همراهي از HDR و HDMI 2.0 به مبدل چند پورت USB-C اپل اضافه شد

يك‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
همراهي از HDR و HDMI 2.0 به نسخه جديد مبدل چندپورت ديجيتال AV به USB-C اپل اضافه شده است.
تبليغات

شايد اپل بسياري از پورت‌ها را از لپ‌تاپ‌هايش حذف كرده باشد؛ اما با خريداري آداپتور چندپورت رسمي مي‌توان پورت‌هاي حذف‌شده را بازگرداند. اكنون اپل آداپتور چندپورت خود را به‌روزرساني كرده تا آن را متخصصدي‌تر كند.

طبق گزارش 9To5Mac، كوپرتينويي‌ها به‌طور كاملا بي‌سروصدا، آداپتور چندپورت ديجيتال AV به USB-C خود را با همان ارزش ۶۹ دلار سابق، از شماره مدل A1621 به A2119 به‌روز كرده‌اند. آداپتور مذكور پورت‌هاي HDMI، USB-C و USB-A را دارا است و هنگامي كه به يك كامپيوتر مك يا آيپد متصل شود، به دستگاه اين امكان را مي‌دهد كه علاوه‌بر شارژشدن، به مانيتور ديگر متصل شود و هم‌زمان عمل انتقال داده را نيز انجام دهد.

اگر قصد خريد آداپتور چند پورت اپل را داريد، مدل جديد، به‌دليل ارتقاء ويژگي‌هايش قطعا توجه شما را جلب خواهد كرد. پورت HDMI در مدل جديد اكنون از HDMI 2.0 همراهي مي‌كند؛ اين يعني اگر با سيستم‌عامل‌هاي macOS Mojave 10.14.6 يا iOS 12.4 و بالاتر به‌كار گرفته شود، مي‌تواند وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را با نرخ تازه‌سازي ۳۰ يا ۶۰ هرتز و همچنين وضوح 1080p را با نرخ تازه‌سازي ۶۰ هرتز ارائه دهد. براي رسيدن به بالاترين وضوح با نرخ تازه‌سازي ۶۰ هرتز، به يكي از اين دستگاه‌هاي اپل احتياج خواهيم داشت:

  • مك‌بوك پرو ۱۵ اينچي، معرفي‌شده از سال ۲۰۱۷ به بعد
  • آي‌مك رتينا معرفي‌شده از سال ۲۰۱۷ به بعد
  • آي‌مك پرو
  • آيپد پرو

مدل جديد آداپتور چندپورت اپل، همچنين از قابليت HDR با فرمت‌هاي HDR10 و دالبي ويژن (Dolby Vision) همراهي مي‌كند تا درصورت وجود دستگاه پخش و نمايشگر سازگار با اين ويژگي، متخصص را از مزاياي آن بهره‌مند كند.

پورت‌هاي USB-C و USB-A به همان شكل در مدل جديد ياقي مانده‌اند و USB A سرعت انتقال USB 3.0 و شارژ آيفون، آيپد و آيپاد تاچ را ازطريق كابل مناسب، دارا است.

پورت USB-C براي شارژ مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اگر همراه يك آداپتور شارژ USB-C استفاده شود، مي‌تواند باتري مك يا آيپد را شارژ كند.

توجه داشته باشيد هنگامي كه از آداپتور چندپورت استفاده نمي‌كنيد، آن را از دستگاه‌ جدا كنيد؛ در غير اين صورت، آداپتور شارژ باتري دستگاه متصل را خالي مي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات