم ۶۰۰،۰۰۰ دلار به اين پروژه كمك كرده‌اند تا موفلين از حالت مفهومي دربيايد و به مرحله‌ي توليد برسد.

به‌گفته‌ي Vanguard Industries، شركت توليدكننده‌‌ي موفلين، احساسات اين مخلوق در گذر زمان همچون حيواني واقعي تكامل پيدا مي‌كند. به‌طور مشخص‌تر، موفلين مي‌تواند انواع احساسات نظير هيجان‌زدگي و آرامش و حالت عادي را از خود بروز دهد و بسته به شرايط در بين اين حالت‌ها جابه‌جا شود. همچنين، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد موفلين به‌حدي هوشمند است كه بتواند افرادي را از يكديگر تشخيص دهد كه در حال تعامل با او هستند. سپس به هر فردي ازطريق برخي صداها و حركت‌ها به‌طورمتفاوت واكنش نشان مي‌دهد. 

موفلين را مي‌توانيم حيواني خانگي براي عصر مدرن خطاب كنيم. Vanguard Industries سعي كرده است موفلين را تاحدممكن واقع‌گرايانه نشان دهد؛ به‌همين‌دليل، فرايند شارژ آن با كابل انجام نمي‌شود. به‌جاي شارژ سيمي، موفلين به محفظه‌اي تخم‌‌مرغي‌شكل با فناوري شارژ بي‌سيم متكي است. درواقع هر زمان موفلين درون محفظه‌ي مذكور قرار گيرد، باتري‌اش شارژ مي‌شود. موفلين هنگام حضور در محفظه‌ي شارژ برخي حركات و صداهاي آرام از خود بروز مي‌دهد تا فكر كنيد همچون حيواني خانگي خوابيده است.

اين ربات ميكروفون هم دارد تا با آن بتواند صدايتان را بشنود و به شما واكنش نشان دهد. همچنين، با بلوتوث به اپليكيشن موبايلي متصل مي‌شود. در‌حال‌حاضر، دقيقا مشخص نشده است كه اپليكيشن موبايلي موفلين چه تنظيماتي را شامل مي‌شود. موفلين پوشش ‌تعويض‌شدني ‌خزدار (در دو نسخه با رنگ‌هاي قهوه‌اي يا نقره‌اي) دارد كه  هر چند وقت‌ يك ‌بار بايد آن را شست‌و‌شو دهيد. باتري‌هاي موجود در موفلين نيز ‌تعويض‌شدني هستند.

درصورتي‌كه موفلين انديشه متخصصين شما را جلب كرده است، مي‌توانيد در كيك‌استارتر با پرداخت ۴۰۰ دلار تهيه‌اش كنيد. اين حيوان خانگي رباتيك تابستان امسال عرضه خواهد شد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات