بي ام و: خودروي خودران INext سال ۲۰۲۱ معرفي مي شود

سه‌شنبه ۱۴ دي ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
همه‌ي نگاه‌ها به باواريا دوخته شده است؛ BMW قول معرفي خودروي خودران INext را تا سال ۲۰۲۱ داده است.
تبليغات

صنعت خودرو مانند هر كسب‌وكار بزرگ ديگري، از «پيروان» و «پيشروان و محرك‌ها» ايجاد شده است. پيروان گروهي‌ هستند كه ترجيح مي‌دهند صنعت، يك خط‌ مشي نهايي را پيش از همراه شدن با هر تحول جديد از راه رسيده، ترسيم كند. در مقابل، پيشروان كساني هستند كه حركت رو به جلوي صنعت را تعريف مي‌كنند. آن‌ها كساني‌ هستند كه مسير تجارت را ترسيم مي‌كنند و معمولاً بر هر كسي مقدم‌اند. BMW صلاحيت قرارگيري در دسته‌ي «پيشروان» را دارد، بيشتر به خاطر اينكه هيچ‌گاه از به خطر افتادن نام خود در جهت توسعه، هراسي نداشته است.

اين خودروساز آلماني با اعلان زمان‌بندي جهت ارائه‌ي خودروي خودران INext خود تا سال ۲۰۲۱، دوباره دست به چنين كاري زده است. همان‌گونه كه بسياري از شما مي‌دانيد، پروژه‌ي INext شركت BMW پيش‌تر به‌طور مبهم مورد اشاره قرار گرفته است. در اين لحظه چيز زيادي در مورد خودرو محرز نيست، غير از اينكه قرار است خودران باشد و اولين موج از خودروهايي باشد كه BMW قصد دارد در آينده توليد كند. آخرين خبرها از توسعه‌‌ي مذكور، زمان‌بندي آن است، چيزي كه BMW در خصوص آن فروتن بوده است. اما اكنون به‌طور رسمي  اعلام شده است كه INext قرار است تا سال ۲۰۲۱ ارائه شود، يا شايد يك سال پس از آنكه BMW خط توليد خود را تماماً الكتريكي كرد.

مرجع متخصصين ايران بي ام و INext

با اين هدف بلندمدت تعيين‌شده، بخش اشكال كار رسيدن به آنجا است. BMW مي‌گويد براي رسيدن به هدفش به‌خوبي مجهز است؛ عمدتاً به لطف تأسيسات تحقيق و توسعه‌ي خود در مونيخ، كه به‌عنوان مركز پروژه‌هاي الكتريكي، ارتباطي و خودكار عمل مي‌كند. هنگامي‌كه اين مجموعه با تمام توان فعاليت ‌كند، براي بيش از ۲۰۰۰ نفر ايجاد اشتغال خواهد كرد؛ صف بزرگي از افراد به ۶۰۰ متخصصي فعلي BMW افزوده خواهد شد، كه اغلب آن‌ها در حال حاضر روي نرم‌افزار رانندگي خودكار شركت كار مي‌كنند.

اطلاعات زيادي در خصوص پروژه‌ي iNext در دسترس نيست، اما گزارش شده است كه بسياري از فن‌آوري‌هاي آينده‌ي BMW مي‌تواند در اين خودرو استفاده شود، شامل سيستم HoloActive Touch (يك رابط بين راننده و وسيله‌ي نقليه است كه مانند يك صفحه نمايش لمسي مجازي عمل مي‌كند) كه خودروساز آلماني در سال ۲۰۱۷ در نمايشگاه بين‌المللي CES معرفي خواهد كرد. عمده‌ي كار اين نمايشگاه عرضه‌ي نوآوري‌ها در زمينه‌ي فناوري است. اين نمايشگاه در هفتم ژانويه‌ي هر سال (نوزدهم دي‌ماه) شروع به كار مي‌كند. محل كنوني اين نمايشگاه در لاس‌وگاس ايالت نوادا در ايالات متحده‌ي امريكا قرار دارد. اين نمايشگاه بازديد براي عموم ندارد و فقط با مجوز مي‌توان وارد آن شد. خوش‌بينانه منتظر باشيد، چراكه شروع فناوري طبق برنامه پيش مي‌رود.

در اين ميان حداقل مي‌توانيم انتظار داشته باشيم BMW يك ساختار كاري جديد در ميان كاركنان خود با هدف تركيب تخصص‌هاي معين در نواحي خاصي از توسعه برپا كند كه به نوبه‌ي خود مي‌تواند يك واكنش كارآمد‌تر و همكاري ميان اين تيم‌ها ايجاد كند.

داشتن برنامه‌اي جهت چگونگي روند توسعه‌ي خطوط توليد خودروهاي الكتريكي و خودروي خودران iNext، تنها در مورد شركتي به ثبات BMW معنا پيدا مي‌كند. در اين صورت، ديدن خودروساز در برپايي شالوده‌ي نقشه‌هايش نشانه‌ي‌ مثبتي از تحرك در داخل شركت است؛ خصوصاً هنگامي‌كه حركت‌هاي مشابهي را كه در اين صنعت در حال رخ دادن هستند، در انديشه متخصصين بگيريد.

حقيقت امر آن است كه توسعه‌ي فناوري خودروي خودران، يك مسابقه به معناي اخص كلمه است. هيچ كس به اين مسئله معترف نيست، زيرا احتمال بيشتري وجود دارد كه آن‌ها تا زماني كه در اين وادي تبديل به بهترين نشده‌اند، تمايلي از خود نشان بدهند. اين يك نگرش در خصوص فكر كردن به موضوع است؛ اما تنها نگرش در خصوص مسابقه‌ي فناوري رانندگي خودران نيست.

مرجع متخصصين ايران بي ام و INext

BMW كار هوشمندانه‌اي را به‌وسيله‌ي شروع زودهنگام و به‌موقع و توسعه‌ي پروژه بدون عجله تا به آخر و گذاشتن وقت كافي براي ‌آن انجام مي‌دهد. گشايش آن مجموعه‌ي تحقيق و توسعه در مونيخ نيز يك گام بزرگ است، چرا كه قرار است به‌عنوان فضاي اصلي‌ براي انجام تمام پيشرفت‌ها باشد.

كلاوس فروليش، يك عضو هيئت‌مديره‌ي BMW، كه همچنين مسئول تحقيق و توسعه در گروه BMW است، به بهترين نحو مجموعه‌ي مونيخ را به‌عنوان جنبه‌اي مهم از موضع پيگيري خودروساز براي توسعه‌ي تكنولوژي‌هاي لازمه براي iNext، بيان كرده است. فروليش با تأكيد بر اينكه مجموعه چند هدف را تأمين مي‌كند، افزود:

تصميم براي توسعه و تست جاده‌ي اين خودروها در منطقه‌‌ي مونيخ نشان مي‌دهد كه گروه BMW و كل منطقه چگونه مي‌توانند از اين جابه‌جايي در صنعت خودروسازي بهره‌مند شوند.

هدف هم اكنون واضح است، يا حداقل آن چيزي است كه BMW مي‌خواهد بدانيم. برخي قطعات پازل در جاي خود هستند و با آمادگي BMW براي اولين خيزش به سمت فناوري رانندگي خودران، باقي قطعات اين پازل در سال‌هاي پيش رو در جاي خود ظاهر خواهند شد. بايد اميدوار بود كه جدول زماني شركت مطابق اعلان اوليه باقي بماند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز
تبليغات

هم انديشي ها

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات