بيشترين حقوق‌ها در گوگل را چه كساني دريافت مي‌كنند؟

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل كه حالا به عنوان زيرمجموعه‌ي شركت آلفابت فعاليت مي‌كند، ارزش زيادي براي مهندسان خود قائل است و به اين دليل مهندسان اين شركت در صدر ليست گوگل از لحاظ درآمدي قرار دارند. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا به معرفي ۲۰ عنوان شغلي كه بيشترين درآمد را در شركت گوگل دارند، بپردازيم.
تبليغات

گوگل اهميت زيادي به مهندسان خود مي‌دهد؛ اما نگاهي به ليست پردرآمدترين متخصصان اين شركت نشان مي‌دهد كه گوگل تنها به فكر برنامه‌نويسي و موارد مشابه نيست. در ادامه به مرور ليست پردآمدترين كاركنان گوگل خواهيم پرداخت. توجه كنيد كه اين ليست براساس اظهار انديشه متخصصين كاركنان فعلي و گذشته‌ي گوگل ساخته شده و به صورت رسمي توسط گوگل تاييد نشده است. در ضمن مقادير حقوق ساليانه هستند.

۲۰. مهندس سخت‌افزار

حقوق: ۱۸۳۹۴۸دلار

مرجع متخصصين ايران 20 1600x1200

گوگل گجت‌هايي مانند تبلت‌ها و موبايل‌هاي نكسوس و روترهاي OnHub را مي‌سازد و براي رقابت با رقيبان سرسخت خود بايد حقوق خوبي پرداخت كند تا بهترين‌ها را به سمت خود بكشد.

۱۹. مدير متخصص برنامه‌ها

حقوق: ۱۸۸۲۲۹ دلار

مرجع متخصصين ايران 19 technical program manager iv 1600x1200

مديران متخصص برنامه‌ها در گوگل وظيفه‌ي تحت‌انديشه متخصصين گيري پروژه‌ها در طي چرخه‌ي فعاليت آن‌ها را برعهده دارند و بايد زمان‌بندي‌ها را مديريت و ريسك‌ها را شناسايي كرده و هدف از پروژه‌هاي مختلف را به سهام‌داران شرح دهند.

۱۸. مشاوران حقوقي

حقوق: ۱۸۹۲۶۲ دلار

مرجع متخصصين ايران 18corporate counsel

مشاوران حقوقي در مسائل مختلف حقوقي بوجود آمده در داخل و بيرون دادگاه به گوگل مشاوره مي‌دهند.

۱۷. مدير ارشد استراتژي فروش

حقوق: ۱۹۰۷۲۷ دلار

مرجع متخصصين ايران 17 senior sales strategy manager 1600x1200

با توجه به فعاليت‌هاي گوگل براي اين شركت، بسيار مهم است تا بهترين راه‌ها را براي فروش محصولات خود بيابد. اينجا است كه مدير ارشد استراتژي فروش بايد وظيفه‌ي خود را به بهترين نحو ممكن انجام دهد.

۱۶. مدير ارتباطات

حقوق: ۱۹۰۸۴۶ دلار

مرجع متخصصين ايران 16 communications manager 1600x1200

زماني كه شركتي به بزرگي گوگل داريد، بايد اطمينان داشته باشيد كه ماموريت‌ها و مواضع شما بسيار واضح و آشكار باشند. به اين دليل است كه مدير ارتباطات نقشي اساسي در گوگل ايفا مي‌كند.

۱۵. مديريت مهندسي

حقوق: ۱۹۱۵۵۲ دلار

اغلب مواقع، مهندسان پايه‌ريز مهم‌ترين محصولات گوگل هستند. مدير مهندسي بايد گروه مهندسان را مديريت كند تا مراحل توسعه، تست و ساخت محصولات جديد به نحو احسن انجام بگيرد.

۱۴. طراحان رابط متخصصي محصولات

حقوق: ۱۹۱۸۸۱ دلار

مرجع متخصصين ايران مطالعه تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سوني

طراحي رابط متخصصي مناسب براي هر محصولي يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي طراحي به حساب مي‌آيد و به اين دليل گوگل حقوق بالايي به طراحان رابط متخصصي خود پرداخت مي‌كند. وظيفه‌ي اين افراد اين است كه از زيبايي و راحت بودن نحوه‌ي استفاده از محصولات گوگل اطمينان حاصل كنند.

۱۳. مدير ارشد فروش

حقوق: ۱۹۳۶۸۰ دلار

مرجع متخصصين ايران 13 senior sales manager 1600x1200

منبع اصلي درآمد گوگل تبليغات است و براي حفظ اين روند گوگل نياز به جذب بهترين‌ها در اين پست دارد.

۱۲. مدير ارشد عمليات و فروش الكترونيك

حقوق: ۱۹۲۹۱۵ دلار

مرجع متخصصين ايران 12 senior online sales and operations manager 1600x1200

وظيفه‌ي اين افراد پيش‌بيني آينده‌ي فروش و محقق كردن افزايش درآمد خالص است. در شركتي كه سرويس‌هاي آن همگي الكترونيك هستند، اين مديران نقشي اساسي در گوگل ايفا مي‌كنند.

۱۱. مدير متخصص سايت

حقوق: ۱۹۳۴۲۳ دلار

مرجع متخصصين ايران 11 site reliability engineer 1600x1200

همان طور كه از نام شغل پيدا است، اين افراد بايد توانايي شناسايي ايرادات را داشته باشند . ايرادات بوجود آمده در سرويس‌هاي الكترونيك گوگل بايد توسط مديران متخصص به سرعت رفع شوند تا خدشه‌اي به نام اين شركت وارد نشود.

۱۰. مدير ارشد محصولات

حقوق: ۱۹۷۲۵۲ دلار

مرجع متخصصين ايران 10 senior product manager 1600x1200

يك مدير ارشد محصولات باتجربه مي‌تواند نقشي اساسي در گوگل ايفا كند. آن‌ها گروه‌هاي مختلف مهندسان را به سمت يك هدف مشخص هدايت مي‌كنند.

۹. مهندس نرم‌افزار

حقوق: ۲۰۱۵۶۵ دلار

مرجع متخصصين ايران 9 staff software engineer

مهندسان گوگل بايد در حل اشكالات پيچيده استاد باشند. به اين دليل گوگل به داشتن موقعيت‌هاي شغلي چالش‌برانگيز مشهور است. البته گوگل اين سختي را در حقوق جبران مي كند وبه مهندسان نرم‌افزار خود بيش از ۶۰ درصد نسبت به ميانگين كشور آمريكا، حقوق بيشتري مي دهد.

۸. مهندس ارشد نرم‌افزار

حقوق: ۲۰۷۲۱۱ دلار

مرجع متخصصين ايران 8 lead software engineer 1600x1200

مهندس ارشد نرم‌افزار وظيفه‌ي پايه‌ريزي معماري برنامه‌هاي جديد را بر عهده دارد. به علاوه مهندس ارشد، ساير مهندسان نرم‌افزار را نيز سرپرستي مي‌كند.

۷. سرپرست مهندسان نرم‌افزار

حقوق: ۲۱۰۴۶۲ دلار

مرجع متخصصين ايران 7 senior staff software engineer

مهندسان ارشد نرم‌افزار در گوگل جزء پردرآمدترين افراد هستند؛ چرا كه وظيفه‌ي سرپرستي مهم‌ترين سرويس‌هاي گوگل مانند يوتيوب را بر عهده دارند.

۶. مدير ارشد مهندسي نرم‌افزار

حقوق: ۲۳۵۷۷۲ دلار

مرجع متخصصين ايران senior software engineering manager 1600x1200

مدير ارشد مهندسي نرم‌افزار، باتجربه‌ترين برنامه‌نويس و مهندس نرم‌افزار گروه است و وظيفه‌ي رهبري گروه كدنويسان را بر عهده دارد.

۵. مدير تمامي محصولات

حقوق: ۲۴۳۲۹۹ دلار

مرجع متخصصين ايران 4 group product manager 1600x1200

مدير تمامي محصولات گوگل در واقع نقشي كليدي در هر پروژه‌ي گوگل دارد. او وظيفه‌ي ايجاد هماهنگي بين بخش‌هاي فروش، مهندسي نرم‌افزار، مديريت فروش و هر بخش درگير ديگر را دارد.

برخي محصولات گوگل بدون داشتن يك مدير محصول خوب، هيچ گاه نمي‌توانستند موفق شوند.

۴. مدير عمليات كسب و كار

حقوق: ۲۵۲۴۲۳ دلار

مرجع متخصصين ايران 3 business operations principal 1600x1200

فردي كه در اين پست مشغول به كار است بايد تمامي پروژه‌ها را به بهترين نحو مديريت كند و مدام در حال تعامل با مديران ارشد باشد. بنابر گفته‌ي گوگل، فردي كه براي اين پست در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود حداقل ۶ سال سابقه‌ي كار دارد.

۳. مدير بازاريابي

حقوق: ۲۶۸۹۳۶ دلار

مرجع متخصصين ايران marketing director 1600x1200

وظيفه‌ي مدير بازاريابي آشنا كردن عموم مردم با تمامي محصولات گوگل است. مديريت تبليغات از وبلاگ‌ها تا تبليغات‌هاي تلويزيوني بر عهده‌ي مدير بازاريابي است.

۲. مدير مهندسان

حقوق: ۲۷۲۳۷۰ دلار

مرجع متخصصين ايران 2 engineering director 1600x1200

اين فرد مديريت تمامي بخش‌هاي مرتبط با مهندسي در گوگل را بر عهده دارد. بنابر گفته‌ي گوگل انجام اين كار نياز به ده سال سابقه‌ي شغلي دارد.

۱. مدير مالي

حقوق: ۳۳۹۸۲۵ دلار

مرجع متخصصين ايران 1 finance director 1600x1200

اين پست يكي از پر درآمدترين شغل‌ها در گوگل است. مدير مالي تمامي جنبه هاي اقتصادي شركت را تحت انديشه متخصصين داشته و اطمينان حاصل مي‌كند كه بخش‌هاي مختلف در چهارچوب هاي اقتصادي تعيين شده قدم برمي‌دارند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات