گرندپري بحرين ۲۰۲۱؛ اولين پيروزي براي هميلتون و مرسدس

سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مسابقه افتتاحيه فرمول يك ۲۰۲۱ در بحرين با قهرماني لوئيس هميلتون از تيم مرسدس AMG‌ پتروناس و مقام‌هاي دومي و سومي مكس وشتاپن و والتري بوتاس به ‌پايان رسيد.
تبليغات

مرحله‌ي اول رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۲۱ طبق تقويم مسابقات در پيست صخير بحرين برگزار شد. قهرماني در گرندپري بحرين، اين بار به تيم مرسدس AMG پتروناس و لوئيس هميلتون رسيد و مكس وشتاپن و والتري بوتاس نيز در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند. به گزارش اتوبلاگ، هميلتون در اين مسابقه ركورد پيروزي‌هاي خود را در دوران حرفه‌اي فرمول يك به عدد ۹۶ رساند.

مسابقه فرمول يك بحرين ۲۰۲۱ در حالي آغاز شد كه مكس وشتاپن در خط اول قرار داشت و توانست اين موقعيت را در ابتداي مسابقه حفظ كند. اما راننده انگليسي مرسدس توانست در اواسط مسابقه و درحالي‌كه وشتاپن در حال تعويض لاستيك بود، به رده‌ي اول صعود كند و اين موقعيت را تا پايان حفظ كرد. در ادامه وشتاپن سعي داشت در دورهاي پاياني موقعيت خود را باز پس بگيرد، اما اين تلاش ناكام ماند و با فاصله‌ي ۰٫۷۴ ثانيه از هميلتون، در رده‌ي دوم مسابقه را به پايان رساند. وشتاپن روز شنبه در مرحله‌ي تعيين خط توانسته بود پول پوزيشن را از آن خود كند و مسابقه را جلوتر از هميلتون و بوتاس آغاز كرد.

والتري بوتاس هم كه معمولا به‌عنوان راننده‌ي پوششي براي هميلتون، نقش مهمي در استراتژي تيمي مرسدس بازي مي‌كند، با فاصله‌ي زيادي نسبت به نفرات پيشتاز، سوم شد. لندو نوريس از تيم مك‌لارن و سرجيو پرز از ردبول هم اولين مسابقه‌ي فصل را با كسب امتياز پشت سر گذاشتند و در رده‌هاي چهارم و پنجم ايستادند. دنيل ريكياردو كه فصل جاري به تيم مك‌لارن در كنار لندو نوريس آمده است، به جايگاهي بهتر از هفتم دست پيدا نكرد.

در اين ميان چارلز لكلرك و كارلوس ساينز، رانندگان تيم فراري در اولين مسابقه‌ي فصل درخشش چنداني نداشتند و در يك مسابقه‌ي معمولي، به رده‌هاي ششم و هشتم بسنده كردند. سباستين فتل هم كه امسال براي تيم مستقل استون مارتين رانندگي مي‌كند، در رده‌هاي پانزدهم مسابقه را به پايان رساند. فرناندو آلونسو در بازگشت به رقابت‌هاي فرمول يك با تيم آلپاين (رنو سابق)، نتوانست مسابقه را به پايان برساند. راننده‌ي اسپانيايي تيم آلپاين در اواسط اين مسابقه از دور رقابت كنار رفت و نتوانست هيچ امتيازي از گرندپري بحرين به دست بياورد.

در فصل ۲۰۲۱ فرمول يك، رانندگان جديدي در تيم‌ها به چشم مي‌خورند كه از آن جمله مي‌توان به يوكي تسونودا از تيم آلفا تاوري، ميك شوماخر و نيكيتا مازپين از تيم هاس اشاره كرد. اين رانندگان در اولين مسابقه هيچ امتيازي براي تيم‌هاي خود كسب نكردند. 

‌اكنون در جدول رانندگان، لوئيس هميلتون، مكس وشتاپن و والتري بوتاس به ‌ترتيب با ۲۵، ۱۸ و ۱۶ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي، مرسدس‌ AMG پتروناس، ردبول و مك‌لارن به‌ ترتيب با ۴۱، ۲۸ و ۱۸ امتياز در جايگاه‌هاي اول تا سوم قرار گرفته‌اند. مرحله دوم فرمول يك ۲۰۲۱ از روز يك‌شنبه ۲۹ فروردين‌ماه در ايتاليا برگزار خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات