آمازون براي تحويل كالاي مشتريان از ربات تحويل خودران استفاده مي‌كند

جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فروشگاه اينترنتي آمازون از ربات‌هاي خودران شش-چرخ براي تحويل كالا و بسته‌هاي مشتريان در واشنگتن استفاده مي‌كند.
تبليغات

آرزوهاي آمازون درباره‌ي ناوگان تحويل خودران به خوبي شناخته شده هستند؛ اما بخش بزرگي از شايعات در اطراف خدمات Prime Air كه براساس هواپيماهاي بدون سرنشين براي تحويل بسته‌ها ازطريق هوا بنيان‌گذاري شده‌اند، مي‌پيچد. اين شركت به‌تازگي آزمايش‌هايي را با استفاده از ربات‌هاي زميني آغاز كرده است كه با استفاده از ناوبري خودران براي رسيدن به مقصد نهايي، در محله‌هاي واشنگتن طي مسير مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران Amazon autonomous robot / ربات خودران آمازون

درحالي‌كه شايد ربات‌هاي زميني مانند پيك‌هاي خودران پرنده بدون سرنشين بسيار هيجان‌انگيز نباشند، اما آن‌ها در شرايط كنوني بسيار به واقعيت نزديك هستند. شايد سال‌هاي آينده ربات خودران تحويل بتواند جاي خود را در زندگي انسان‌ها باز كند و در ناوگان تحويل فروشگاه‌هاي بزرگ مورد استفاده قرار گيرد. اوايل ماه جاري پپسي تعداد از فروشنده‌هاي خودران خود را در دانشگاه كاليفرنيا معرفي كرد و چند روز پيش نيز Starship Technologies مدل آزمايشي از ربات خودران خود را در دانشگاه جورج ميسون ويرجينيا به نمايش گذاشت. اين ربات‌هاي ۶-چرخ در محوطه‌ي دانشگاه غذاي مشتريان را براي آن‌ها مي‌برند و تحويل مي‌دهند. 

مرجع متخصصين ايران

ربات تمام الكتريكي و خودران آمازون به نام Scout، ظاهري بسيار شبيه به ربات Starship دارد. اين ربات نيز داراي شش چرخ و به اندازه‌ي يك كولر بزرگ است و با سرعت پياده‌روي انسان حركت مي‌كند. اين ربات برقي مي‌تواند به‌طور كاملاً خودكار مسير تحويل كالا كه به آن داده شده را دنبال كند و طبق گفته‌هاي آمازون قادر است به‌راحتي از كنار حيوانات خانگي، عابران پياده و ساير موانعي كه ممكن است با آن‌ها مواجه شود، حركت خود را ادامه دهد.

مرجع متخصصين ايران Amazon autonomous robot / ربات خودران آمازون

۶ دستگاه از اين ربات‌هاي خودران در روزهاي آفتابي از دوشنبه تا جمعه در شهرستان اسنوهوميش واشنگتن براي تحويل بسته‌هاي مشتريان مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اگرچه اين ربات‌ها براي انجام امور به‌صورت خودران طراحي شده‌اند، اما در ابتدا يك متخصص آمازون همراه آن‌ها حضور خواهد داشت. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات