بيرسان؛ خرس اينستاگرامي كه براي اهداف خيرخواهانه، ۶۴۰ كيلومتر پياده‌روي مي‌كند

يك‌شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جسي لاريوس در لباس خرسي كه آن را بيرسان مي‌نامد، پياده‌روي طولاني‌ از لس آنجلس تا سان فرانسيسكو را آغاز كرده است. او مي‌گويد پولي كه از اين طريق جذب مي‌كند به خيريه خواهد داد.
تبليغات

مردي در لباس خرس مدتي است كه پياده‌روي نماديني در ايالت كاليفرنياي آمريكا آغاز كرده است. او پياده‌روي خود را روز ۱۲ آوريل ۲۰۲۱ (۲۳ فروردين ۱۴۰۰) از محله‌ي ليتل توكيوي لس آنجلس آغاز كرد و از آن زمان به‌آرامي در حال رفتن به سمت شمال بوده و در حين سفر تصاويري  با مخاطبان در اينستاگرام به اشتراك گذاشته است.

اين فرد كه خود را بيرسان (Bearsun) مي‌نامد، مي‌گويد چندين بار با بسته شدن جاده‌ها مواجه شده و مسيرهاي كوهستاني، برايش شيب‌دارتر از انتظار بوده است. با همه‌ي اين‌ها، بيرسان همچنان به پياده‌روي نمادين خود ادامه مي‌دهد و تا زماني‌كه به سان فرانسيسكو نرسد از راه رفتن دست برنمي‌دارد. در زمان نوشته شدن اين مقاله، بيرسان بخش پاياني سفرش را طي مي‌كند و احتمالا تا فردا به مقصد مي‌رسد.

جسي لاريوس، مردي كه لباس دوست‌داشتني خرس به تن كرده است، مي‌گويد دليل مشخصي براي اين پياده‌روي ندارد. بر اساس آنچه سي‌نت مي‌نويسد، جسي لاريوس لباس خرس را در سال ۲۰۱۶ به‌ همراه يكي از دوستانش توليد و در نهايت صرفا براي لذت بردن، شروع به پياده‌روي‌ نمادين در آن كرد. لاريوس به CNN مي‌گويد: «اين كاري است كه مي‌خواهم انجام بدهم. فقط مي‌خواهم در لباس خرسي‌ام بدوم. اين كار، بقيه را نيز خوشحال مي‌كند و من واقعا به خنده و لبخند علاقه‌مند هستم.» 

صفحه‌ي اينستاگرام بيرسان پر از تصاويري است كه جسي لاريوس در طول سفرش ثبت كرده. در برخي از پست‌ها شاهد تعاملات سرگرم‌كننده‌ي او با افراد محلي هستيم كه در طول مسير با آن‌ها آشنا مي‌شود. در وب‌سايت بيرسان اثر هنري اين خرس به‌ فروش مي‌رسد و گاهي اوقات شاهد فروش بعضي از كالاي ديگر مربوط به اين خرس هستيم.

ماجراجويي بيرسان جالب به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد؛ اما بي‌هدف نيست. لاريوس موفق شده است ۱۲ هزار دلار از طريق GoFundMe سرمايه جذب كند. او قصد دارد در نهايت مبلغ جمع‌آوري‌شده را به خيريه‌اي كه فالورهايش انتخاب مي‌كنند اعطا كند. CNN مي‌گويد لاريوس در ابتدا قصد داشت از پول جمع‌آوري‌شده براي ساخت لباس جديد بيرسان استفاده كند؛ اما تصميمش را عوض كرده است. 

در صورت تمايل مي‌توانيد صفحه‌ي اينستاگرام بيرسان با آي‌دي iambearsun@ را فالو كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات