همه‌گيري ويروس كرونا دليل اصلي كاهش تقاضا براي آيفون ۱۲ ميني

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران آيفون ۱۲ ميني / iPhone 12 Mini اپل در دست
گفته مي‌شود به دليل محدوديت ناشي از ويروس كرونا در بازار اروپا و آمريكا، آيفون ۱۲ ميني با كاهش تقاضا مواجه شده و اپل توليد را به سمت مدل‌هاي پرو گسترش داده است.
تبليغات

بعد از شيوع ويروس كرونا در سراسر جهان و تغيير شيوه‌ي زندگي مردم و تعطيلي بسياري از كسب‌وكارها، ضرر هنگفتي به بسياري از صنايع، از جمله صنعت موبايل‌ هوشمند وارد شد. اين امر براي بعضي شركت‌ها مانند اپل بسيار گران تمام شد و به تأخير بيش از يك‌ماهه‌ي معرفي و عرضه‌ي خانواده‌ي آيفون ۱۲ انجاميد. براساس آخرين اطلاعات ارائه‌شده، اپل به‌عنوان بخشي از ركود ناشي از ويروس كرونا، فروش‌ كم‌تر از انتظار آيفون ۱۲ ميني را تجربه كرده است. اين در حالي است كه مدل‌هاي پرو با استقبال بي‌سابقه‌اي مواجه شده‌اند.

هفته‌ي گذشته، ديجي‌تايمز در گزارشي ادعا كرد كه اپل با كاهش توليد آيفون ۱۲ ميني، قصد دارد ظرفيت توليد ساير آيفون‌ها، از جمله آيفون ۱۲ پرو را افزايش بدهد. به‌ دنبال خبر يادشده، MacRumors با استناد به منابع نزديك به زنجيره‌ي تأمين گزارش ديگري تدوين كرد كه براساس آن، آيفون ۱۲ ميني به دليل همه‌گيري ويروس كرونا و به تبع آن، محدوديت‌هاي سنگين در كشورهاي اروپايي و ايالات متحده آمريكا، همچون برادرانش فروش چشمگيري تجربه نكرده است. 

گزارش مذكور حاكي از آن است كه غول دنياي فناوري كوچك‌ترين مدل آيفون ۱۲ را براي هدف قرار دادن بازارهاي ايالات متحده و اروپا برنامه‌ريزي كرده؛ زيرا خريداران در بازارهاي يادشده اغلب به موبايل‌هاي كوچك‌تر علاقه دارند. اما بحران جهاني بهداشت بر فروش اين مناطق تأثيرگذار بوده و منجر به كاهش تقاضا براي اين موبايل شده است. به گفته‌ي منابع، پگاترون به‌عنوان اصلي‌ترين توليدكننده‌ي آيفون ۱۲ ميني، سفارش‌هاي كمتري از اپل دريافت كرده است. منابع خاطرنشان كردند كه تقاضاي زياد براي مدل‌هاي پرو در چين باعث‌ شده است اپل روند عرضه‌ي موبايل گران‌ارزش را تقويت كند. به‌طور معمول بازار آسياي شرقي دستگاه‌هاي بزرگ‌تر را مي‌پسندد و براساس شواهد، چين در ماه‌هاي اخير كم‌تر از ساير نقاط جهان تحت تأثير همه‌گيري ويروس كرونا قرار گرفته است.

به ادعاي گزارش مذكور، عوامل فوق در كنار هم باعث كاهش تقاضاي زنجيره‌ي تأمين پگاترون شده‌اند.  بانك سرمايه‌گذاري مورگان استنلي در يادداشتي ادعا مي‌كند كه اپل در سه‌ماهه‌ي نخست ۲۰۲۱ توليد آيفون ۱۲ ميني را به نفع مدل‌هاي پرو كاهش خواهد داد. اين يادداشت در راستاي تجزيه‌وتحليل قبلي، اذعان مي‌كرد كه آيفون ۱۲ انتظارات فروش اپل را برآورده نكرده و با وجود رضايت گسترده‌ي خريداران از دستگاه كوچك‌تر، فقط شش درصد از فروش خانواده‌ي آيفون ۱۲ را در طول مدت فروش به خود اختصاص داده است. گزارشي جداگانه از ديجي‌تايمز نشان مي‌دهد كه فاكسكان انتظار دارد در سه‌ماهه نخست سال جاري ميلادي، به لطف افزايش سفارش‌ اپل براي مدل‌هاي پرو، شاهد افزايش درآمد باشد.

در گزارش آمده است كه محبوبيت آيفون‌هاي پرو به ‌قدري بوده كه سهم عمده‌ي هواوي از بازار چين را تصاحب كرده است. به‌طور كلي، هواوي بزرگ‌ترين مارك تجاري موبايل هوشمند در چين محسوب مي‌شود؛ اما ادعا مي‌شود اين برند در چند ماه گذشته شاهد فروپاشي تاج‌و‌تخت خود به‌وسيله‌ي محصولات سري پرو اپل بوده است. از قرار معلوم، اپل بعد از مدت كمي به دومين برند برتر موبايل‌هاي 5G در سطح جهان تبديل شده است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات