اپل: تعداد آيفون ‌هاي فعال از يك ميليارد دستگاه فراتر رفته است

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به گفته‌ي تيم كوك، اپل در حال حاضر بيش از ۱٫۶۵ ميليارد دستگاه فعال در سراسر جهان دارد كه يك ميليارد آن را آيفون تشكيل داده است.
تبليغات

به‌ دنبال انتشار گزارش مالي اپل در سه‌ماهه‌ي نخست ۲۰۲۱، تيم كوك، مديرعامل غول دنياي فناوري، در ارتباط تلفني با اصحاب رسانه تأكيد كرده كه اين شركت از يك ميليارد دستگاه آيفون فعال عبور كرده است. براي يادآوري، اين رقم در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۹۰۰ ميليون دستگاه برآورد مي‌شد. به گزارش اپل‌اينسايدر، تيم كوك در ارتباطي با رويترز اعلام است كه اپل از سه موبايل پرفروش در بازار چين، دو جايگاه را به خود اختصاص داده است. گفته مي‌شود تعداد نامشخصي از متخصصان اندرويد در حال مهاجرت به اكوسيستم iOS هستند.

با همه‌گيري ويروس كرونا و به تبع آن، محدوديت‌هاي زنجيره‌ي تأمين، گمان مي‌رود خانواده‌ي آيفون ۱۲، كامپيوتر مك و آيپد تحت تأثير اشكالات لجستيكي قرار گرفته باشند. مديرعامل اپل اين امر را به‌خصوص در مورد تأمين قطعات نيمه‌هادي تأييد كرده است و ادعا مي‌كند كه اشكالات متعددي در اين بخش وجود دارد. كوك در اين باره مي‌گويد:

اگر به سه‌ماهه‌ي گذشته نگاهي بيندازيد، مي‌بينيد كه ما فروش دو دستگاه آيفون را چهار هفته مانده به سه‌ماهه‌ي گذشته و دو مورد ديگر را هفت هفته بعد از آن راه‌اندازي كرده‌ايم؛ بنابراين من در اين رابطه هشدار مي‌دهم؛ اما مطالعه خانواده آيفون ۱۲، نشان مي‌دهد كه تعويض و به‌روزرساني ساليانه افزايش خواهد يافت. در واقع ما بيشترين تعداد به‌روزرساني به موبايل جديد را در طول چهار ماه گذشته مشاهده كرده‌ايم و از اين موضوع بسيار هيجان‌زده هستيم.

براساس گزارش‌هاي قبلي، خانواده‌ي آيفون ۱۲ در چرخه‌ي فروش بي‌سابقه‌اي قرار گرفته‌اند و بيش از ۳۵۰ ميليون آيفون قديمي واجد شرايط، افزايش فروش جديدترين موبايل‌هاي اپل را تضمين خواهند كرد. براساس آمار، تقاضاي اوليه در چين و ژاپن فراتر از انتظار بوده است و دسترسي گسترده‌ي خانواده‌ي آيفون ۱۲ در بيش از ۱۴۰ كشور، آمار فروش را بيشتر خواهد كرد. اين امر باعث شده است آيفون ۱۲ فقط پس از دو هفته از عرضه به پرفروش‌ترين موبايل 5G بازار تبديل شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات