دستگاهي كه موسيقي را مستقيم در سر پخش مي‌كند

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركتي به‌نام Noveto Systems به فناوري جديدي دست پيدا كرده كه مي‌تواند بدون استفاده از هدفون، موسيقي را به گوش متخصص برساند.
تبليغات

فناوري هر روز در حال پيشرفت است و بسياري از دستگا‌‎ه‌هايي كه امروز وجود دارند، نتيجه‌ي بهبود وسايلي هستند كه سال‌ها پيش ساخته و به‌مرور‌زمان بهتر شده‌اند. دراين‌ميان، هدفون‌ها نيز استثنا نيستند و تاكنون پيشرفت زيادي كرده‌اند. به‌تازگي گزارشي در فضاي مجازي منتشر شده است كه از ساخت دستگاهي خبر مي‌دهد كه ممكن است نياز انسان‌ها به اين گجت را كاملا از بين ببرد.

اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه دوست داريد از موسيقي يا فيلم شخصا لذت ببريد يا نمي‌خواهيد صداي بلند دستگاهتان بقيه را اذيت كند، تنها روش براي انجام اين كار استفاده از هدفون است. البته استفاده از هدفون براي طولاني‌مدت ممكن است شما را اذيت كند و باعث خستگي گوشتان شود. همچنين ممكن است هنگامي‌كه از آن استفاده مي‌كنيد، متوجه اتفاقات اطرافتان نشويد؛ زيرا عموما هدفون‌ها از ورود صداي خارجي جلوگيري مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران دستگاه Device Beam

اخيرا شركتي به‌نام Noveto Systems مشغول كار روي نوعي فناوري پرتو صدا است كه صدا را بدون نياز به هدفون از منبعي مستقيم به گوش متخصص مي‌رساند. اين فناوري باعث ايجاد فضاي شخصي براي گوش‌دادن به صداي دلخواه مي‌شود و به متخصص اجازه مي‌دهد بدون استفاده از وسيله‌ي ديگري، در زاويه‌اي مشخص حريم خصوصي داشته باشد.

پرتو صدا مي‌تواند جهش بزرگي در دنياي فناوري ايجاد كند؛ زماني‌كه ديگر نيازي نيست براي رسيدن به هدفي مشخص از وسايل محدود كمك بگيريم. اين فناوري به انسان‌ها كمك مي‌كند برخلاف تصوراتشان فكر و براي حل مسائل از رو‌ش‌هاي جديد استفاده كنند.

كاركنان خبرگزاري The Associated Press موفق شده‌اند اين فناوري را تجربه كنند. براساس گفته‌ها آن‌ها‌، گوش‌دادن به موسيقي در اين حالت به‌گونه‌اي است كه گويي صدا از درون گوش پخش مي‌شود و درعين‌حال، صدا از همه‌ي جهات شنيدني است و همين مسئله آن را بسيار واقع‌گرايانه كرده.

مرجع متخصصين ايران

درحال‌حاضر، نمي‌توانيم درباره‌ي كيفيت صداي اين فناوري صحبت يا آن را با ديگر وسايل پخش مانند هدفون يا بلندگو مقايسه كنيم؛ اما متخصصدهاي بالقوه‌ي مناسبي براي آن وجود دارد. براي مثال، مي‌تواند به متخصصان اداري اين امكان را بدهد تا از موسيقي در اتاق خود لذت ببرند، بدون اينكه تمركز ديگر كاركنان خود را به‌هم بزنند. حتي در آينده ممكن است اين فناوري به‌قدري توسعه پيدا كند كه به افراد اجازه دهد بدون اينكه كسي صداي تلفن‌همراه آن‌ها را بشوند، در مكان‌هاي عمومي مانند مترو با استفاده از آن فيلم تماشا يا آهنگ گوش كنند.

مرجع متخصصين ايران

هنوز مشخص نيست كه چه زماني در آينده ممكن است استفاده‌ي تجاري از اين فناوري را مشاهده كنيم؛ اما به‌انديشه متخصصين ايده‌ي بي‌نظيري براي جايگزيني هدفون‌ها است. البته بايد به اين موضوع نيز توجه كرد كه استفاده از اين فناوري مي‌تواند باعث بروز اشكالاتي براي متخصص شود. براي مثال، تصور كنيد كه در خيابان در حال حركت هستيد و كسي متوجه نمي‌شود درواقع در حال گوش‌دادن به موسيقي هستيد؛ زيرا هيچ دستگاه در گوش‌هايتان نيست. به‌احتمال زياد اگر قرار باشد از اين فناوري در دنياي واقعي استفاده شود، به همه‌ي اين مسائل فكر خواهد شد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي اين فناوري جذاب چيست؟ آيا دوست داريد استفاده از آن را تجربه كنيد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات