اپليكيشن ماسك چيست و چگونه از شيوع بيماري كرونا پيشگيري مي‌كند؟

سه‌شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپليكيشن ماسك كمك مي‌كند از خود و خانواده‌تان آزمايش سلامت بگيريد و روي نقشه، مناطق داراي خطر فراوان ابتلا به بيماري كرونا را مشاهده كنيد.
تبليغات

در روزهايي كه بيماري كرونا فرياد مي‌كند و بسياري از مردم بيشتر به‌دليل سهل‌انگاري به ويروس COVID 19 مبتلا مي‌شوند، راهكارهاي هوشمندانه مي‌تواند جلو شيوع بيماري كرونا را بگيرد و جان شهروندان را نجات دهد. يكي از اين راهكارها اپليكيشن ماسك است كه با ارائه‌ي اطلاعات مفيد مي‌تواند به كاهش ابتلا به بيماري كرونا كمك شاياني كند.

اپليكيشن ماسك چيست؟

طبق توضيحات توسعه‌دهندگان اپليكيشن ماسك در وب‌سايت رسمي آن، ماسك اپليكيشني هوشمند است كه نقشه‌اي از سطح گسترش بيماري كرونا در كشور و شهر و محل زندگي متخصص ارائه مي‌دهد. درواقع، متخصص مي‌تواند مناطق آلوده در نقشه را مشاهده كند و مسير تردد خود را با‌توجه‌به راهنمايي‌هاي اپليكيشن هوشمندانه انتخاب كند. 

علاوه‌بر نقشه‌اي با جزئيات فراوان، اپليكيشن ماسك آزمايشي به‌صورت پرسش و پاسخ ارائه داده است كه متخصص با پاسخ به پرسش‌ها، مي‌تواند سطح سلامتي خود و اعضاي خانواده‌اش را به اپليكيشن معرفي كند و هوش مصنوعي اپليكيشن نيز با محاسبه‌ي داده‌ها، اطلاعاتي درباره‌ي احتمال ابتلا به كرونا را به متخصص ارائه مي‌دهد.

سادگي در ثبت‌نام، محيط متخصصي ساده و درعين‌حال جذاب، راحتي دسترسي به اطلاعات مختلف و نقشه‌اي پويا از مزاياي اپليكيشن ماسك محسوب مي‌شود. شايد تنها اشكال اپليكيشن ماسك، عرضه‌نشدن آن براي نسخه‌ي iOS باشد كه البته توسعه‌دهندگان استفاده از نسخه‌ي تحت‌وب را به متخصصان محصولات اپل پيشنهاد مي‌دهند.

اپليكيشن ماسك چه امكاناتي دارد؟

اولين قابليت اپليكيشن ماسك طرح سؤال‌هايي براي سنجش ميزان سلامتي متخصص و اعضاي خانواده‌ي وي است. علاوه‌بر‌آن، اپليكيشن با ثبت موقعيت متخصص مي‌تواند آمار احتمالي از افراد مشكوك به ابتلا به بيماري كرونا و محل سكونت آن‌ها و افراد در تماس با متخصص به‌دست آورد. درحقيقت، متخصص با معرفي اعضاي خانواده و دوستان و اطرافيان خود به اپليكيشن ماسك، به جمع‌آوري اطلاعات مفيد كمك مي‌كند. چنين آماري به‌قدري مي‌توانند مفيد باشند كه برخورداري از آن‌ها، ميزان ابتلاي متخصص به بيماري كرونا يا انتقال بيماري به افراد ديگر را كاهش دهد.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

قابليت بعدي، برخورداري از نقشه‌اي است كه دقيق و لحظه‌اي آمار مناطق مستعد به بيماري كرونا را نشان مي‌دهد. چنين اطلاعاتي در نقشه‌ي شيوع بيماري كرونا براي افرادي مفيد است كه نياز ضروري براي خروج از خانه دارند. نقشه‌ي كرونا اپليكيشن ماسك، تنها به پايتخت محدود نمي‌شود؛ بلكه كل كشور را پوشش مي‌دهد تا متخصصان قبل از سفر درون‌شهري يا استاني، با نگاهي به نقشه اپليكيشن، مسير درست را انتخاب كنند يا درصورت زيادبودن خطر ابتلا به بيماري كرونا، از تصميم خود صرف‌انديشه متخصصين كنند.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

پس از ارائه‌ي اطلاعات مفيد ازطريق نقشه‌ي اپليكيشن ماسك، قسمتي به‌نام «آگاهي‌بخشي» به‌چشم مي‌خورد. بخش آگاهي‌بخشي شامل سه قسمت است: يادگيري و اخبار و سؤالات. در هر قسمت، اطلاعات مفيدي ارائه مي‌شود. براي مثال، مقالات يادگيريي را مي‌توانيد از بخش «يادگيري» مطالعه كنيد يا آخرين اخبار درباره‌ي بيماري كرونا را از بخش «اخبار» بخوانيد؛ اما مهم‌ترين قسمت شايد از ديد ما قسمت «سؤالات» باشد. در اين قسمت، مي‌توانيد پرسش‌هاي خود را ارسال كنيد تا متخصصان اپليكيشن ماسك در سريع‌ترين زمان ممكن به آن‌ها پاسخ دهند.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

اهميت قسمت پرسش و پاسخ اپليكيشن ماسك به اين دليل است كه از شيوع شايعات و انجام كارهاي نادرست پيشگيري مي‌كند. درواقع، مي‌توانيد درباره‌ي هر شايعه‌اي كه مي‌شنويد، ابتدا از اپليكيشن ماسك درباره‌ي صحتش سؤال كنيد. شايد اگر برخي از هم‌وطنانمان قبل از گوش‌دادن به شايعات، درباره‌ي صحت آن‌ها تحقيق مي‌كردند، جان بسياري از آن‌ها براثر استفاده از الكل از دست نمي‌رفت. در آخر، امكاني براي كسب‌و‌كارها فراهم شده است كه با ايجاد باركد، هر متخصص حضور خود در محل كسب‌و‌كار را ثبت كند.

چگونه اپليكيشن ماسك را نصب كنيم؟

در‌حال‌حاضر، اپليكيشن ماسك از دو طريق نسخه‌ي تحت‌وب و نسخه‌ي اندرويد دردسترس است. براي دانلود اپليكيشن ماسك و نصب آن روي موبايل موبايل اندرويدي مي‌توانيد از بازار يا صفحه‌ي اصلي آن در گوگل‌پلي اقدام كنيد. براي دارندگان محصولات اپل مانند موبايل‌ آيفون، توسعه‌دهندگان گفته‌اند فعلا از نسخه‌ي تحت‌وب استفاده كند. دانلود نسخه‌ي اندرويد اپليكيشن ماسك فضاي بسيار كمي از حافظه‌ي موبايل هوشمند اشفال مي‌كند؛ بنابراين، نصب آن را به شما توصيه مي‌كنيم.

دانلود اپليكيشن

كافه بازار گوگل‌پلي نسخه تحت وب

شما متخصصان محترم نيز مي‌توانيد اپليكيشن‌هاي محبوب خود را ازطريق رايانامه app@zoomit.ir به اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران معرفي كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات