شناخت و نحوه ترك كردن عادت هاي بد ذهني

چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
قوي شدن نيازمند تمرين كردن و پرورش دادن ذهن است. انجام دادن اين كار تنها زماني موثر است كه با ترك كردن عادت‌هاي بد ذهني همراه باشد.
تبليغات
مقاله‌هاي مرتبط:

ترك كردن عادت‌هاي بد نيازمند اراده‌ي قوي و تلاش‌هاي سخت و زياد است. شايد شما هم شنيده باشيد كه براي رسيدن به موفقيت بايد روي نقاط قوت خود تمركز كنيد؛ اما انجام اين كار كافي نيست. تمركز كردن روي عادات خوب بايد با تلاش براي ترك عادات بد همراه باشد. به‌عنوان مثال زماني كه به يك متخصص تغذيه مراجعه كنيد او به شما خواهد گفت كه براي كاهش وزن بايد بيشتر سبزيجات بخوريد و مصرف غذاهاي مضر را به حداقل برسانيد. تقويت قدرت ذهني هم علاوه بر تمرين كردن روي عادات خوب نيازمند ترك كردن عادت‌هاي بد است. ما معمولا هنگام طي كردن مسير زندگي يك پايمان را روي پدال گاز و پاي ديگر را روي پدال ترمز فشار مي‌دهيم؛ اما از بين بردن عادات بد ذهني مانند اين است كه پايمان را از روي پدال ترمز برداريم. براي ترك كردن اين عادت بايد ابتدا آن‌ها را به خوبي بشناسيم. در ادامه اين مقاله اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ۱۳ مورد از آن‌ها را به شما معرفي خواهيم كرد.

مرجع متخصصين ايران wasting time

۱- هدر دادن زمان با تاسف خوردن

احساس غم و ناراحتي يكي از مراحل فرآيند درمان است. اما تاسف خوردن براي خودتان باعث مي‌شود تا سختي‌ها و اشكالات بيش از پيش بزرگ جلوه كنند. تا حدي كه شايد نتوانيد حتي خودتان را از اين وضعيت نجات دهيد.

۲- تحت تاثير حرف‌هاي ديگران بودن

به هيچ‌كس اجازه ندهيد كه كاري كند تا شما در مورد خودتان احساس بدي داشته باشيد. اين كار باعث مي‌شود تا آن‌ها بتوانند قدرت احساسات شما را در دست بگيرند. بايد بدانيد كه طرز تفكر، احساسات و رفتار شما بايد تحت كنترل خود شما باشند.

۳- هراس داشتن از ايجاد تغيير

تغيير كردن ترسناك است. زيرا هيچ ضمانتي وجود ندارد كه ايجاد تغيير در شيوه زندگي بتواند زندگي شما را بهبود ببخشد. اما ترسيدن مانع از رشد و قوي شدن شما مي‌شود. دنيا در حال تغيير كردن است و موفقيت شما به توانايي‌تان براي تغيير كردن بستگي دارد.

مرجع متخصصين ايران focusing

۴- تمركز كردن روي موضوعات غيرمهم

زمان و انرژي منابع محدودي هستند بنابراين بايد روي مسائل قابل‌كنترل گذاشته شوند. شما نمي‌توانيد جلوي طوفان را بگيريد؛ اما مي‌توانيد خودتان را براي روبه‌رو شدن با آن آماده كنيد.

۵- راضي نگه داشتن ديگران

همان‌طور كه شما نبايد احساسات ديگران را كنترل كنيد آن‌ها هم نبايد در زندگي شما دخالت كنند. شما وظيفه نداريد كه ديگران را از خودتان راضي نگهداريد. درواقع اين كار باعث مي‌شود تا ارزش شما و كارهايتان وابسته به انديشه متخصصين ديگران باشد.

۶- ريسك نكردن

اينكه انجام برخي كارها براي شما ترسناك است به معناي خطرناك بودن آن‌ها نيست. احساسات خود را با استفاده از منطق متعادل نگهداريد تا بتوانيد ريسك‌ها را ارزيابي كنيد. ريسك كردن باعث افزايش توانمندي‌هاي شما مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران thinking

۷- فكر كردن به گذشته

 تامل كردن در اتفاقات زمان گذشته كار درستي است اما غرق شدن در آن مانع از پيشرفت شما مي‌شود. شما نمي‌توانيد گذشته را تغيير دهيد. بنابراين در زمان حال زندگي كنيد و براي بهبود اوضاع تلاش كنيد.

۸- تكرار كردن اشتباهات

انرژي خود را روي يادگرفتن از اشتباهات بگذاريد. آن‌ها را بپذيريد و سعي كنيد در آينده بهتر عمل كنيد.

۹- خوشحال نشدن از موفقيت ديگران

 مقايسه كردن خودتان با ديگران احساس خشم را در شما تشديد مي‌كند. و به مرور زمان تبديل به تند رفتاري مي‌شود. تنها شخصي كه شما بايد خودتان را با آن مقايسه كنيد، انساني است كه ديروز بوده‌ايد.

۱۰- نااميد شدن بعد از اولين شكست

شكست خوردن به معناي تلاش كردن شما براي از بين بردن محدوديت است. اينكه يك بار شكست بخوريد به معناي بازنده بودن شما نيست. از آگاهي خود استفاده كنيد و شكست‌ها را به شانسي براي موفقيت تبديل كنيد.

مرجع متخصصين ايران thinking alone

۱۱- ترسيدن از تنهايي

در دنيايي كه با سرعت زياد رو به جلو حركت مي‌كند تنها شدن يك كار چالش برانگيز است. اما سعي كنيد هرازگاهي با خودتان خلوت كنيد و ببينيد كه چه توقعاتي از زندگي خودتان داريد. سپس براي پيشرفت خودتان برنامه‌ريزي كنيد.

۱۲- احساس طلبكار بودن از ديگران

براي به‌دست آوردن بايد ابتدا بخشندگي را ياد بگيريد. دنيا هيچ چيزي را به شما بدهكار نيست. اگر اين طرز تفكر طلبكارانه را در خودتان پرورش دهيد، تبديل به مسافري در مسير زندگي خودتان مي‌شويد نه راننده آن.

۱۳- سريع به نتيجه رسيدن

اگرچه امروزه تكنولوژي كارها را راحت‌تر كرده است؛ اما تغييرات واقعي زمان مي‌برند. انتظار نداشته باشيد كه يك شبه به همه اهداف خود در زندگي برسيد. اين طرز تفكر انگيزه شما را از بين مي‌برد. به اهداف خودتان مانند دوي ماراتن نگاه كنيد و براي به نتيجه رسيدن به آن‌ها زمان دهيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز
تبليغات

هم انديشي ها

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات