هيونداي از هواپيماي عمودپرواز براي تاكسي هوايي رونمايي كرد

سه‌شنبه ۱۷ دي ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اقدامي بي‌سابقه، گروه خودروسازي هيونداي و شركت خدمات تاكسي الكترونيك اوبر، اقدام به ساخت يك هواپيماي عمودپرواز (Vtol) در اندازه‌ي واقعي كردند.
تبليغات

نمايشگاه معمولا به معرفي جديدترين فناوري‌ها و محصولات در حوزه‌ي الكترونيك مي‌پردازد؛ اما با رشد صنايع مختلف طي سال‌هاي اخير، بسياري از خودروسازان نيز به حضور در آن علاقه‌مند شده‌اند. برندهاي كره‌اي هيونداي و كيا، از جمله شركت‌كنندگان فعال در CES سال‌هاي اخير بوده‌اند و براي نمايشگاه ۲۰۱۹، خبرساز شدند.

مرجع متخصصين ايران hyundai air taxi vtol

هيونداي يكي از خودروسازان مشهور دنيا است كه به هوانوردي و حمل‌و‌نقل عمومي نيز، علاقه نشان مي‌دهد. جديدترين دستاورد اين شركت، تاكسي هوايي عمومي (Urban Air Taxi) نام دارد كه البته، نمونه‌اي مفهومي در اندازه‌ي واقعي است. همكاري هيونداي و اوبر، علاوه‌بر صرفه‌جويي در هزينه‌هاي توليد تاكسي هوايي عمومي، بازاريابي و سودآوري براي آن‌را ساده‌تر خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران hyundai air taxi vtol

هدف از توليد تاكسي هوايي عمومي، محصولي فراتر از هواپيما و هلي‌كوپترهاي معمولي است تا بي‌نياز از باند پرواز و صداي گوشخراش ملخ‌ها به جابه‌جايي افراد، برفراز ترافيك شهري بپردازد. طرح نهايي، قابليت حمل ۵ سرنشين خواهد داشت و احتمالا، بدون راننده با فناوري خودران ساخته خواهد شد.

هيونداي براي طراحي پيشرانه‌ي محصول مفهومي خود، از هواپيماهاي تيلت‌روتور الهام گرفته است. با اين ترفند، هنگام بلندشدن از زمين، موتورهاي ملخي به سمت بالا كار مي‌كنند و پس از كسب ارتفاع، به سمت جلو تغيير زاويه مي‌دهند. ايده‌ي استفاده از تيلت روتور، ابتدا حدود سال‌هاي ۱۹۳۰ مطرح شد و اولين‌بار در سال ۱۹۶۶ با ساخت هواپيماي تحقيقاتي X-22 شركت بل (Bell) رنگ واقعيت گرفت. مشهورترين هوايپماي دنيا كه مجهز به تيلت روتور توليد شد، V-22 نام دارد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات